Satelitní mýto: realita a fikce

5 fotografiídopravní předpisy v čr

Může výběr mýta na silnicích nižších tříd skutečně vyhnat nákladní dopravu na dálnice? Lze na tom vydělat, nebo hrozí, že to nakonec zaplatíme všichni?

Diskuze

6 komentářů

    Všude se dočteme, že naše ekonomika je závislá na exportu. Pokud nebude fungovat export, nebude fungovat naše ekonomika. Aby mohl export fungovat, je třeba zajistit co nejlepší podmínky pro nákladní dopravu. Už dnes se s cenou práce dostáváme na úroveň, kdy západní zákazníci dlouho zvažují, zda si u nás nechají vyrábět své výrobky. Pokud jim stát prostřednictvím mýta zdraží dopravu, poohlédnou se jinde. To byl můj skromný názor na plánované zdražení mýta.
    A teď k rozšíření – jsem typický uživatel silnic, který to mýto zaplatí a nikomu jej nepřeúčtuje. Máme malou kovovýrobu s vlastní Avií, s kterou najedu do 10.000 km ročně. To jsou jízdy 70 km pro materiál, 50 km na kooperace, atd. Já tyto náklady nemám komu naúčtovat a o tyto náklady klesá zisk firmy. To ale ministerští úředníci tak nějak nechtějí slyšet. Takže ano, rozšíření mýta pouze poškodí drobné živnostníky, kteří mají svůj náklaďáček nezbytný pro chod firmy. Paráda…

    trhač

    Bohužel máte pravdu 🙁

    excelsior

    U nas v SR sa zavedenim myta predrazila platba za dialnice a cesty 1 triedy niekolkonasobne. Pravda je teraz taka, ze na uzkych cestach 2 a 3 triedy stretavam velke mnozstvo nakladakov a kamionov, ktore sa tam ledva zmestia, domy v dedinach praskaju od otrasov a beztak nekvalitne cesty ktore neboly projektovane na taku zataz sa nicia pod neustalym naporom tazkych vozidiel.
    Stat samozrejme dostane menej penazi ako pred zavedenim, pretoze znacna cast zisku ide sukromnej firme.
    Dalej netreba zabudat na ciernu dieru zvanu korupcia, kde sa z tychto penazi strati znacne mnozstvo. Paradoxne tak nebude na opravy ciest dostatok financii + budu znicene trasy nizssych tried.

    pandan

    Co je přesně míněno tím časovým poplatkem? To je systém, který funguje u klasických dálničních známek, převedený do elektronické podoby? Pokud ano, byly ty známky nejlevnějším řešením, nemuseli jsme je rušit a stavět brány. Navíc cenové zvýhodnění ročních známek zvýhodňovalo naše přepravce oproti jednorázovému tranzitu.

    A.N.K.

    To máte sice pravdu, ale to by si nikdo nenamastil kapsu na výběrových řízeních a na vybudování a provozu drahého elektronického systému. Náš stát vypadá jako Kocourkov jen na první pohled. Ale všechny zdánlivé nesmysly přináší konkrétní prachy konkráním zájmovým skupinám a lidem. Samozřejmě, že na úkor kvality života většiny občanů a na úkor konkurenceschopnosti naší ekonomiky. Pokud se budeme stále chovat jako stádo ovcí, budeme jako ovce stříháni… Proč například nejsou stále zakázány anonymní akcie na doručitele, jako ve všech civilizovaných zemích? Nestálo by to ani korunu a zastavila by se podstatná část úplatků a špinavých kšeftů.

    Milan Jirouš, Autoweb

    Ano, je to systém dálničních známek převedený do elektronické podoby, avšak fungoval by výhradně na silnicích nižších tříd. Mýtné brány by na dálnicích zůstaly a pracovaly jako dosud. V palubní jednotce sloužící pro mýto na dálnici by byl i údaj o zaplacení poplatku pro silnice nižších tříd, což by umožňovalo dálkovou kontrolu vozy celní správy jako je tomu nyní na dálnicích.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist