Rok 2006, jak ho viděl autoweb.cz

Přežili jste štědrovečerního kapra, štěpánskou husu, návštěvu tchýně i požár stromečku? Gratulujeme, ale teď si potřebujete od té sváteční pohody odpočinout. Vyžeňte děti od počítače a přečtěte si, čím jsme žili v uplynulých dvanácti měsících.

AUTO ROKU
Mazda MX-5 za to, že nám připomněla, proč milujeme auta.

Třetí generace nejprodávanějšího roadsteru světa není dokonalá, to přiznáváme. Hlavně po stránce naladění podvozku a řízení zůstává své pověsti leccos dlužna. To však nemění nic na tom, že MX-5 je zástupcem vymírajícího druhu cenově dostupných sporťáků. Analogové auto v digitálním světě.
Co jsme tenkrát psali?

Další nominovaní

Porsche 911 GT3 za to, že se cítí (skoro) stejně dobře na cestě do práce jako na Severní Smyčce Nürburgringu. Více zde

Opel Corsa za to, že malým autům nastavuje laťku v kultivovanosti a kvalitě jízdy. Ale tu strašnou reklamní kampaň jí neodpustíme! Více zde

TECHNOLOGIE ROKU
Hybridní pohon ve voze Lexus GS 450h za to, že vzal vítr z plachet ekologickým aktivistům.

Luxusní limuzína, která se rozjíždí tak tiše, že musíte dávat pozor na neopatrné chodce. Do atmosféry nevypustí o nic víc CO2 než běžné rodinné auto střední třídy. V civilizovaném světě (tedy mimo ČR) na ni dokonce dostanete daňové úlevy. A přitom díky kombinovanému výkonu 345 koní zrychluje stejně brutálně jako pětilitrové osmiválce.
Co jsme tenkrát psali?

Další nominovaní

Aktivní tempomat v Mercedesu třídy S za to, že se v koloně nemusíme starat o pedály (tedy nemuseli bychom, kdybychom měli na třídu S). Více zde

Dvojité přeplňování od Volkswagenu za to, že kombinace kompresoru a turbodmychadla na jednom motoru je prostě cool. Více zde

KONCEPT ROKU
Rolls-Royce 101EX za to, že nám připomněl, proč bychom chtěli být nechutně bohatí.

Přiznejme si to, pětimetrové kupé s jednodílným rámem čelního okna nepotřebuje nikdo na světě. A jestli ho začnou vyrábět, stejně si ho nikdy nebudeme moci dovolit. Ale auta jako 101EX mají dar dělat svět lepším i pro pouhé pozorovatele. V každém případě je to velice noblesní způsob, jak se přepravovat z rodinného sídla k rodinnému Gulfstreamu.
Co jsme tenkrát psali?

Další nominovaní

Spyker D12 Peking-Paris Po prvotním šoku nás dovedl k poznání, že jestli má někdo právo postavit terénní supersport, je to překvapivě zrovna Spyker. Více zde

Ford IosisX za důkaz, že i crossovery mohou vypadat pořádně funky. Více zde

VYTUNĚNOST ROKU
GeigerCars Hummer GT za to, že nám připomněl, proč bychom nechtěli být nechutně bohatí.

Výše konta delší telefonního čísla s sebou totiž nese nevyhnutelné riziko, že ve vašem okolí se nachází někdo dost solventní na to, aby si skutečně koupil Hummer od GeigerCars. A bude vám TO chtít ukázat. Pravděpodobně vás bude chtít svézt. Což znamená, že vás v TOM uvidí jiní lidé.

Těžko najít způsob, jak světu srozumitelněji deklarovat totální absenci dobrého vkusu: od vulgárních „lambo“ dveří přes třicetipalcové chromované ráfky po světlost sníženou o 100 mm, všechno na téhle věci (zdráháme se používat pro TO název auto) popírá původní myšlenku značky Hummer a dělá ze správného off-roadu, využívaného nesprávným způsobem, žalostnou karikaturu. O laku, jaký kdysi měly Porsche 917 nebo Fordy GT40, raději ani nemluvě.
Co jsme tenkrát psali?

Další nominovaní

Hamann Ferrari F430
za názornou ukázku, že i spojení dvou slavných jmen může vyústit v cosi naprosto zoufalého. Více zde

ABT Sportsline AS7-R Opravdu to musíme vysvětlovat? Více zde

MUŽ ROKU
Richard Hammond za to, že přežil havárii v rychlosti skoro 500 km/h a dokázal tak, že rychlost nezabíjí.

Moderátor světoznámé motoristické show BBC Top Gear (u nás bohužel známé jen díky výměnným počítačovým sítím) ztratil kontrolu nad dragsterem Thule Vampire, když se 20. září pokoušel překonat britský rychlostní rekord. Dvaadvacátéo prosince se Richard znovu objevil v televizi. Top Gear, který byl po nehodě stažen z vysílání, se vrátí na obrazovky 28. ledna.
Co jsme tenkrát psali?

Další nominovaní

Michael Schumacher
za to, že dokázal odejít se ctí. Více zde
Vladislav Husák za to, že národu ukázal, co si papaláši myslí o potřebě dodržovat jimi samými vynucované zákony. Více zde

ZOUFALEC ROKU
Milan Šimonovský, bývalý ministr dopravy, za celoživotní dílo

Lidovecký poslanec, který získal ministerské křeslo za věrné služby straně, zabodoval ve všem, do čeho se pustil. Díky uvádění rychlovlaků Pendolino do provozu je Česká Republika bohatší o desítky nových vtipů. Zákon 411 o provozu na pozemních komunikacích zavedl nesmyslně tvrdé tresty za banální přestupky. A o problémech provázejících výstavbu mýtného slyšíme dennodenně.Co jsme tenkrát psali?

Další nominovaní

Petr Neissar
za to, že srazil svým autem kluka a pak ho pohodil v lese. Více zde

Martin Bursík
za to, že argumenty pro jeho snahu zesílit ekonomickou šikanu řidičů stojí na hliněných nohou. Více zdezde


UDÁLOST ROKU

První červenec 2006 za to, že toho dne začala platit zpackaná novela zákona po provozu na pozemních komunikacích.

Hned v následujících týdnech vyšly najevo zajímavé skutečnosti: že země je posetá zbytečnými omezujícími značkami; že městská policie neváhá pokutovat řidiče za překročení rychlosti o 2 km/h; že všichni jsme si rovni, ale Husák a spol. jsou si rovnější; že… nechme toho, bylo by to nadlouho.
Co jsme tenkrát psali?

Další nominovaní

Tahanice kolem TVR Na jednu stranu by byla škoda, kdyby firma skončila; na druhou stranu – taková rychlá, čistá rána z milosti má taky něco do sebe… Více zde

Vítězství Audi v Le Mans za to, že dieselové auto nikdy předtím žádný velký okruhový závod nevyhrálo. Natož ten nejslavnější z nich. Více zde

NIKDY NEZAPOMENEME NA…
Honza Koubek
Na jízdu po mosteckém autodromu. Jednou za volantem BMW 130i, podruhé jako spolujezdec v upraveném Ferrari 360 s výfukem Challenge Stradale. Za deště.

Jirka Červenka
Když mě Walter Röhrl svezl v 997 Turbo na uzavřené horské silnici. Bylo to poprvé v životě, co se kromě mozku bálo i moje tělo.

Marek Knotek

Když okolo mě v Těšnovském tunelu projelo na vytočenou dvojku Bugatti EB 110. Nemá smysl to popisovat – prostě mi věřte, že se třásly i tkaničky na mých botách.

A jaký byl váš motoristický rok 2006? Měli jsme vyhlásit autem roku Škodu Roomster? Je Šimonovský anděl? Sníte o Hummeru od GeigerCars? Způsobuje Bursík globální oteplování? Řekněte k tomu svoje v diskuzi pod článkem!

autoweb.cz

27.12.2006 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist