Rolls-Royce zvažuje výrobu limitovaných edicí svých modelů z karbonu

Automobilka Rolls-Royce plánuje výnosnou dietu. Firma chce za příplatek nabízet karbonové vnější díly, které by mohly v omezené míře měnit design.

Zákazníci značky Rolls-Royce nepatří zrovna k těm, kteří by rádi přijímali nějaké radikální změny, automobilka však má naštěstí tolik soudnosti, že se jich předem alespoň zeptá na jejich názor. Pokud by tak učinila v dostatečném předstihu před výrobou elektrického konceptu 102EX, mohla ušetřit v přepočtu kolem 60 milionů korun za jeho stavbu, každopádně po předváděcích jízdách vedení firmy pochopilo, že omezený dojezd či nabíjení trvající několik hodin je zkrátka krajně nepřípustné.

Stejně tak klienti odmítli nápad s downsizingem, myšlenku dieselového modelu i SUV a někteří z nich dokonce jasně řekli, aby si Rolls-Royce „nezahrával s dvanáctiválcovými motory“, takže pokud jde o techniku a modelové řady, oddělení plánování má pro příští léta asi docela jasno. Vývojové oddělení si však přesto nechce dát pohov a zkouší, jestli by majitelé přeci jen něco nového nezkousli.

Tím převratem (tedy na poměry RR určitě) se nestanou nové pohonné jednotky ani karosářské varianty, ale nasazení karbonových kompozitů, přičemž výrobce chce tímto využít nově nabyté zkušenosti mateřského koncernu BMW při výrobě i3i8.

Než aby firma utrácela prostředky na vývoj zbrusu nových typů aut, vyzkouší nejdříve nabídnout karbonové komponenty u modelů v odlehčených limitovaných edicích, přičemž zákazníkům umožní v omezené míře zasahovat také do vnějších tvarů. Nepředstavujte si to jako někdejší karosářské chuťovky typu Mulliner Park Ward, půjde maximálně o jinak zvlněnou přední kapotu či víko kufru, každopádně modelům Phantom, Ghost a Wraith to na exkluzivitě přidat může a nepochybně je to zbaví i pár přebytečných kilogramů.

Britové doufají, že s masivnějším nástupem karbonu půjdou náklady na výrobu vnějších panelů dolů, i když klientelu Rolls-Royce takové detaily trápí jen stěží. Podle ujištění automobilky až devadesát procent majitelů využije při objednávce příležitost nechat odlehčit svému kontu poněkud více při speciálních individualizacích.

Samozřejmě Britové i německé vedení doufají, že karbon pomůže především zvýšit zisky i bez toho, aby firma riskovala ztrátu image skrze SUV či downsizing, pokud jsou však informace ze zákulisí správné, kompozity prozatím zelenou nedostaly. Stane-li se tak, „létající Emily“ se po dietě neukáže dříve než za pár let.

zdroj: Leftlanenews.com

26.9.2013 6:29| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist