Seat Alhambra 2.0 TDI Ecomotive

Zaslouží si Volkswagen Sharan s jiným logem na kapotě naši pozornost? Díky nižší cenovce rozhodně ano.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7

RADOSTI
Spousta místa, příznivá cena, dobrý motor

STAROSTI
Zábavu tu nehledejte

Jak se mám vlastně dívat na tohle auto? Jen jako na krabičku poslední záchrany pro Seat nebo na cenově dostupnou alternativu k prakticky stejnému Volkswagenu? Přitom na úhlu pohledu bude záležet asi nejvíce. Jestli považujete Seat za nějaký levnější a méně dokonalý Volkswagen, pravděpodobně pro vás není Seat Alhambra dost prestižní. A jestli si myslíte, že logo Seatu dodá autu nádech sportovnosti, jste tu rovněž vedle. Pro emoce a zábavu za volantem se musíte podívat jinam.

Jenže jak tak jezdím každý den novým Seatem Alhambra, místo smyslu tohoto auta začínám postrádat smysl Volkswagenu. Mezi auty totiž z technického hlediska není žádný rozdíl. Pod kapotou mají stejný motor 2.0 TDI o výkonu 140 koní, šestistupňovou manuální převodovku a všechno, na co sáhnete, působí naprosto stejně. Pedály spojky obou aut jsou měkké jako čerstvé psí hovínko, brzdy mají stejnou odezvu, řadí páka jde stejně lehce a řízení má stejný umělý odpor.Jenže Seat chce za tohle auto 721 900 korun a Volkswagen 765 700 korun. Uniká mi, proč bych si měl jako zákazník, který potřebuje vozit buď pět lidí nebo dva kubíky vzduchu, připlácet nějakých čtyřicet tisíc za auto, které se tváří jako že prémiověji a prestižněji.

Obě auta jsou naprosto stejná, jedou stejně rychle, se stejnou spotřebou a je v nich stejně místa. Akorát na zatočené silnici mám v Seatu trochu lepší dojem, jako by bylo řízení přímější a rychlejší. Může to být ale jenom vlivem neustálého přesedání mezi různými auty, takže to neberte jako fakt. To bych musel obě auta vyzkoušet bezprostředně po sobě.

Důležité ale je, že Alhambra má, stejně jako příbuzný Volkswagen Sharan, poddajný a komfortní podvozek, ale zároveň tuhou konstrukci, takže se auto nekroutí a neplave. Líbí se mi, že v rychleji najetých zatáčkách se auto nesune beznadějně po vnějším předním kole ven a snaží se dlouho držet požadovanou stopu. Jen ta odezva by od předních kol mohla být lepší, i když, jak uvádím výše, mám ze Seatu takový trochu lepší vnitřní pocit. Ale třeba je to jen jinými pneumatikami.Vlastně bych tady mohl skončit, protože stačí, když si přečtete test vozu Volkswagen Sharan 2.0 TDI a dozvíte se, jak Seat Alhambra jezdí, jak se v něm sedí a kolik je v něm místa. Pak už jen stačí vyjmenovat ceny příplatků, podepsat se a máme hotovo.

Seat Alhambra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Seat Alhambra fotogalerie

K těm 721 900 korunám, které za praktický Seat dáte, si ještě nezapomeňte přičíst 11 000 korun za parkovací senzory, které rozhodně oceníte, tempomat vás přijde na směšných 5000 korun a „cargo paket“ do kufru za 6000 korun se také hodí. Ještě zvažte paket Lifestyle za 15 500 korun, který přidá k audio systému a multifunkčnímu volantu ještě asistent rozjezdu do kopce a 16″ litá kola s pneumatikami ContiSeal, které se prý zacelí, když píchnete.Verdikt
Tak a máme to. Seat Alhambra stojí méně než Volkswagen Sharan, ale netváří se, že by byl o těch 40 000 korun horší. Je to dobré auto s pohodlným podvozkem, slušným motorem a bez výrazných ergonomických nebo kvalitativních nedostatků. Pojedete také za nějakých 7 litrů nafty a proto těch 40 000 korun raději investujte třeba do automatické převodovky DSG. Kdo se má v takovém autě s řadící pákou tahat, že?

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1968
Kompresní poměr16,5 : 1
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Vpředuvzpěry MacPherson
Vzaduvíceprvkové zavěšení
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením, 312 x 25 mm
Brzdy vzadukotoučové, 282 x 12 mm
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)103 / 140 v 4200 ot./min.
Točivý moment (Nm)320 v 1750 až 2500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)82,4
0-100 km/h (s)11,1
Nejvyšší rychlost (km/h)192
Spotřeba paliva (l/100 km)6,8 / 4,8 / 5,5
Objem nádrže (l)70
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4854
Šířka (mm)1904
Výška (mm)1740
Rozvor náprav (mm)2919
Provozní hmotnost (kg)1699
Celková hmotnost (kg)2340
Zavazadlový prostor (l)až 2430
Ceny
Základní cena modelu619 900 Kč
Základní cena test. verze721 900 Kč
8.4.2011 5:45| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist