Rolls-Royce 102EX živě ze Ženevy

Phantom dostal elektromotor a největší baterii v historii automobilů na místo dvanáctiválce. Bude-li se zákazníkům líbit, brzy se dočkáme produkční verze.

Elektrický Rolls-Royce Phantom prozatím zůstane pouhým konceptem 102EX, ale nesmíte brát Brity příliš vážně. Auto je v zásadě hotové. Brzy vyrazí na cesty po světě, kde bude vozit zákazníky i partnery automobilky a sbírat od nich zpětnou vazbu. Pak se v Goodwoodu rozhodnou, zda si jejich image může výrobu podobného stroje dovolit. 102EX má karoserii i podvozek standardního Phantomu, na místě dvanáctiválce však spočívá velká baterie, která pohání elektromotor na zadní nápravě.

Studii 102 EX pohání 394 koňských sil. To je méně než 460 koní benzínového modelu, který má však pouze 720 newtonmetrů točivého momentu. Elektrický prototyp nabízí až osm set newtonmetrů „v širokém spektru otáček“. Co přesně to znamená netušíme, ale auto zrychlí na stovku za osm sekund a jeho maximální rychlost je elektronicky omezená na 160 kilometrů za hodinu.Baterie 102EX je podle automobilky zřejmě největší v historii konstrukce osobních vozů. Sestává z pěti jednotek nepravidelně vyskládaných tak, že tvarem vzdáleně odpovídají motoru s převodovkou. Kapacita baterií je 71 kWh, téměř trojnásobek toho, čím vládne Nissan Leaf. Celé auto váží o 200 kilogramů víc než standardní Phantom, má 2,7 tuny. Energie zatím stačí na ujetí dvou set kilometrů, ale inženýři jistě budou pracovat na zlepšení. Li-ion články mají plánovanou životnost tři roky při každodenním ježdění.Problémem zatím bude nabíjení. Baterie se nenaplní dřív než za osm hodin. Po celou tu dobu musí být připojena do rozvodu třífázového proudu (380 V), nabíjení jednou fází (220 V) bude trvat dlouhých dvacet hodin. Zajímavá je další nabíječka na plubě, která funguje bezdrátově. Stačí najet se 102EX nad indukční desku. Účinost takového nabíjení je údajně asi devadesát procent.

Karoserie Phantomu zůstala téměř nedotčena, jedinou větší změnou je osvětlená soška Spirit of Ecstasy na masce chladiče. U Rolls-Royce se omezili na pár doteků ekologie v interiéru. 102EX přišel o všechny dřevěné výplně a jeho sedadla, koberečky i loketní opěrky pokrývá speciální kůže barvená rostlinnými oleji.

autoweb.cz

2.3.2011 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist