Se Subaru Outback 2.0D na závodním okruhu v Sosnové

Okruhový den v kombinaci s možností testování modelové řady Subaru vyústil v osobní dojmy jednoho z vybraných čtenářů Autowebu. Jak se mu Outback líbil?

Během okruhové soboty jsem měl možnost si na dráze v Sosnové trochu osahat aktuální generaci Subaru Outback. Na první pohled se nemohl rozhodnout, jestli se dívám na vysoký kombík, nebo nízké SUV. S jistotou můžu říct jen to, že mi auto přišlo obrovské. Byl jsem vcelku přesvědčený, že jízda s ním bude na okruhu spíše utrpením, nakonec jsem ale byl hodně příjemně překvapený.


Prvních pár kol jsem se s autem tak trochu seznamoval a už jsem se začínal docela bavit. Pak jsem se trochu osmělil, vypnul ESP a začal řadit pádly pod volantem. Outback na trati hezky držel. Přestože se mi ESP nepodařilo vypnout úplně, nepřišel mi jeho zásah do řízení nijak přehnaný a řízení zůstávalo čitelné i v momentě, kdy se elektronika snažila srovnat směr.

Řízení mi vůbec přišlo hodně příjemné. Z volantu byla cítit jasná odezva a nestalo se mi, že bych někdy musel uvažovat nad tím, o co se auto vlastně pokouší. K dobrému svezení přispěl i charakterní motor, který měl dostatek výkonu. Samozřejmě nemá cenu srovnávat jeho výkony s Imprezami, které se na okruhu ten den také proháněly, ale s autem dokázal hýbat slušně.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Docela dlouho mi i trvalo uvědomit si, že sedím v nafťáku, tedy v Subaru Outback s plochým turbodieselem, abych byl přesný. Jediné z čeho jsem byl trochu na rozpacích, bylo řazení. Na automat (ať už klasický anebo jako zde bezestupňový, CVT) moc zvyklý nejsem a přišlo mi, že v plně automatickém režimu převodovka trochu váhá. Řazení pádly mi sedlo mnohem víc.

I když jsem byl zprvu z představy velkého kombíku na okruhu trochu na rozpacích, nakonec jsem kroužením strávil skoro tři čtvrtě hodiny a dost se při tom bavil. Nakonec ve mně Outback docela vzbudil zvědavost – rád bych jej viděl i někde na polní cestě, v jeho přirozeném teritoriu.

Jaroslav V.

15.11.2014 10:29

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist