autoweb.cz > Pagani > Pagani Zonda > Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S chce být nejrychlejším autem Nordschleife
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S chce být nejrychlejším autem Nordschleife
Začalo to překrásným projektem Ferrari P4/5 by Pininfarina, pokračovalo závodní verzí P4/5 Competizione plus rovněž okruhovou SCG003C, která bojovala ve vytrvalostních závodech na Nürburgringu. Právě tato placka s karbonovým monokokem, poháněná dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru, je základem silniční verze s názvem SCG003S. Ta se představí již zanedlouho na autosalonu v Ženevě a neklade si malé cíle. Chce překonat rekord Porsche 918 Spyder na Nordschleife o zhruba půl minuty – což znamená čas 6 minut a 27 sekund. Nutno připomenout, až legendární a dosud nepřekonaný absolutní rekord Stefana Belloffa z roku 1983 s Porsche 956 má hodnotu 6 minut a 11 sekund, v kategorii nesériových vozů bez schválení k silničnímu provozu vede Pagani Zonda R s časem 6:47.50.
Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003S bude mít výkon přes 750 koní, maximální rychlost vyšší než 350 km/h a zrychlení na 100 km/h do tří sekund. Zároveň chce být nejlépe zatáčejícím sériovým autem, v zatáčkách má dosahovat přetížení 2G. Uvidíme oficiální zajetý čas ještě před premiérou v Ženevě? Pokud bude skutečně tak dobrý, určitě přesvědčí potenciální zákazníky, aby zaplatili více než padesát milionů korun za ručně stavěný sporťák, přizpůsobený svému vkusu a potřebám.