Seat Leon 1.6 TDI Ecomotive a Leon TGI: Dva spořivé agregáty

Španělská automobilka rozšiřuje flotilu pohonných jednotek o dva nové úsporné agregáty.

Prvním úsporným modelem, který vám podrobně představíme, je Seat Leon 1.6 TDI Ecomotive. Jeho parametry nejsou nijak oslnivé, z výkonu 110 koní a 250 Nm asi neomdlíte, co vás na takovém motoru má zaujmout především, je jeho nízká spotřeba. Automobilka slibuje, že si na 100 kilometrů usrkne z nádrže jen 3,6 litrů nafty na sto, což mu umožňuje dojezd až 1500 kilometrů na jedno natankování. Teoreticky se tak můžete otočit do Chorvatska bez jediného cvaknutí tankovací pistole.

O příjemnou spotřebu se však nezasadil jen motor se systémem Start/Stop, společně s verzí Ecomotive se na autě objeví pneumatiky s nízkým valivým odporem, systém rekuperace energie a šestistupňová manuální převodovka se speciálně upravenými převodovými poměry. O něco lepší koeficient aerodynamického odporu se zaslouží nižší podvozek se zakrytováním, zakryté jsou i některé průduchy v nárazníku, nechybí ani spoilery na zádi. Závěrem už jen podstatná informace, že úsporná verze se objeví v nabídce pro všechny tři karosářské varianty, tedy klasický pětidveřový Leon, třídveřové SC a kombi ST.


Druhý motor potěší všechny, kteří neholdují vznětovým motorům, ale také je láká vidina levného provozu. Nový Seat Leon TGI je totiž schopný jezdit jak na klasický benzín, tak i na stlačený zemní plyn, alias CNG. O úpravách typu spořivé pneumatiky jako u verze Ecomotive se tisková zpráva nezmiňuje, nejspíš se tedy liší jen pohonná jednotka, která je upravena pro spalování dvou druhů paliva.

Přeplňovaná čtrnáctistovka s přímým vstřikováním tak dokáže střídat mezi klasickým naturalem a výhodnějším provozem na CNG. Na ten by měl být Leon TGI schopný ujet přibližně 400 kilometrů, průměrná spotřeba se pohybuje okolo 3,5 kg plynu na 100 kilometrů, přičemž nádrž o kapacitě 15 kilogramů se nachází v místě pro rezervu. Díky tomu nebyla nijak dotčena původní padesátilitrová nádrž na benzín, takže teoretický kombinovaný dojezd činí přes 1300 kilometrů.

11.9.2013 3:40| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist