BMW M5 i s manuálem – ale ne pro nás

Sportovní sedan bude nově k mání i s ručně řazenou převodkou, ovšem pouze v Americe.

Většina motoristických novinářů z celého světa se shodne na tom, že nové BMW M5 je nejlepší sportovní sedan na trhu. Kombinace frenetického vidlicového desetiválce, astronomického výkonu 507 koní a elektronického diferenciálu, který z vás udělá profi driftera po hodinovém tréninku, má jen dvě malé chybky: slabší brzdy a převodovku SMG. Počítačem řízený poloautomat má  sedm rychlostí a víc možností nastavení než řídicí jednotka raketoplánu Atlantis, ale neposkytuje ani  hladkost konvenčního automatu, ani  potěšení z dokonale zvládnuté ruční změny převodu.

Řada fanoušků divize M si už od začátku stýskala, že nová M5 není k dostání i se starým dobrým manuálem. V Americe jich zjevně bylo daleko víc než v Evropě, protože BMW tam nabízí M5 modelového roku 2007 i s ručně řazenou  šestirychlostní převodovkou.  Pro starý kontinent se nic podobného neplánuje, ale pokud bude poptávka dostatečná, Mnichovští prý změní názor.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyBMW M5
0-100 km/h (s)4,7
Motor
Konstrukcevidlicový desetiválec
Zdvihový objem (cm3)4999
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)507 koní v 7750 ot./min.
Točivý moment (Nm)520 Nm v 6100 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)22,7/10,2/14,8 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1830
Zavazadlový prostor (l)500
Ceny
Základní cena modelu2 654 900 Kč
8.11.2006 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist