autoweb.cz > Rolls Royce > Rolls-Royce Phantom Coupé v novém
Rolls-Royce Phantom Coupé v novém
Automobilce Rolls-Royce se často vyčítá, že uvádí v technických materiálech nudné technické údaje. Dříve přitom automobilka psala, že „výkon motoru je dostatečný“. Jenže ona to není ani tak chyba značky Rolls-Royce, protože na všechno jsou dneska normy a nařízení a ty uvádějí povinnost napsat k novému autu věci jako výkon, hmotnost, cenu a spotřebu paliva či emise.
Dozvíte se tak, že nový Rolls-Royce Phantom Coupé dostal novou osmistupňovou automatickou převodovku ZF, nový zadní diferenciál a že díky tomu snížil spotřebu o 10 % a emise z 385 na 347 g/km CO2. Pevně věříme, že před potenciálním zákazníkem prodejce nebude papíry s těmito daty máchat…
DOPORUČUJEME: Rolls-Royce Ghost EWB – redakční test
Místo toho možná jen tak mimochodem řekne, že je v interiéru nový větší displej palubního systému s jemnějším rozlišením, přepracovaný audio systém a spousta dalších detailů. S cenou vás zatěžovat nebude, to je přeci záležitost vašeho komorníka a sekretáře.
Motor je stále atmosférický dvanáctiválec 6,75 litru, který má podle tradice „dostatečný“ výkon. Velmi zajímavé je číslo točivého momentu, který dosahuje na 720 Nm a od 1000 ot./min. je ho k dispozici už 75 %. Stejně je ale smutné, že Rolls-Royce pro model Phantom nepoužil devítilitrový šestnáctiválec. Postavil prototypy, ale pak nějaký nazelenalý jouda řekl, že by to bylo asi trochu moc a škrtnul čtyři válce. Doufejme, že byl ten člověk nadobro propuštěn.
Jízdní vlastnosti vozů Rolls-Royce jsou velmi specifické a i když může kupé jezdit až 250 km/h, největším kouzlem je stejně někam přijet. Rolls-Royce je prostě auto na přijíždění. Ten efekt, kdy se vynoří obří chromovaná maska chladiče se soškou Spirit of Ecstasy a kdy vedle zaparkovaný Range Rover vypadá jako Škoda Citigo, je kouzelný.