autoweb.cz > BMW > BMW M5 > BMW M5 i s manuálem – ale ne pro nás
BMW M5 i s manuálem – ale ne pro nás
Většina motoristických novinářů z celého světa se shodne na tom, že nové BMW M5 je nejlepší sportovní sedan na trhu. Kombinace frenetického vidlicového desetiválce, astronomického výkonu 507 koní a elektronického diferenciálu, který z vás udělá profi driftera po hodinovém tréninku, má jen dvě malé chybky: slabší brzdy a převodovku SMG. Počítačem řízený poloautomat má sedm rychlostí a víc možností nastavení než řídicí jednotka raketoplánu Atlantis, ale neposkytuje ani hladkost konvenčního automatu, ani potěšení z dokonale zvládnuté ruční změny převodu.
Řada fanoušků divize M si už od začátku stýskala, že nová M5 není k dostání i se starým dobrým manuálem. V Americe jich zjevně bylo daleko víc než v Evropě, protože BMW tam nabízí M5 modelového roku 2007 i s ručně řazenou šestirychlostní převodovkou. Pro starý kontinent se nic podobného neplánuje, ale pokud bude poptávka dostatečná, Mnichovští prý změní názor.
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | BMW M5 |
---|---|
0-100 km/h (s) | 4,7 |
Motor | |
Konstrukce | vidlicový desetiválec |
Zdvihový objem (cm3) | 4999 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 507 koní v 7750 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 520 Nm v 6100 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 22,7/10,2/14,8 l/100 km |
Rozměry a hmotnosti | |
Provozní hmotnost (kg) | 1830 |
Zavazadlový prostor (l) | 500 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 2 654 900 Kč |