Rozrostou se řady crossoverů Audi o Q1?
Audi
Neutěšené poměry na trhu přibrzdily vývoj nového SUV, ale Audi už rozhodlo, že ho postaví na platformě A1. Ta nedávno vyjela s pohonem všech kol.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
Audi
Neutěšené poměry na trhu přibrzdily vývoj nového SUV, ale Audi už rozhodlo, že ho postaví na platformě A1. Ta nedávno vyjela s pohonem všech kol.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Vážený pane redaktore, audi v produkci SUV vůbec nezaspalo. To jste špatně pochopil situaci vzniku této paskvilní kategorie. Audi vyrábí auta určená pro silniční provoz a pro řidiče, kteří mají rádi rychlou a bezpečnou jízdu a v jejich hlavách by něco takového nemohlo nikdy vzniknout. Výrobě těchto hnojných povozů se do poslední chvíle bránili. Až když se do SUV kategorie s obrovským nadšení vřítil konkurent z bmw, tak se do toho pustili. Audi slouží ke cti, že se SUV bránili jak mohli.
Tato jak říkáte paskvilní kategorie se začala rodit už před druhou světovou válkou a chvíli po ní začala nabírat na popularitě v USA. V Evropě jí dělal reklamu Land Rover, ale jeho příklad kupodivu další automobilky nepřitáhl. Japonci, operující v USA ve velkém, měli řadu vlastních SUV v čele s Toyotou Land Cruiser.
Skutečný nástup ve světovém měřítku zažila SUV s příchodem většího počtu aut se samonosnými karoseriemi, zejména kompaktních modelů, a to v devadesátých letech. Na vlnu rychle naskočil Mercedes svým ML z roku 1997 (ještě kupodivu na rámu). Trik a revoluce spočívaly v tom, že se ML od počátku vyrábělo ve Státech. Málokdo tehdy věřil, že prémiové SUV z Německa přijme za své kdokoli jiný než Američané, ale stalo se, navzdory mizerné kvalitě (vím to, učil jsem se v ML řídit). Mercedes pomohl prosadit kategorii i v Evropě a sklidil nemalý úspěch.
BMW rychle odhadlo, odkud fouká vítr, takže mělo svou X5, už se samonosnou karoserií, na trhu v roce 1999. Také v Mnichově se radovali z prodejních výsledků – mimo jiné i v České Republice.
To vše u aut, od nichž majitelé neočekávají zdaleka tak dobré výkony jako od konvečních strojů (s těmi \“hnojnými povozy\“ máte tak trochu pravdu). Platí se za ně přitom víc.
Proto Porsche tolik pomohl Cayenne a Volkswagenu Touareg. Obě auta dorazila v roce 2002 – vývoj začal, až když BMW ukázalo, kudy vede cesta. A Audi otálelo další tři roky. Nebylo to z přesvědčení, jak tvrdíte. Stejně jako jiné automobilky, také Audi jde tam, kde jsou peníze. Jen v těch devadesátých letech to Němci neodhadli, Q7 dorazila akorát na párty s druhou generací X5 a ML, tedy přibližně s pětiletým zpožděním.
Ke cti to Audi rozhodně neslouží. V Ingolstadtu se nebránili, nýbrž dokonale zaspali. Na druhou stranu je třeba přiznat, že o tolik čtyři kruhy nepřišly, popularita SUV stále ještě roste a Q5 i Q3 už jezdí.
Pokud jsem na tom něco nepochopil, rád si přečtu vaši interpretaci.
Kurňa jsem chtěl oceni krásný příspěvek čtenáře a pak koukám, že to napsal redaktor :-D.
No ale výsledek mého psaní je stejný – dobrý příspěvek