Rozhovor: V hlavě nemám žádný blok, kdybych ho měl, tak bych rovnou mohl přestat závodit.

Kvůli zranění z Hungaroringu se loni nemohl Frankie Vojtíšek zúčastnit závodu na mosteckém autodromu, ale s o to větším elánem teď chce domácímu publiku všechno vynahradit.

Jak se nový člen projektu Budweiser Racing oklepal z úrazu a jak odhaduje své šance na umístění?

Loni jste měl během závodu na Hungaroringu vážnou nehodu. Co se stalo?

Závod jsem měl dobře rozjetý a celou dobu jsem se držel na druhém místě. Mohl z toho být nejlepší výsledek sezony, ale padesát metrů před cílem do mě najel maďarský jezdec Norbert Kiss a já to ve 150 km/h rychlosti narval do zdi. Skončil jsem pouhých třicet metrů před cílem. Nikdy nepovažuji nic za jisté, dokud neprojedu cílem, přeci jen je to technický sport.

Jak hodně se na vás bouračka podepsala?

Ven z kabiny jsem vylezl sám. Ale podle předpisů FIA jsem musel podstoupit lékařské vyšetření. Kvůli adrenalinu jsem byl v sobotu v pohodě, jenže v neděli se mi v pravé holeni objevil obrovský hematom. Pomalu jsem nemohl dojet ani domů, kde jsem ihned zamířil do traumatologického oddělení ve Vinohradské nemocnici. Mám docela posunutý práh bolesti, ale vytahování hematomu jsem si užil. Bolest byla veliká. Největší problém byl, že hned další víkend jsem měl jet závod v Mostě. Na ten se všichni domácí jezdci nejvíc těší a já měl rozbité auto a kulhal. Dokonce i tým úřadujícího mistra Evropy Jochena Hahna přijel do Mostu dříve, aby nám pomohl s autem, a do týdnu jsem ho měl postavené. Musím ještě jednou poděkovat všem, kdo mi tenkrát pomohl.

Co vaše noha?

Mezitím jsem chodil do vinohradské nemocnice na obstřiky a doufal, že odstartuji. Jenže podle pravidel jezdec musí být schopný dostat ven z vozu vlastní pomocí pro případ, že by mu např. hořelo auto. A já byl pořád o berlích. Až v pátek ráno se rozhodlo, že nebudu startovat. Docházel jsem na akupunkturu a po čtyřech sezeních se mi noha zlepšila. Utekl mi Most a belgický Zolder, ale v Jaramě ve Španělsku už jsem jel.

Myslíte teď víc na možná rizika?

V hlavě nemám žádný blok. Kdybych ho měl, tak bych rovnou mohl zaparkovat u krajnice a přestat závodit. Uvědomil jsem si, jak moc jsou důležité ochránné rámy podle předpisů FIA. Kdybych ji neměl, určitě bych z toho auta nevylezl. Odpustil jsem i Nortertu Kissovi. Chvíli jsem se na něj nemohl dívat, ale teď už se normálmě bavíme.

Co by překvapilo pilota osobních aut, kdyby si měl sednout do vašeho kamionu a vyrazit na start závodu?

Musel by si zvyknout na velikost. Přišlo by mu, že se ten náklaďák musí převrátit, protože tak navenek působí, ale ve skutečnosti i u něj všechno funguje, jak má. Musel by si auto pořádně osahat, protože tahač je těžší a má tedy i jinde brzdné body. S plynem se musí opatrně, protože tahač má přebytek výkonu a při rychlém sešlápnutí pedálu by šel hned do smyku.

Na přelomu srpna a září proběhnou hned dva zásadní závody a to na Hungaroringu a v Mostě. Který z nich byste divákům doporučil osobně navštívit a z jakých důvodů?

Oba závody jsou super, výborně zajištěné a s profesionálním zázemím, na Hungaroringu navíc se zkušeností s Formulí 1. V obou závodech pojede zhruba 20 závodních kamionů. Oba jsou v dojezdové vzdálenosti a na obou bude co vidět. Tímto všechny diváky zvu!

Uvažujete takhle dopředu, jaké jsou vaše šance na nadcházejících závodech?

Chtěli bychom skončit v top desítce. Dotáhnout to na bednu by bylo úžasné a myslím,že bychom si to zasloužili všichni.

Ještě nedávno se mluvilo o likvidaci závodění v Mostě kvůli hluku. Jaký na to máte názor?

Stačí se podívat, kdy vznikl okruh a kdy se postavili rodinné domky, které si dnes stěžují na hluk. Je to na pováženou, ale asi s tím lze těžko něco udělat. Jsem rád, že kamiony dostaly výjimku a že naši fanoušci nepřijdou o jeden z nejhezčích závodů sezony.

Chcete vyhrát lístek na závod trucků v Mostě? S Budvarem máte možnost soutěžit o 50 vstupů. Sledujte https://www.facebook.com/BudweiserBudvar/, kde se dozvíte více!

Text: Adam Maršál

30.8.2017 9:22

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist