RUF R Kompressor: Rákosníčkův sen

Kdyby si známý večerníčkový hrdina vybral právě tohle auto, asi by se mu divil jen málokdo...

Nejnovější kreací renomované firmy RUF z bavorského Pfaffenhausenu je RUF R Kompressor. Výchozí Porsche 997 dostalo ještě agresivnější příď, zadní spoiler a křídlo z karbonu a aerodynamická zrcátka. RUF také zvolil velmi nezvyklou barvu – brčálově zelenou. V konzervativním interiéru najdeme zelené stupnice přístrojů a sadu firmy RUF, zahrnující sportovní sedadla, volant, hlavici řadicí páky a hliníkovou sadu na pedály.

Největší práci však firma RUF odvedla na motoru. Plochý šestiválec objemu 3,8 litru dostal přeplňování kompresorem s maximálním plnicím tlakem 0,6 baru, dva mezichladiče, hliníkové sání, optimalizované sací ventily, sportovní katalyzátory, přeprogramovanou řídicí elektroniku a zmenšil se kompresní poměr. Výsledkem je výkon 435 koní v 7000 otáčkách a točivý moment, který vrcholí na 470 Nm v 5000 ot/min. RUF R Kompressor sprintuje z 0 na 100 km/h za pouhé 4,1 sekundy a na 200 km/h za 13,5 s. Nejvyšší rychlost činí 302 km/h.

Tahle zelená raketa jezdí na 19-palcových kolech, obutých do pneu Pirelli rozměru 255/35 vpředu a 305/30 vzadu. O odpovídající zpomalení vzhledem k možnostem auta se starají kotouče shodného průměru 330 mm se čtyřmi pístky na obou nápravách.

Jan Cacek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyRUF R Kompressor
0-100 km/h (s)4,1
Motor
Konstrukcekompresorem přeplňovaný plochý šestiválec, benzín
Zdvihový objem (cm3)3800
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)435 koní při 7000 ot/min
Točivý moment (Nm)470 Nm při 5000 ot/min
Nejvyšší rychlost (km/h)302
17.8.2006 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist