seat-ma-posledni-sanci.jpg

Seat má poslední šanci

Seat

Volkswagen vyrukoval s plánem, který má automobilku zachránit. Jinak půjde ke dnu.

Diskuze

8 komentářů

    still

    Ako velka skoda mi to nepripada, nikdy som celkom nechapal ako mohol Seat vydrzat tak dlho s tym co ponuka a preco by si ho mal niekto kupit.

    z

    presne tak, je normalne ze nepredajne znacky krachuju

    zztop

    Seaty mi připadají jako rodinná auta s nevkusně naroubovaným sportovním vzhledem. Kdo by to kupoval? Koncern má značky poskládány asi takhle: Audi prémiová značka, Volkswagen mainstream, Škoda ekonomická třída. Pro Seat není místo. Jedině že by ekonomickou třídu rozdělil na Škodu s rodinnými auty, konzervativním vzhledem i jízdními vlastnostmi a Seat se sportovně střiženými auty, vzhledem i jízdními vlastnostmi. To ale Seat neumí.

    duri17

    Pokus o športové ekonomické SEATy tu už bol a bol neúspešný. Keď si niekto kupuje ekonomickú kategóriu, tak športové vlastnosti nie sú na prvom mieste – na to nemá kupec peniaze. Preto sa predávajú Fábie kombi a nie krátke Ibizy. U Octavie a Leona platí to isté. Podľa mňa jediná šanca pre SEAT je, že bude vyrábať totožné modely so Škodou a predávať ich za rovnakú cenu. Potom má šancu predávať hlavne na juhu Európy, kde je domácou značkou a má dlhšiu tradíciu ako Škoda.

    Môj osobný tip však je, že VW SEAT pustí k vode. Na Európskom trhu nie je miesto pre aktuálny počet značiek a VW začína mať problémy aj so Škodou – tá je pre zmenu úspešnejšia ako by sa žiadalo.

    Paco28

    Je hezké, že se VW zlobí, když v Seatu jen a jen střídá management za managementem a není schopen ani pozitivně ovlivnit to základní- modelovou politiku. Viz poslední nápad s Exeem. Ne všechna vina leží jen na španělích, zkušenosti Škody ukazují, že "domácí" manažeři museli napřed silně ovlivnit německé "vládce", aby se škodovka profilovala a byla úspěšná. VW odpovědní lidé by si jako mprvní měli drbat hlavy, proč nejsou schopni dosáhnout v Seatu Q-úrovně práce jako v bratislavském závodě a proč neustále mění základní zaměření značky tak, že jen ztrácí zákazníky. Navíc říkat, že značka má posldní šanci, to také prodeje zrovna nepodpoří, že? Přitom technická úroveň seatů je výborná a jejich komponenty jsou typicky koncernově spolehlivé. Já Seat nezatracuji, jsem s ním spokojen, a můj kolega taky. Navíc, oproti stejně výborným škodovkám, nikdo je nekrade ani nevykrádá. Přeji značce co možná nejlepší budoucnost….

    Jenyk

    Podle mne má dokonce Seat větší komerční potenciál než Škoda. Ta dělá sice kvalitní, ale čistě užitková auta bez špetky charakteru, zatímco Seat s o ten charakter snaží a má k němu i dnes našlápnuto rozhodně víc než Škoda. Podobná úspěšná značka navíc v portfoliu koncenru VW schází. Je to otázka čistě neschopného vedení koncernu.

    Paco28

    Jsem rád, že s tímto názorem tu nejsem sám. Jenom mě trochu nahlodává aktuální situace Alfy- automobilky s přibližně stejným cílovým zaměřením: auta jsou to krásná, každý se rád za nimi ohlédne, ale i přes vysokou cenu je automobilka v záporu. Zákazníci asi nechtějí "jen" sportovně-rodinné auto, preferují kvalitu, spolehlivost a pověst značky (reprezentativnost). Škoda z tohoto pohledu vyhovuje (v zahraničí). Seat má kvalitu i spolehlivost (posledních 5 let), ale přesto nebuduje pověst. Sem by sěl nový šéf Muir zaměřit: šetřit výrobní náklady při růstu kvality a pověsti škoda umí, takže se má i kam obrátit pro zkušenosti.

    CJ

    Altea – dodavka

    Leon – znizena dodavka

    Altea XL – napuchnuta dodavka

    Toledo – ohavna dodavka

    Exeo – recyklovana stara A4

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist