Rozhovor: šéfkonstruktér Ford Team RS

13 fotografiíFord

Dirk Densing nám přímo na Nürburgingu vysvětloval, čemu vděčí Ford Focus RS za svoje výjimečné vlastnosti.

Diskuze

67 komentářů

    Pepis

    Diky, skvely!

    Falta

    S tim stokrát opakovaným meziplynem, vás mírně ztrapnil 🙂

    RedBaron

    Ne, to spíš ztrapnil sebe stejně jako vy, nevím jestli vůbec víte co to meziplyn je, ale já opravdu nerad podřazuji s autem do 5000 otáček na brzdách a brousím přitom spojku a zažívám cukanec…

    Falta

    Myslím že ten chlápek by nás moh meziplyny učit…

    Jan Matějíček

    Ztrapnili se sami uz tvrzenim, ze neni mozne davkovat meziplyn. Rozlozeni pedalu nema na meziplyn zadny dopad, jelikoz nikde neni napsano, ze pri meziplynu musi byt seslapnuta i brzda. Zde se ale evidentne jedna o brzdeni a podrazovani s meziplynem zaroven, kdy vsak na rozlozeni pedalu zalezi, a dovolim si podotknout, ze toto neni u Focusu zadny problem, je to pouze o tom, ze je potreba pulkou nohy brzdit a druhou pulkou slapat na plyn, ne spickou na brzdu a patou na plyn. Sam jezdim Focusem, takze vim, ze to jde… Co se meziplynu jako takoveho tyce, prijde mi, ze se posledni dobou tento termin hodne uvadi ve spojeni se sportovni jizdou, jak kdyby slo o nejake extra zavodni umeni. Pritom neni na podrazovani s meziplynem vubec nic, co by stalo za chloubu a neni to takovych let, co byl meziplyn pri razeni nezbytnou soucasti. Meziplyn bezne pouzivam kdykoliv ridim uz jen z hlediska komfortu, kdy nedochazi k zadnemu skubani a spojka by taky podekovala, kdyby umela mluvit.

    Richard

    Naprostý souhlas, neustále se tu točí několik opakujících se výrazů, o kterých podle mě nemá redakce snad ani zdání. Úplně vidím, jak při každém dojíždění na semafory na červenou Dalibor jednou nohou stíhá brzdit+šlapat meziplyny a nerozsype si u toho svůj nákup v kufru. Ty samé řeči měl i Koubek, který naštěstí odešel. Mám rád určitý humor, co se tu vede, ale někdy je to trochu moc a myslím, že by si redaktoři měli zajít na nějaké školení, klidně do autodílny, aby měli zdání, o čem píší.

    Dalibor Žák, autoweb

    Dávkování meziplynu (chcete-li "heel and toe") mi problémy nedělá a používám ho i při vámi zmiňovaném dojíždění na červenou. Myslím si totiž, že meziplyn zásadním způsobem přispívá k plynulosti jízdy. Jenže když máte pedály rozmístěné nešikovně, není to úplně snadné.

    Tím samozřejmě nechceme tvrdit, že je Focus RS kvůli tomu špatné auto, ale když pak potřebujete prudce brzdit před zatáčkou Aremberg z nějakých 210 km/h na přibližně 90 km/h, docela by se vám dobré rozmístění pedálů pro snadné meziplyny hodilo… 🙂

    Richard

    Jenže meziplyn, tak jak se o něm vždycky mluvilo (anglicky double clutch) není prioritně k tomu, aby se zlepšila plynulost jízdy!!! Pokud u toho ještě dokážete působit stálou silou na brzdový pedál a používáte to při každém decelerování např. na světla křižovatky, tak jste opravdový automobilový gurmán.

    Jan Matějíček

    Double-clutching je ale neco jineho, nez o cem je tady rec. Rozdil je v tom, ze pri double-clutchingu seslapnete spojku a vyradite rychlost, pustite spojku, pridate plyn, seslapnete spojku a zaradite rychlost a pak teprve pustite spojku. Pochybuju, ze tuhle techniku jeste dnes nekdo pouziva… prevodovky jsou synchronni, tudiz tento proces nema zadny smysl.

    Richard

    Však přesně o tom mluvím, to je meziplyn, jak má doopravdy být a jak ho český člověk má zažitý. Nejspíše jste zhýčkaný samými novými vozy na testování, ale pokud se projedete v nějakejé ojetině, kvlaty nejsou jako po másle. A např. při podřazování do dejme tomu 5tis. ot/min je rozdíl úhlových rychlostí velice velký a bez meziplynu dokonce cítíte odpor v radicí páce, než se rychlosti vyrovnají a dále se převleče objímka. Jestli tu celou dobu povídáte o mačkání plynu, aby jste srovnal otáčky lamely a přítlačáku, což udělá každá řidička, aby jí auto necukalo, tak si myslím, že se nemá cenu dál bavit…A pokud máte rád řidičské zážitky a jedete např. v 944 2,5 bez střešního panelu, nedokážu si představit podřazování bez meziplynu. Btw., o meziplyn, o jakém mluvíte vy se používá běžně u jízdy na motorce, jenže tam jde o něco trochu jiného a i tak se už vyrábí antihopingové spojky, které toto tlumí.

    Jan Matějíček

    Ale vzdyt ja prave netvrdim, ze je "mackani plynu" pri podrazovani nejake umeni, prave naopak, o tom jsem celou dobu psal… Double clutching uz je trochu narocnejsi vec, ktera by se pro vetsinu lidi dala prirovnat k umeni bubenika, ale dost silne pochybuju, ze byl kdy nejaky redaktor, ktery tuto techniku bravurne ovladal. Mozna prave toto vysvetluje, proc jsou predvadeci vozy urcene vsem moznym redaktorum tak dodelane po par najezdenych tisicich 😀

    RS

    "Myslím si totiž, že meziplyn zásadním způsobem přispívá k plynulosti jízdy."

    No jenze u sportovniho nebo zavodniho rezani jde hlavne o rychlost, ta jen "plynulost", ktera pri podrazovani zdrzuje je na nic. Kolik jste videl profesionalnich zavodniku pouzivat meziplyn? Ve WTCC nebo BTCC, rally atd. Kvuli soucasnym sportovnim/zavodnim prevodovkam? Myslite, ze to je nutne a hlavne rychle?

    Richard

    Podle mě se tady stále motá několik věcí dohromady, jako je srovnání otáček plynem při přeřazování, dále mezipyn, případně brždění jednou nohou a zároveň hraní si s plynem. Snad už se to tu stalo folklorem, stejně jako kritizování palivových soustav vznětových motorů. Vůbec by mě zajímalo, jakým prošli lidé z redakce vzděláním, že se pouští do tak přísných soudů. Spíše to bude novinařina, než nějaký technický směr. Faktem je, že kdybych vystudoval např. Strojárnu, asi bych nešel dělat redaktora…

    Jan Matějíček

    Kdyby jste vedel, o cem je rec, neplacal by jste tady nesmysly o zavodech cestovnich vozu a o tom, ze jejich ridici nepouzivaji meziplyn. Ano, jejich ridici skutecne meziplyn nepouzivaji, jelikoz jsou v autech sekvencni prevodovky, kdy pri podrazovani dochazi k davkovani meziplynu automaticky.

    RS

    Kdyby jste vedel, o cem je rec, neplacal by jste tady nesmysly o zavodech cestovnich vozu a o tom ze pouzivaji sekvencni prevodovky s meziplyny.

    Za prve ne vsechny vozy maji ve WTCC sekvencne razene prevodovky, treba BMW ho zrovna nema.

    Sekvencni razeni je jen zpusob razeni opak klasickeho H, nerika nic o tom, ze prevodovka sama resi davkovani meziplynu.

    Sekvencne razene zavodni prevodovky resi prerazeni podle konkretniho typu, vetsinou automatickym odstavenim motoru tak, ze neni potreba spojka, to muze byt i u H kulisy.

    Pekne cteni…

    http://www.hewland.com/svga/help.htm

    Jan Matějíček

    Dobre, dejme tomu, ze ne vsechny vozy WTCC jsou vybaveny sekvenci prevodovkou, za toto se Vam omlouvam. WTCC moc nesleduji, takze mi tohle uniklo. Jedna se ale o to, ze ty vozy, ktere poloautomatickou sekvencni prevodovku maji, nemaji spojkovy pedal, tudiz neni mozne davkovat meziplyn "manualne", ale meziplyny ma na starosti sama elektronika… Avsak i ridici BMW v serialu WTCC meziplyn pouzivaji, viz video 5:20 http://www.youtube.com/watch?v=UqkJstRAR0Y

    tornado

    výborný rozhovor, nemám co dodat, gratuluji

    Yaroukh

    Za tohle dostanu čočku, ale vždyť to uplně bije do očí.

    1) Jezdíte s Focusem RS na Nürburgringu,

    +

    2) přijede tam za váma šéf vývoje Focusu RS.

    = Vedete na Nürburgringu s šéfem vývoje Focusu RS rozhovor o Focusu RS…

    …a vy se NEZEPTÁTE na to, jak je to s časem Focusu RS na Nürburgringu??? Jestli na přelomu března/dubna avizovanej pokus o rekord nakonec proběhl? Kdo řídil? Jak dopadli? Jestli to budou zkoušet?

    Sorry, ale zbytek jsou věci, který jsme četli/slyšeli už 100x. Akorát je tentokrát zopakoval šéf vývoje Focusu RS.

    OMG

    Josef K.

    Normální promo ze strany zaměstnance fordu.

    Yaroukh

    To je možný, ale to mi vůbec nevadí, chápu to. Ale že se dotazující na tohle nezeptal, mě docela vytočilo… Nic osobního, ale prostě mě to $ere. Jsem fanda Fordu, a ať už RS dopadlo tak nebo tak, rád bych měl jasno. (Tušení totiž mám.)

    Charger

    tebe ten čas na Ringu tak zajímá? Mě je to teda úplně putna

    gkaga

    Charger nechces prestat lozit do riti Autowebu?? Na jednu stranu sa Autoweb tvari jak je nurburgring uzasny (a on je ) a ja tie casi dost znamenaju ale teraz ked im niekto vycita ze to nespomenuli odrazu si ako najvecsi fanusik autowebu co tu poznam uz odrazu pre "VAS" nieje vpbec podstatny ? A je to ubohe promo…a z vasej vypravy na nurburgring sa akurat vyjasnilo ze neviete soferovat silnu zadokolku a pre to sa RS dokazal vyrovnat casu 370Z !…..Konec

    pes

    chtěl bych vidět za volantem Nissanu 370Z tebe 😀

    byls vůbec někdy na nordschleife? a řídil někdy silnější zadokolku než žigulíka?

    Charger

    Víš co nejvíc miluju? Lidi co dokáží akorát kecat a nic víc. Nějaká konstruktivní kritika je pro tebe očividně španělská vesnice. Já nemám potřebu kritizovat hned cokoliv se mi na autowebu nelíbí a né že by se něco takového neobjevovalo, zato když se mi něco fakt líbí, tak rád pochválím, protože podle mě je autoweb nejlepší česká stránka o autech a zaslouží si mou podporu. Mimochodem chtěl bych vidět tebe v zadokolce na Nordschleife- machrovat umí každý.

    Yaroukh

    Když je co kritizovat, a ty nekritizuješ, subjektu škodíš. (A snad to propánajána nemusím vysvětlovat proč.)

    Mimochodem "kritizovat" není sprostý slovo. Pokud se pro _věcnou_ kritiku někdo nas… (jak to předvedl Žák), je chyba u něj.

    Charger

    Neříkej mi, že ty bys nebyl naštvaný když se o něco snažíš, stojí to dost námahy a peněz a pak ti někdo řekne že celý ten rozhovor je nahovno kvůli takové blbosti. Jestli ne, tak to jsi opravdu dokonalý. Navíc jakou reakci by jsi na autowebu čekal? To snad k této stránce patří, že vše řeknou narovinu s dávkou ironie.

    Jinak abych to uvedl na pravou míru, já autoweb kritizuju- nelíbilo se mi třeba tvrzení o pozici za volantem Mazdy Mx-5 nebo hodnocení Lexusu Rx450h, akorát svou nespokojenost ventiluju jinde než na diskuzích pod článkem

    RedBaron

    …která je k tomu přímo určena.

    Yaroukh

    příspěvek uživatele Yaroukh byl smazán, protože obsahoval nevhodné a vulgární výrazy.

    Charger

    Jo a čas na Nordschleife mě opravdu nezajímá. K čemu je to dobré? Aby člověk v hospodě mohl vyprávět že jeho auto je tam o 5 sekund rychlejší než sousedovo? Já si radši auto vyberu podle toho jak moc mi vyhovuje a podle pocitů než podle čísel

    Yaroukh

    Šmarjápano co to je za pindy? A k čemu jsou dobrý výsledky sportovních utkání?

    Čas dosaženej na Nürburgringu je mezi fandama dost zásadní info, ať už je praktická využitelnost takový informace nulová nebo bůhvíjaká. Že tebe to nezajímá, na věci nic nemění. (A nejspíš sis spletl web.)

    Charger

    Web jsem si nespletl, já také řadím k fanouškům Nordschleife, akorát nechápu co je to za módu hodnotit kvality aut podle času na jednom okruhu. Nehledě na to, že vzhledem k délce okruhu, proměnlivým podmínkám a faktu, že řídí pokaždé někdo jiný, to nemůže být nějak vrcholně objektivní. Podle mě by se ve většině případů našel člověk, který by to s daným autem dokázal zajet ještě rychleji. A že by zrovna Focus RS nutně potřeboval ten čas aby dokázal, že je to výjimečné auto……..

    Další věc je to, že mi přijde minimálně nefér kvůli takové drobnosti shazovat celý, dle mého soudu povedený, rozhovor, který jistě redakci stál dost námahy a peněz aby byl realizován.

    Yaroukh

    Nikdo podle času nehodnotí kvality celého auta.

    Za pár tejdnů nebudeš vědět, o čem ten rozhovor byl. (Fakt tě zajímá co so šéf Teamu RS myslí o brzdách Focusu RS???)

    Mně ten rozhovor přijde jako The Promarněná Šance. To ten rozhovor mohla udělat moje babička. Proboha tím spíš, že ten rozhovor stál hodně námahy a asi i peněz. Kdybych se toho člověka mohl zeptat sám, tak se ho zeptám a nezasírám tuhle diskusi.

    Takže si teď zahraju na pana Žáka: "Omlouvám se Vašemu Lordstvu, že jsem napsal svůj názor."

    Charger

    Tak tady udělej seznam 20ti otázek na co by ses ho zeptal Ty, ať se můžeme pokochat. Mě ty otázky přišly v pořádku a člověk který se o rychlé Fordy běžně nezajímá se z nich může dozvědět dost.

    Yaroukh

    Proč bych měl proboha dělat seznam 20 otázek? To má bej nějakej protiargument nebo co? Když ten seznam neudělám, nebo když nebudou všechny otázky dle tvýho gusta (což bys samozřejmě napsal), znamená to, že výsledek avizovanýho pokusu s Focusem RS o rekord na NRingu je nezajímavá informace? Nebo jakej by to mělo smysl? (Prosím udělej si čas, a na tohle mi odpověz. Mám tušení, že se královsky pobavím.)

    Příklad:

    "Osobně se mi také velmi líbí vyváženost odpružení a tlumení, má velmi blízko k ideální rovnováze mezi ovladatelností a komfortem odpružení."

    Buď upřímnej – fakt tě zajímá, co na _tohle_ řekne někdo, kdo RS _přivedl na svět_??? Vždyť to je jak z nějaký po$raný Vlasty nebo Chvilky pro Tebe. (A takovejch tam je nemálo.)

    Ozval jsem se, protože tohle považuju za brutální botu. Vim, že se s tim už nic dělat nedá, ale přijde mi absurdní trapný, že se tu pokoušíš (a Žák) tvářit, že jsem se asi zbláznil, když mě tohle zajímá. 8)

    "Tak jo, já si tam zajedu sám. Protože já mám 1m na Focuse RS. A protože Focus RS v ČR neni vyprodanej na rok dopředu. A můj čas na Ringu bude jistě hodně vypovídat o tom, co Focus RS dokáže."

    Charger

    Samozřejmě že žádné otázky psát nemusíš, to byla jen výzva abys předvedl i konstruktivní kritiku. Zatím tu vidíme jen tvé chvástání že bys vše udělal lépe, ale kromě času na Ringu jsi žádnou lepší otázku nepředvedl. Opravdu by mě zatímalo jaké jiné otázky o Focusu RS bys použil. Jenže toho se nejspíš nedočkám. 🙂

    Yaroukh

    příspěvek uživatele Yaroukh byl smazán, protože obsahoval nevhodné a vulgární výrazy.

    anonym

    hej proc sem chodite kdyz je to tu podle vas na hovno???kdyz se me neco nelibi tak sem nechodim a nekritizuju ne snad??me se toto treba libi

    Yaroukh

    příspěvek uživatele Yaroukh byl smazán, protože obsahoval nevhodné a vulgární výrazy.

    Dalibor Žák, autoweb

    Hluboce se omlouvám Vašemu Lordstvu, že jsme několik týdnů komunikovali s automobilkou Ford, aby tam mohl pan Densing přijet a udělat s námi několikaminutový rozhovor.

    Ten člověk má na starosti mnohem důležitější věci (třeba vývoj nových motorů do Focusu a Fiesty) a nějaká cesta za pisálky z Česka je pro něj jen otravná ztráta času.

    Jsme vůbec rádi, že přijel a byl ochoten se s námi bavit. Pokud vás trápí čas Focusu RS, půjčte si ho, obujte na semislicky (jaké měl Renault R26.R) a vyražte to na Nordschleife změřit. Výsledek by nás také velmi zajímal.

    riderhenry

    znovu a znovu budu opakovat, ze semislicky nema RS v zakladni vybave, takze nemuze byt s takovymi pneumatikami srovnavan s R26R, ktery ma semislicky. To je jeka rict, ze ten cas by byl srovnatelny jen kdyby melo R26R stejny vykon, jako RS… Prijde mi podivne, kdyz redaktor reaguje na prispevek (at uz jakykoliv) timto zpusobem. Precejen by melo alespon do jiste miry platit "zakaznik je nas pan" a Vas, pokud se nepletu, zivi navstevnost stranek atd. Ne ze bych snad kvuli tomu sem mel prestat chodit, ale setkavam se s timto pristupem v nasem state pomerne casto a dost mi to vadi.

    Casy na Nordschliefe jsou jedno velke divadlo. Kdyz budu mit hodne penez, casu a stesti, tak zajedu vzdycky uzasny cas. To uz mi prijdou lepsi (nebo minimalne zabavnejsi) srovnani bestmotoringu. Tam lze alespon pochytit, jak se auto chova na limitu, protoze se jedna o videa… Od toho, aby sme si udelali obrazek o tom, ktere auto je lepsi nez jine, jsou tu prece automobilovi novinari, ne nejaky zajety cas… 😉

    Yaroukh

    Takže vy plánujete několik týdnů rozhovor, a pak mězi těmí dvaceti otázkami nezbyde čas na to, abyste se zeptali na něco, co si pokaždé najde cestu na hlavní stránku webů, které se auty zabývají. (Jakoby těch 20 otázek nebylo z jedný třetiny totální vata, která fakt vypadá, že vám je nadiktovali lidi od Fordu.)

    Proboha nejde mi o to, abych se tu předváděl, jak nad váma čním (což je samozřejmě nesmysl) nebo podobný pitominy. Chyby se dějou, boty děláme. Umět je přiznat je jednou ze známek dospělosti. Hláška "když vás to tak zajímá, tak si to jeďte zjistit" je reakce hodná dítěte.

    Tahle uražená reakce je pro mě asi větším zklamáním než to, že jste se na "Focus RS & Nürburgring" nezeptali.

    Místo toho, abyste uznali, že jste se na to mohli zeptat, budete se tvářit, že výsledky kultovního auta na kultovním okruhu nikoho vlastně nezajímaj. (Není náhodou, že tolik lidí zná tak "zbytečnou" informaci jako kdo v jaké třídě rekord na Ringu drží.)

    Yaroukh

    Možná by, "moji vazalové", nebylo od věci příště hodit avizo na web, a nechat si pár dotazů poradit. Který vyberete je jenom na vás, ale mělo by vám to ušetřit práci.

    imfree

    Hm..dobry argumenty. pan Zak to trochu prepalil.

    SkylineGT-R

    Absolutny suhlas s Yaroukh! Pane Žáku, zamyslite sa nad Vasou reakciou, ktora je dost uboha, bez ohladu na to, kolko namahy Vas stal rozhovor. (co ste samozrejme nezabudli zdoraznit vo Vasej urazenej odpovedi) Mohli by ste si tiez uvedomit, ze tu nie ste na nejakom svojom blogu. "Zdedit" takyto kvalitny web je zodpovednost. Vam sa bohuzial udrzat kvalitu vobec nedari, za co moze do znacnej miery Vasa omedzena uroven komunikacie a velmi vnucovane podanie Vasho nazoru v textoch.

    Ano viem, mame Vam prominout, ze pouze rikate svoj nazor a tym cinite autoweb tak originalnym…

    JonnnnY

    naozaj, naozaj pekne. len tak dalej

    Tom

    Opravdu povedený rozhovor. O to víc mě překvapily reakce v komentářích. Není to poprvý co je vedena kritika na osobu pana Žáka a popravdě tomu nerozumím. To že řekne svůj názor a projeví ironickou poznámku, myslím patří k atmosféře a charakteru těchto stránek. Pokud bych chtěl sterilní přístup k čtenářovi, mohl bych chodit na nejmenované konkurenční weby.

    Víc než cokoliv jiného mě dostaly komentáře typu zákazník je náš pán. Autoweb si úroveň stále drží, bohužel nevím jestli to platí i pro jeho čtenáře…

    Charger

    Souhlasím

    riderhenry

    Na uroven autowebu jsi nestezuji, ba naopak, plno veci, jako napriklad poradna nebo reseni pravnich otazek se mi velice libi. Stejne tak "citove zabarvene" testy aut, nazory na tuning, SUV a podobne, mnohdy kritizovane, veci. Proti p. redaktorovi take nic nemam a nijak mi nevadi. Jak uz tu padlo, kazdy obcas udela chybu a ja nevidim nic spatneho na tom, kdyz se na to slusne poukaze, o coz jsem se pokusil. Veta "Hluboce se omlouvám Vašemu Lordstvu" mi prijde opravdu dost prehnana a "zakaznik je nas pan" by melo platit uplne vsude, do jiset miry. Pak bysme se meli vsichni o poznani lepe… Nebo si snad nekdo mysli, ze by byl autoweb horsim, kdyby tato veta nezaznela?

    Michal

    Ano i mně chyběla zmínka o nejrychlejším času Focusu na Nordschleife, ale to byla z mého pohledu tak jediná opravdová chyba v tomto rozhovoru. Musím se smát připomínkám uživatele Yaroukh, že se (abych ho citoval) "Jednalo o promo Fordu" atd.

    Faktem je, že člověk, který se podílel na vývoji čehokoliv na to asi těžko bude "kydat hnůj", protože i kdyby ten produkt za moc nestál, (což u Focusu RS neplatí), tak by si asi pozici ve firmě neupevnil. Navíc by mně opravdu zajímalo na co by se výše zmíněný zeptal, když sám navrhl cosi ve stylu: "měli jste se nás zeptat." Potom mně ještě pobavilo, že tu kdosi zahlásil: "No jasně, Focus je lepší, protože redaktoři neumějí řídit zadokolky."

    Tomuto "géniovi" bych poradil, ať si na youtube najde test Eva VIII., které má 400k, proti Lambu, které mělo 570k a světe div se, na okruhu top Gearu, nebylo Lambo schopno Evu ujet, takže to není jen o výkonu, ale i o celkovém odladění a povaze auta. Zkrátka a dobře, několikrát jsem p. Žáka kritizoval, teď se jej musím zastat.

    Jinými slovy jak by řekl J.Clarkson Záleží i na té "organické věci mezi sedadlem a volantem" – na řidiči. Nejsem tím pravým, kdo by měl posuzovat zda je lepší Focus RS či Nissan GT-R, jen mi vadí, když někdo kritizuje cokoli, za všech okolností a hlavně ví, že by to udělal lépe. To není kritika, to je chvástání.

    Yaroukh

    O promu Fordu jsem nezačal já.

    Jak s tímhle souvisí nějaký Evo nebo Top Gear proboha?

    Že bych to udělal líp, jsem taky nepsal.

    Podtrženo sečteno, vypadá to, že máš trochu problém udržet myšlenku.

    martin

    to je nejaka nova moda bavit se v cislech? ja se radsi v hospode pobavim o koncepci a technickem reseni. "nejaky cas nekde" mi pripomina povidani hochu sledujici serial rychle a zbesile…

    Yaroukh

    přispěvek uživatele Yaroukh byl smazán, protože obsahoval nevhodné a vulgární výrazy.

    LU2

    Rád bych poděkoval redakci za další výborný článek. P.Žák a p.Červenka museli obětovat spoustu času a úsilí za což jim velký dík a chovám k jejich dovednostem a to jak za volantem, tak v redaktorské činnosti obdiv. Jinak "bytost" s nickem Yaroukh co má mega pi*o na RS (famózní to stroj, škoda že ho prodají každému) bude jeden z mnoha "samečků od krávy co nemůže" a zde zahlcuje prostor svými mozkovými výrony, které stojí mimochodem za velký „produkt trávicího ústrojí“.

    Yaroukh

    přispěvek uživatele Yaroukh byl smazán, protože obsahoval nevhodné a vulgární výrazy.

    Jirka Červenka

    Možná je na čase do toho vstoupit, než naši příznivci vyzvou naše odpůrce k hromadné bitce za městem po vzoru fotbalových klubů;)

    Rád bych požádal všechny přispívající, aby okamžitě přestali s urážkami ostatních přispěvatelů a dehonestací jejich příspěvků, jinak celou tuhle diskuzi smažeme. Za urážku pokládám i vytečkované slovo.

    A pokud jde o ten čas, co je na něm tajného? Došlo k tomu v srpnu, krátce přes naší návštěvou, řídil šéfredaktor Sport Auto Horst von Saurma a dosáhl času 8:26. Mimo diktafon jsme se o tom bavili i s Densingem, který vcelku předvídatelně tvrdí, že je nesmysl očekávat od Focusu RS stejný čas jako od auta s ochranným rámem a polozávodním obutím. Dřívější informace některých zahraničních médií o tom, že se Ford pokusí s Focusem RS o „rekord“, nechtěl komentovat.

    Yaroukh

    přispěvek uživatele Yaroukh byl smazán, protože obsahoval nevhodné a vulgární výrazy.

    Yaroukh

    přispěvek uživatele Yaroukh byl smazán, protože obsahoval nevhodné a vulgární výrazy.

    Yaroukh

    přispěvek uživatele Yaroukh byl smazán, protože obsahoval nevhodné a vulgární výrazy.

    Yaroukh

    Autoweb, 25. března 2009: "Ford Focus RS se chystá dobýt Nurburgring"

    http://www.autoweb.cz/ze-zakulisi/ford-focus-rs-se-chysta-dobyt-nurburgring/16503

    🙂

    klukjakobuk

    mám rád za volantem týpky s kšiltovkou, to je jen pokrývka hlavy pro mladší ročníky, kteří ještě nedosáhli věkem na klobouk a s tím spojené řidičské umění

    Pepis

    Nechces si to s Jirkou na tom Ringu rozdat?

    gkaga

    K tomu porovnaniu eva a Lamborghini myslim ze to videl uz kazdy…Lenze pri EVE ide o jeho aktivny diferencial a elektroniku a vdaka nej je tak rychle.A mimochodom vlasnim, skodu 130LR/B takze so silnou zadokolkou nieco malo mam..

    gkaga

    A nikdy som nepovedala ze cely autoweb je nahovno ! Nahodou to tu mam celkom rad…

    RedBaron

    Taky jde asi o to, že desetkrát dražší auto by ty diferáky mělo mít ještě o něco lepší…

    RS

    Autoweb: Už bylo mnohokrát řečeno, že Focus RS měl být původně čtyřkolka, ale že jste od této myšlenky později upustili. Proč?

    Densing: Skutečně jsme nejprve začali na Focusu RS pracovat jako na čtyřkolce a dokonce jsme testovali i několik prototypů s tímto pohonem. Jenže právě tady na Nordschleife jsme zjistili, že čtyřkolka je prostě taková… netečná, není s ní taková zábava. A k volbě pohonu jen přední nápravy nás pak přesvědčily i věci jako mnohem vyšší hmotnost a složitost čtyřkolky, mechanické ztráty a s tím spojená vyšší spotřeba paliva a také vyšší náklady, což by se projevilo na nekonkurenceschopné ceně. Chtěli jsme nabídnout zákazníkům vysoké výkony dostupné za rozumné peníze a to by auto s pohonem všech kol neumožnilo.

    Tohle me docela dost mrzi, kdyz novy sef TeamuRS sam osobne jezdi v Escortu RS Cosworth.

    Pro redakci proc nezverejnite Vas kontakt na p. Densinga at mame kam posilat dotazy nabo pripominky, nebo udelejte druhe kolo otazek, jak vidite, dotazu je dost.

    Pokud nehce nekdo cekat a ma nejake vyhrady a pripominky k Fordu RS, muze je take poslat na oficialni stranky Fordu RS na Facebooku.

    http://www.facebook.com/fordfocusrs

    Honza Zapletal

    Escort RS je opravdová čtyřkolka, pokud je mi známo Ford žádný symetrický 4WD nemá a kvůli RS by ho těžko vyvíjel (tím spíš aby ho pak zahodil), takže testovací prototyp mohl být maximálně s Haldexem.

    RS

    Znamo a kdo to rika, Ford? Tvuj text si sam sobe odporuje.

    Ano Ford Escort RS Cosworth je opravdová ctyrkolka, tak evoluce tohoto systemu mohla byt klidne v tom testovacim prototypu RS.

    Full produkcni nebo zavodni AWD jako mel Escort RS, neni prece problem vyvinout, nesmis tem japoncum vse verit, kdyz to Ford dokazal pred skoro 20 lety, tak to urcite dokaze i ted a mozna i lepe, 20 let je fura casu.

    Navic Ford vyuziva dalsi aktualni vlastni system AWD v US v Taurusu SHO, nebo Fusionu. Tak ze je rozhodne vice moznosti.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist