Šance na přežití při nehodě? Ve starším autě je nižší.

Něco statistik tak, jak to máme na Autowebu rádi. Tedy ne jen s deklamováním suchých čísel, ale s projekcí do reality běžného života.

Sdružení automobilového průmyslu vychází z údajů za rok 2012 poskytnutých Ředitelstvím služby Dopravní policie ČR, a říká, že pokud se dostanete do dopravní nehody, jsou vaše šance na přežití menší, řídíte-li staré auto. Tedy starší deseti let, aby bylo jasno.

Vychází tak ze statistik, které říkají, že při nehodách v osobních automobilech starších než deset let bylo usmrceno více osob než ve vozidlech mladších, přestože celkový počet nehod byl u starších vozidel nižší. Ještě jednou a „lidskou“ řečí – v loňském roce bourala auta starší deseti let méně než ta mladší, ovšem s tragičtějšími následky.V roce 2012 zahynulo při nehodách v osobních automobilech celkem 465 osob, z toho ve vozidlech ve věku nad 10 let to bylo 282 osob (60,65 % všech obětí). Tato starší vozidla se na celkovém počtu nehod podílela pouze 44,45 %. A jak je to s vyloženě mladými auty?

Ta do pěti let stáří se na počtu nehod podílela téměř třicet procenty, avšak na počtu usmrcených pouze necelými sedmnácti procenty. Ve věku pět až deset let činil podíl na nehodách šestadvacet procent a podíl na počtu usmrcených osob o tři procenta nižší. Výsledná domněnka? S přibývajícím stářím automobilu se bezpečnost přepravovaných osob značně snižuje.Nutně teď musí padnout otázka, jaká auta, co do věku, na našich silnicích převažují a odpověď se dá tušit… Ke konci roku 2012 bylo v ČR registrováno celkem 2 864 556 osobních automobilů starších než 10 let (60,96 % vozového parku) a co hůř, podíl automobilů starších deseti let se bohužel zvyšuje. Pro srovnání, v roce 2008 bychom napočítali pouze 2 606 406 aut, tedy 58,92 % vozového parku staršího přes jednu dekádu.

DOPORUČUJEME: Může být účastník nehody vinen automaticky?

Vzít v úvahu je nutné tu skutečnost, že starší vozidla vykazují v průměru nižší roční kilometrové proběhy, čemuž logicky odpovídá i nižší počet nehod v provozu. Pokud tedy počty usmrcených a počty nehod přepočteme na roční proběh km, pak při vážné nehodě ve vozidle starším než deseti let je šance na přežití téměř dvakrát nižší než v automobilu mladším. A tento poměr je od roku 2008 prakticky stejný.

Autoweb.cz, zdroj AutoSAP

10.6.2013 3:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist