rozrostou-se-rady-crossoveru-audi-o-q1.jpg

Rozrostou se řady crossoverů Audi o Q1?

Audi

Neutěšené poměry na trhu přibrzdily vývoj nového SUV, ale Audi už rozhodlo, že ho postaví na platformě A1. Ta nedávno vyjela s pohonem všech kol.

Diskuze

3 komentáře

    Josef K.

    Vážený pane redaktore, audi v produkci SUV vůbec nezaspalo. To jste špatně pochopil situaci vzniku této paskvilní kategorie. Audi vyrábí auta určená pro silniční provoz a pro řidiče, kteří mají rádi rychlou a bezpečnou jízdu a v jejich hlavách by něco takového nemohlo nikdy vzniknout. Výrobě těchto hnojných povozů se do poslední chvíle bránili. Až když se do SUV kategorie s obrovským nadšení vřítil konkurent z bmw, tak se do toho pustili. Audi slouží ke cti, že se SUV bránili jak mohli.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Tato jak říkáte paskvilní kategorie se začala rodit už před druhou světovou válkou a chvíli po ní začala nabírat na popularitě v USA. V Evropě jí dělal reklamu Land Rover, ale jeho příklad kupodivu další automobilky nepřitáhl. Japonci, operující v USA ve velkém, měli řadu vlastních SUV v čele s Toyotou Land Cruiser.

    Skutečný nástup ve světovém měřítku zažila SUV s příchodem většího počtu aut se samonosnými karoseriemi, zejména kompaktních modelů, a to v devadesátých letech. Na vlnu rychle naskočil Mercedes svým ML z roku 1997 (ještě kupodivu na rámu). Trik a revoluce spočívaly v tom, že se ML od počátku vyrábělo ve Státech. Málokdo tehdy věřil, že prémiové SUV z Německa přijme za své kdokoli jiný než Američané, ale stalo se, navzdory mizerné kvalitě (vím to, učil jsem se v ML řídit). Mercedes pomohl prosadit kategorii i v Evropě a sklidil nemalý úspěch.

    BMW rychle odhadlo, odkud fouká vítr, takže mělo svou X5, už se samonosnou karoserií, na trhu v roce 1999. Také v Mnichově se radovali z prodejních výsledků – mimo jiné i v České Republice.

    To vše u aut, od nichž majitelé neočekávají zdaleka tak dobré výkony jako od konvečních strojů (s těmi \“hnojnými povozy\“ máte tak trochu pravdu). Platí se za ně přitom víc.

    Proto Porsche tolik pomohl Cayenne a Volkswagenu Touareg. Obě auta dorazila v roce 2002 – vývoj začal, až když BMW ukázalo, kudy vede cesta. A Audi otálelo další tři roky. Nebylo to z přesvědčení, jak tvrdíte. Stejně jako jiné automobilky, také Audi jde tam, kde jsou peníze. Jen v těch devadesátých letech to Němci neodhadli, Q7 dorazila akorát na párty s druhou generací X5 a ML, tedy přibližně s pětiletým zpožděním.

    Ke cti to Audi rozhodně neslouží. V Ingolstadtu se nebránili, nýbrž dokonale zaspali. Na druhou stranu je třeba přiznat, že o tolik čtyři kruhy nepřišly, popularita SUV stále ještě roste a Q5 i Q3 už jezdí.

    Pokud jsem na tom něco nepochopil, rád si přečtu vaši interpretaci.

    Jonatán

    Kurňa jsem chtěl oceni krásný příspěvek čtenáře a pak koukám, že to napsal redaktor :-D.
    No ale výsledek mého psaní je stejný – dobrý příspěvek

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist