SCG 003C a 003S (2015): Scuderia Cameron Glickenhaus vyráží na okruhy i silnice

AKTUALIZOVÁNO Jim Glickenhaus se chystá zatopit Ferrari, Lamborghini i Porsche nejen v běžném provozu, ještě letos si chce s nejslavnějšími značkami změřit síly také v závodech.

Doplněno 10.40: Oficiálně zveřejněné údaje skutečně potvrzují motor 3.5 V6 biturbo od Hondy a nově máme také jeho základní data. Pohonná jednotka disponuje výkonem 530 koní při 6800 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 700 newtonmetrů při 4500 ot./min. Závodní SCG 003C váží pouze 1350 kilogramů, přičemž má téměř ideální rozdělení hmotnosti mezi nápravami v poměru 49:51 a stojí na osmnáctipalcových kolech.


Počátkem loňského roku jsme psali o tom, že někdejší producent a režisér béčkových filmů James Glickenhaus pracuje po dokončení speciálu Ferrari P4/5 Competizione na dalším, tentokrát čistě soukromém stroji, jelikož se italské automobilce jaksi nelíbily jeho aktivity. Již tehdy se vědělo, že novinka bude prezentována pod hlavičkou společnosti Scuderia Cameron Glickenhaus a teď vám ji můžeme konečně poprvé představit.

Aby toho náhodou nebylo málo SCG představilo hned dvojici vozů – ostrou závodní variantu 003C (C jako Competizione) a silniční model 003S (S jako Stradale), který by měl vyjet s homologací na běžné silnice někdy kolem konce letošního roku.

Glickenhaus tvrdí, že se při návrhu vozu nechali inspirovat okruhovými prototypy vytrvalostního závodů třídy LMP1 a LMP2, přičemž za design odpovídá italské Granstudio z Turína pod vedením návrhářů Lowieho Vermeersche a Gorana Popovice. Technickou stránku měl na starosti Paolo Cantone, který je odpovědný za Peugeot 908, vítězný vůz 24 hodin Le Mans z roku 2009.

Základem obou modelů 003 je karbonová modulární konstrukce spojená se zadním rámem určeným pro ukotvení zadního zavěšení a pohonné jednotky, kterou je možné díky tomu snadno vyměnit. Zavěšení kol nazutých do pneumatik Dunlop je vpředu i vzadu vyřešen pákovým mechanismem typu push-rod a o řídicí elektroniku se postarala firma Bosch Motorsport.

Pohon SCG 003 zajišťuje dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, vycházející z motoru sportovní divize Honda HPD (Honda Performance Development) a dále přepracovaný italskou společností Autotecnica Motori. V6 je spojená se sekvenční převodovkou Hewland s řazením pomocí pádel pod volantem, přičemž výkon je – jak jinak – posílán na zadní nápravu.

Podrobné parametry agregátu ani dynamika známé dosud nejsou, vůz však má premiéru nejpozději příští týden úterý, takže na další detaily dlouho čekat nebudeme.

27.2.2015 10:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist