Scania představuje elektrický tahač s dojezdem až 350 kilometrů

Věrna svému plánu představit alespoň jedno elektrické vozidlo ročně, ukázala dnes společnost Scania poprvé novou generaci bateriových elektrických nákladních vozidel (BEV).
thumbnail_bev_nove_generace_medium-1100x618.jpg Zdroj: Scania

Novinka, která je k dispozici s lůžkovou kabinou R nebo S, je součástí komplexního řešení, jež otevírá možnost elektrifikace pro celou řadu nejrůznějších nasazení. Do světa elektrifikované dopravy s ní tak bude moci vstoupit velké množství dalších zákazníků. Instalované baterie o kapacitě 624 kWh přinášejí zásadní zvýšení dojezdu a umožňují použití elektrických vozidel v regionální dálkové přepravě.

Nová generace čistě elektrických nákladních vozidel staví na klasických hodnotách společnosti Scania, jako je modularita, udržitelnost a celková hospodárnost provozu. Navíc má potenciál vyrovnat nebo dokonce předčit to, co lze očekávat od konvenčních nákladních vozidel se spalovacím motorem. Scania i u svých nejnovějších elektrických vozidel nabízí veškerou podporu při jejich provozu. Nabízené služby z nich dělají kompletní řešení s nabíjením, financováním, pojištěním a údržbou.

Scania představuje novou generaci bateriových elektrických nákladních vozidel s nulovými lokálními emisemi. Jedná se o řešení vhodné pro regionální dálkovou dopravu s celkovou hmotností soupravy až 64 tun.

Tento přírůstek do portfolia elektrifikovaných nákladních vozidel Scania je velkou příležitostí pro zákazníky, kteří chtějí omezit svoji uhlíkovou stopu a provozovat bezemisní vozidla s náklady, jež odpovídají nákladním vozidlům s dieselovým motorem. Na obrázku je vyobrazen tahač Scania 45 R pro dálkovou dopravu v konfiguraci 4×2.

Čtěte také:

Test KAMAZu 65115 6×4, ruského náklaďáku do nepohody

Škoda představuje ještě větší elektromobil než Enyaq iV, uveze i více lidí

Znáte nejdelší Škodovku? Nový trolejbus s délkou téměř 25 metrů bude jezdit po Praze

Nová nákladní vozidla Scania se k zákazníkům dostanou ve formě tahačů návěsů nebo jako nákladní vozidla, například pro přepravu potravin s řízenou teplotou. Dojezd se liší podle hmotnosti, konfigurace a charakteru tras, ale u tahače 4×2 se šesti bateriemi s celkovou kapacitou 624 kWh je možné počítat s dojezdem až 350 km mezi jednotlivými nabíjeními, přičemž se počítá s průměrnou dálniční rychlostí 80 km/h.

Nejvýhodnější jsou pevně dané trasy, které umožňují plánované nabíjení v domovském depu nebo v cíli cesty. Příležitostné nabíjení během povinného 45minutového odpočinku řidiče operativní dojezd samozřejmě dále zvýší.

Nová nákladní vozidla Scania BEV lze zpočátku objednat jako tahač 4×2 nebo jako podvozky v konfiguraci 6×2*4. Tahač 4×2 se šesti bateriemi bude mít kvůli instalaci baterií rozvor 4150 mm, a bude tak využívat výhod evropského nařízení o zvětšených rozměrech vozidel. Celková hmotnost soupravy může dosáhnout až 64 tun.

Nabíjecí výkon dosahuje až 375 kW, což znamená, že hodina nabíjení zpravidla přidá přibližně 270 až 300 km dojezdu. Trvalý výkon pohonného ústrojí v případě Scanií 45 R nebo S je 410 kW (což odpovídá přibližně 560 koním. Výroba nové generace bateriového elektrického vozidla začne na podzim roku 2023.

Dostupnost nabíjecích řešení je pro evropské zákazníky, kteří chtějí začít pořizovat čistě elektrická nákladní vozidla ve větším měřítku, naprosto klíčová. Společnost Scania se spojila s globálními partnery, a pro své klienty je tak jediným kontaktním místem, kde mohou získat kompletní řešení pro dobíjení. To tak bude bezproblémové a připravené na budoucnost.

13.6.2022 8:20| autor: Hugo Kottás | zdroj: Scania

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist