Rozhovor: Chtěl bych vyhrát. Se Subaru Legacy RS!
29 fotografiíSekce Subaru
Závodník Jiří Kalista opustil hobby závody a rozhodl se vstoupit do mistrovství České republiky ve třídě historiků. S autem, které kdysi proslavil Colin McRae.
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
29 fotografiíSekce Subaru
Závodník Jiří Kalista opustil hobby závody a rozhodl se vstoupit do mistrovství České republiky ve třídě historiků. S autem, které kdysi proslavil Colin McRae.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Velmi fandim volbe auta a urcite to bude pre mna dovod navstivit nejake podujatie ktoreho sa zucastni toto Legacy 🙂
pan redaktor bude velky novinar, kdyz kazda druha otazka zacina takze… ze kalda mluvi, jak mluvi, je ok… ale redakce ma mit nejakou uroven, coz evidente uz radu mesicu nema a je to cim dal horsi…
… a to nemluvim o tom, ze rallye je cesky s e na konci… kozel zahradnikem…
Stálo by za to pořídit zákulisní video. Jirka Kalista je jeden z největších střelců, video (příprava na závody, trénink, ostrá jízda) by bylo určitě zajímavý.
Super rozhovor! Moc Kaldovi, Mikovi a vůbec celý Sportgarage fandím!!! Držím palce do dalších závodů…
1. Legacy udělal Alén a ne McRae. V roce 90 jezdil ještě Colinův otec – Jimmy – který se tuším nějak právě v té době teprve dostal do MS díky solidnímu výsledku na domácí RAC (protože ji znal zpaměti) se Sierrou Cosworth. Markku měl lví podíl na startu vývoje toho auta, protože přišel z vítězného týmu i s pár lidmi a ti měli schopnost říci, jak se staví auto.
2. originálních dobových áček je málo a stavba téměř vylučuje originální stav; nejde jen o to, že ty díly nejsou, často se ani nedají vyrobit, protože dnes už je těžko zjistitelné, z čeho byly. Pokud není originál, který se dá „oprásknout“, je to problém. Výroba podle fotek je komplikovaná – pak se stane, že auto třeba na horizontu „sedne“ na domeček unibalu, a ten se rozletí, protože to materiálově nevydrží. Velkou roli hrály různé slitiny titanu, všechny možné druhy chrommolybdenových ocelí, atd. Nejsou výkresy a podle fotek se to dělá špatně. Je to vlastně svým způsobem druhý vývoj.
3. snad největší průšvih jsou karbony. Obdivuji, že se chlapi dali do Legacy, protože dělat kopyta na jeden jediný kus je tak děsně nerentabilní, že to snad ani nemá smysl. Třeba souhrn všech karbonových dílů na Lancii Deltě HF Integrale A8, což je proti Legacy naprostá tuctovka, znamená vyhodit kolem 150 000 Kč. A to se ta kopyta možní i jednou zaplatí, protože odbyt jakž takž je. Na Legacy nikdo neprodá nic a na Impreze už je zase většina věcí jiná.
4. A8 dělá podvozek a trakce. Není-li toto originální áčko, nemůže to nikdy jako áčko fungovat. Podvozek a trakce jsou největší a nejdražší legrace, která přitom to vůbec není vidět.
Pro informaci poslouží třeba tento link na diferáky:
http://www.competizione.cz/21/Delta%201a%20serie/2.0%20HF%20Integrale%20Evoluzione/sada-samosvornych-diferencialu-abarth-r70-pro-lancia-delta-hf-integrale-2618.html
a tento link na pouhé zavěšení předních ramen (bez stabilizátoru):
http://www.competizione.cz/21/Delta%201a%20serie/2.0%20HF%20Integrale%20Evoluzione/sada-prednich-ramen-a-ulozeni-uniball-pro-lancia-delta-hf-integrale-2613.html
5. Chlapi, hodně štěstí a pevné nervy!