SCG 003C a 003S (2015): Scuderia Cameron Glickenhaus vyráží na okruhy i silnice

AKTUALIZOVÁNO Jim Glickenhaus se chystá zatopit Ferrari, Lamborghini i Porsche nejen v běžném provozu, ještě letos si chce s nejslavnějšími značkami změřit síly také v závodech.
scg-003c-a-003s-2015-scuderia-cameron-glickenhaus-vyrazi-na-okruhy-i-silnice.jpgCelá galerie 27 Zdroj: archiv redakce

Doplněno 10.40: Oficiálně zveřejněné údaje skutečně potvrzují motor 3.5 V6 biturbo od Hondy a nově máme také jeho základní data. Pohonná jednotka disponuje výkonem 530 koní při 6800 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 700 newtonmetrů při 4500 ot./min. Závodní SCG 003C váží pouze 1350 kilogramů, přičemž má téměř ideální rozdělení hmotnosti mezi nápravami v poměru 49:51 a stojí na osmnáctipalcových kolech.


Počátkem loňského roku jsme psali o tom, že někdejší producent a režisér béčkových filmů James Glickenhaus pracuje po dokončení speciálu Ferrari P4/5 Competizione na dalším, tentokrát čistě soukromém stroji, jelikož se italské automobilce jaksi nelíbily jeho aktivity. Již tehdy se vědělo, že novinka bude prezentována pod hlavičkou společnosti Scuderia Cameron Glickenhaus a teď vám ji můžeme konečně poprvé představit.

Aby toho náhodou nebylo málo SCG představilo hned dvojici vozů – ostrou závodní variantu 003C (C jako Competizione) a silniční model 003S (S jako Stradale), který by měl vyjet s homologací na běžné silnice někdy kolem konce letošního roku.

Glickenhaus tvrdí, že se při návrhu vozu nechali inspirovat okruhovými prototypy vytrvalostního závodů třídy LMP1 a LMP2, přičemž za design odpovídá italské Granstudio z Turína pod vedením návrhářů Lowieho Vermeersche a Gorana Popovice. Technickou stránku měl na starosti Paolo Cantone, který je odpovědný za Peugeot 908, vítězný vůz 24 hodin Le Mans z roku 2009.

Základem obou modelů 003 je karbonová modulární konstrukce spojená se zadním rámem určeným pro ukotvení zadního zavěšení a pohonné jednotky, kterou je možné díky tomu snadno vyměnit. Zavěšení kol nazutých do pneumatik Dunlop je vpředu i vzadu vyřešen pákovým mechanismem typu push-rod a o řídicí elektroniku se postarala firma Bosch Motorsport.

Pohon SCG 003 zajišťuje dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, vycházející z motoru sportovní divize Honda HPD (Honda Performance Development) a dále přepracovaný italskou společností Autotecnica Motori. V6 je spojená se sekvenční převodovkou Hewland s řazením pomocí pádel pod volantem, přičemž výkon je – jak jinak – posílán na zadní nápravu.

Podrobné parametry agregátu ani dynamika známé dosud nejsou, vůz však má premiéru nejpozději příští týden úterý, takže na další detaily dlouho čekat nebudeme.

27.2.2015 10:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist