Seat Altea (od 2004)

MPV Seat Altea sází na dynamické křivky a vynikající jízdní vlastnosti. Základní motor ale temperamentem neoplývá.

Rodinný vůz Seat Altea představil španělský výrobce v roce 2004. Po dvou letech výroby uvedl sportovně laděnou verzi FR (Formula Racing) s motorem 2.0 TDI/125 kW a následně přišla na trh i prodloužená varianta XL. V roce 2007 dostala slovo Altea Freetrack s pohonem dvou nebo všech čtyř kol a vzhledem SUV. Do provedení FR se začal montovat také benzinový agregát 2.0 TSI/147 kW.

Nárazovou zkouškou Euro NCAP prošel vůz už v roce 2004 a byl úspěšný. Za bezpečnost posádky získal plný počet, tedy pět hvězdiček, bezpečnost dětí v autosedačkách byla hodnocena čtyřmi hvězdami z pěti možných a ohleduplnost k chodcům (při nárazu) třemi ze čtyř možných.

Seat Altea fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Seat Altea fotogalerie

Za volantem

Altea potěší pohodlnými sedadly. Mnoho vozů má nadstandardní sportovně tvarovaná, která zajistí dobrou oporu tělu i při průjezdech zatáček. Interiér poskytne dostatek místa všem cestujícím a zavazadelník v základním uspořádání zvládne přepravit náklad o objemu 510 litrů. Výhodou je další prostor pro menší předměty pod falešným dnem nákladového prostoru a také uzavíratelná odkládací přihrádka pod platem zavazadelníku.

Podvozek zajistí solidní pohodlí, jeho tužší nastavení je základem pro výborné jízdní vlastnosti, jimiž automobil disponuje. Kladem je též přesné řízení a řazení.

Z Pohonných jednotek můžeme doporučit úsporně turbodiesely 1.9 TDI, dvoulitrovému vznětovému motoru o výkonu 103 kW se však vyhněte. Při vyšším počtu ujetých kilometrů jej často pronásledují velmi vážné závady! Z benzinových pohonných jednotek není ideální volbou šestnáctistovka, která nemá dostatek sil a nepotěší ani spotřebou. Atletické výkony přirozeně nelze čekat ani od motoru 1.4, který byl zařazen do nabídky v roce 2007.

Časté závady

Turbodiesely trápí potíže s váhami vzduchu, jejich odstranění ale už není nákladnou opravou. Horší je situace s pohonnou jednotkou 2.0 TDI/103 kW, kterou trápí řada problémů například s turbem či mazáním.

U automobilů s větším kilometrovým proběhem můžete najít vůle v silentblocích a na čepech přední nápravy.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4 MPI/63 kW, 1.4 TSI/92 kW, 1.6/75 kW, 1.8 TSI/118 kW, 2.0 FSI/110 kW, 2.0 TSI/147 kW.
Dieselové motory: 1.9 TDI/77 kW, 2.0 TDI/103 kW, 2.0 TDI/125 kW.

KLADY
výborné jízdní vlastnosti
některé vozy se sportovními sedadly
praktické přihrádky v zavazadelníku
vnitřní prostornost

ZÁPORY
menší nabídka ojetin
slabé motory 1.4 a 1.6

Milan Jirouš

31.10.2008 9:39| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist