Řidiči protestovali proti šikaně motoristů

8 fotografiíreportáž

Pod heslem „Protestní jízda - silnice zpět autům“ se v sobotu večer uskutečnila první veřejná demonstrace nespokojených řidičů. Budou následovat další?

Diskuze

68 komentářů

    Tomas

    Jestli je tohle mysleno vazne, tak uz se svet uplne zblaznil. Taky nesouhlasim s tou 50,ale tohle je moc. Provolavat, ze se tady ridici sikanujou a tak dal, mi pripada dost pritazeny za vlasy. Me spis pripada, ze doprave se tady podrizuje uplne vsechno. Tohle neni normalni

    Michal

    Právě že mi to přijde jako velká pravda. Policie neustále instaluje rychlostní kamery, radary atd. Navíc jsou tato zařízení na místech, kde jsou zhusta zbytečná a plní skutečně jen buzerační roli. Ještě jsem nikdy neviděl kamery tam, kde by podle mne být měly, tzn. u škol, u dětských hřišť atd. Za to na Spojovací (a nejen tam) se kamera umístí, aby si páni policisté mohli přilepšit.

    Když jim jde o hluk, už na těch místech mohly být dávno postaveny protihlukové stěny. Kam se SAKRA poděly peníze z dálničních známek? Další věc je naprosto bezprecedentní opatření, které nyní policie zavedla, že při policejní kontrole bude provádět každému řidiči dechovou zkoušku. Ta se přece má provádět pouze pokud má policie podezření, že řidič pil, ne?

    Buso-taxi-cyklopruhy jsou podle mého názoru taktéž výplodem chorého mozku. Už vidím jak se cyklista proplétá mezi autobusy a vůbec se cítí "velmi bezpečně." Poslední věcí, která mně velmi vytáčí je, že jízda bez řidičského průkazu je jen přestupkem, za který se platí pokuta. To je zase jen malá domů pánům dopravním policistům, aby si přilepšili. Neříkám, že jsou takoví všichni, ale je jich mnoho.

    M.K.

    Jistě, že je to pravda.

    Pokud někomu současný systém nepřipadá jako šikana, pak si můžou byrokrati gratulovat k další poslušné ovečce, která tiše platí daně a neptá se, co za ně dostává jako protihodnotu…

    roseti

    vadí ti kamery jo?

    zeptám se…kolik je u nás povolená rychlost v obci?

    hmmm…zdá se mi to jenom že je to 50km/h nebo jenom blouzním z horečky?

    zeptám se podruhý…dodržuje se maximální povolená rychlost?

    hmmm…jenom se mi to zdá že NE nebo to je zas ta horečka?

    zeptám se potřetí…když jdeš do obchodu, tak za rohlíky platíš nebo ne?

    hmmm…zdá se mi, že pokud rohlík stojí 2.50, tak si koupíš rohlík za 2.50, protože tak jsou stanovený pravidla. rohlík dostaneš, ale dáš mi dvěpade. Proč teda stejnou logiku nepoužíváš na silnici? Někdo ti postaví silnici a řekne…můžeš tady jezdit pade, tak proč tam jezdíš víc? jezdi pade tak jak byly dohodnutý pravidla a nebudeš mít problém s kamerama.

    Tomas Dajc

    zijes mimo realitu a nevnimas souvislosti….

    Lookyn

    si myslim, že tenhle koment nějak moc mimo realitu nebyl.. a aspon uvedl nějaký argumenty narozdíl od tebe =)

    wrx

    Tak snad je neco jineho jezdit 50 vedle skolky a 50 na triproudych silnicich, ne… Kdo ted nejel po magistrale smerem z Prahy, at si to laskave vyzkousi, nez tady zacne placat svoje moudra. Zesilite z toho tempa. Tohle je prilis. ale hlavne. Pokud se jedna o snizeni hlucnosti, tak osobak vydava stejnou hlucnost v 50km/h jako nakladni auto?

    roseti

    ano samozřejmě kamera před školou by měla větší lokální smysl, ale kamery po celém městě mají pro někoho výchovný smysl , pro někoho je to buzerace. to ať si každý chápe jak chce, ale jestliže je před školou třicet, tak tam pojedu třicet a ne že zrovna telefonuju a tu značku přehlídnu nebo úmyslně ignoruju. sám nejsem pro tu padesátku na magistrále. hluku to výrazným způsobem nepomůže a plynulosti dopravy už vůbec ne, ale hlukové limity je potřeba co nejvíce dodržovat, protože to má výrazný vliv na kvalitu života.

    Tomas Dajc

    rosetiho komentar mimo realitu byl.

    nic proti, ale nektere kamery jsou na uplne zbytecnych mistech, jde pouze o vybirani penez za nesmyslne omezeni rychlosti. nerikam ze vsechny.

    co se tyce padesatky, tak je to to same, naprosto nesmylsna mista, jen aby se daly vybirat pokuty.

    nereknu nic proti padesatce v legerce, ale padesat kdekoliv pred ni, at uz nuselak, nebo 5kvetna je hovadina nejvetsiho kalibru. Ty auta by tam nemusely vubec jezdit pokud by byl uz davno zprovozneny severojizni obchvat. ulevilo by se nekolika mestskym castem od hluku a splodin.

    Jenze to neee, panove na radnici se budou dohadovat, davat k soudum trasy severojizniho obchvatu, takze se jej nespis asi nikdy nedockame.

    vsechny tyto veci nemaji vubec zadnou koncepci, nebo snad jo? lide si stezuji na hluk, daji to k soudu, soud naridi snizit hluk, tak se proste omezi rychlost, hovadina. kolik tech lidi co kolem te cesty tam bydli dyl nez je tam ta cesta? procento, deset? proc se tam nastehovali kdyz jim vadi hluk? to je to oc tu bezi….

    roseti

    znova se budu opakovat. některé kamery, jak říkáš jsou na vybírání peněz. proč jsou na vybírání peněz? protože řidiči nedodržují domluvená pravidla. když tě v metru chytne revizor,protože nemáš lístek, tak zaplatíš pokutu. to je domluvený pravidlo. ten kdo dodržuje rychlost nemá problém s kamerama. ty jak je vidět máš problém s kamerama, tak asi nedodržuješ rychlost.

    k té padesátce na magistrále…hluk je příčina nejrůznějších problému co se týče lidského zdraví. bolesti hlavy, deprese, psychické problémy… ta silnice tam stojí určitě déle než jak dlouho tam bydlí spoustu lidí, ale ta silnice byla dimenzovaná na nižší objemy dopravy a tak hlukové limity nebylo potřeba tolik řešit. provoz na omezených komunikacích zhoustl natolik, že hluková zátěž je tam zkrátka překačující všechny limity. hluk se dá omezit bnejrůznějšími bariérami a nebo také snížením rychlosti. správce komunikace nemá tolik peněz na budování drahých protihlukových stěn nebo zakopání komunikace pod zem. tak se zkrátka snízí rychlost. například v rakousku na dálnicích je to běžná praxe. kolem obcí se sníží rychlost na 80km/h

    Jan

    Na tobě je vidět, že jsi byl vychováván ve velmi hlučném prostředí a následky se již zjevně projevují. Doporučuji ti odstěhovat se něka do prd.. bohem zapomenutého kraje, tam si můžeš k obživě pěstovat bylinky, budeš tam chodit pěšky a nebudeš normální lidi otravovat scestnými příspěvky.

    bubulak

    Ok, až někdy pojedeš MHD (tento přiklad ti bude jistě blízký), a DPP vydá nařízení, že jím může jet jen ten, kdo 3x předtím udělá stojku, tak to taky uděláš, protože takový jsou pravidla?

    Pro takový jako jsi existuje takové pěkné slovo, označuje také takové jedno čtyřnohé huňaté zvířátko chované na vlnu, mléko a sýr.

    Michal

    Navíc mám z policie dojem, že ji zajímá pouze a jen měření rychlosti. Je to nejjednodušší a výdělek nejsnazší. To jestli někdo nebezpečně předjížděl, nedal přednost, ohrozil jen sebe nebo ostatní, dopraváky nezajímá.

    martinST

    Ale proberte se ovcane. Takze az vam daji na ceste, kde kazdy den jezdite 70km/h max povolenou rychlost 40km/h bez zjevneho duvodu, jenom protoze proste proto, tak vy to prijmete bez kecu a reknete si no co, za rohlik taky platim 2,50. No dlouho jsem se tak nenasmal. Myslm, ze kolega, ktery psal vyse, ze si magistrat muze gratulovat k dalsim ovcim ve zblblem poslusnem stadu to nemohl napsat lepe…

    roseti

    zase omyl. nebudu tolerovat zbytečnou padesátky nebo jak píšeš že budu akceptovat cenu 2.50 za rohlík. když se mi nelíbí kolik stojí rohlík v jednom obchodě, tak buď budu remcat a koupim si ho nebo budu hledat jinou pekárnu, kde mi ho prodají levnějc. to je to samé s tou magistrálou. ta padesátka tam má smysl v podobě snížení hluku. takže když se mi nelíbí padesátka, tak si buď najdu jinou cestu, kde se mi bude jezdit líp nebo pojedu vlakem nebo nepojedu vůbec a nebo tam pojedu a budu si brblat pod vousi jak se mi to nelíbí. fakt je ale, že ta silnice neni tvoje neni ani moje. je města Prahy. A vlastník ti laskavě dovolí užívat jeho silnici a ty prostě buď ber nebo nech být. až budeš mít svojí pozemní komunikaci, tak si na ní dělaj co cheš, pokud tim nebudeš omezovat někoho jiného. a v tomto případě omezuješ někoho jiného a sice hlukem obtěžuješ lidi co tam bydlí a pracujou a učí se ve školách.

    smain.cz

    "fakt je ale, že ta silnice neni tvoje neni ani moje. je města Prahy. A vlastník ti laskavě dovolí užívat jeho silnici a ty prostě buď ber nebo nech být."

    A víš kde bere peníze město Praha? A za co staví silnice, nakupují se značky, radary, aj.? Za peníze z našich daní. Pokud má soukromá pekárna blbou cenovou politiku, je to jen a pouze její problém. Pokud ale někdo blbě hospodaří s mými penězi, je to problém i můj.

    BeNiSh

    pravdu ma ten chlapec, ovcan roseti je evidentni idiot a vsichni ho akorat zivite dalsima protiargumentama, ktery on stejne nechce pochopit 😉 zbyva snad jen doufat, ze takovejch prizdisracu, co drzej hubu a krok i u evidentnich lzi a buzeropatreni bude min a min =) az se budou stavet za nase prachy dalnice se zakazem vjezdu jakyhokoliv dopravniho prostredku, on to bude akceptovat…

    Pepino

    Za čí peníze ty silnice asi postavili

    roseti

    na tom vůbec nezáleží, zda tudy každý den jezdim 70 a teď najednou 40. ve skutečnosti se tu bavíme o rychlostech 10km vyšší mimojiné :-). například u nás jsem každý den jezdil na metro a domů po jedné komunikaci, kterou před dvěma lety zjednosměrnili. taktéž z důvodu hluku. a nebylo to město, ale naše městská část to tam zavedla. samozřejmě policajti měli rejžoviště zlata doslova. ale zákaz vjezdu tam byl tak velký, že i slepýho by to praštilo do očí a stejně tam lidé jezdili. no dobře jim tak. ať se policajti napakujou. klady to mělo ty, že opravdu tam byl hluk ohromný, těžká nákladní doprava tam začala dělat praskliny v domech atd… takže svůj účel to mělo. na druhou stranu objízdná byla poněkud dlouhá. dnes po dvou letech praxe se ukázalo, že stačí vyloučit dopravu v noci (zákaz 22-05) a nákladní dporavu a všichni jsou spokojeni. a stejně tak je to s magistrálou. teď nejsou prachy, tak se tam dá padesátka, protože NĚCO se zkrátka udělat musí. a za dva tři roky bude dost peněz a postaví se barieéry nebo už bude obchvat nebo…… teď to ale je jak to je a vaše názory typu…ovce a policajti vybíraj a podobně jsou vážně hloupé

    Jan

    Na tobě je vidět, že jsi byl vychováván ve velmi hlučném prostředí a následky se již zjevně projevují. Doporučuji ti odstěhovat se něka do prd.. bohem zapomenutého kraje, tam si můžeš k obživě pěstovat bylinky, budeš tam chodit pěšky a nebudeš normální lidi otravovat scestnými příspěvky.

    Ondra

    Že by Zličín? :)))))

    Michal

    1) Prosil bych, abyste mi netykal, já vám netykám taktéž.

    2) Ano, mám problém s kamerami, tam kde jsou zbytečné.

    3) Předesílám, že jsem nikdy neviděl kameru u škol o kterých jsem mluvil a jestli by kamery měly někde být, tak právě tam.

    4) Zřejmě máte problém s pochopením psaného textu, protože v souvislosti s hlukem, jsem mluvil o protihlukových stěnách. Já jen nehodlám být tou hodnou ovcí a neptat se, kam jdou moje peníze, vám to asi nevadí, to je vaše věc.

    5) Nechápu proč by se muselo jezdit v Praze 50 na naprosto všech místech, když se najdou i taková, kde vyšší rychlost nikoho neohrožuje, viz. Spojovací.

    Michal

    to roseti

    roseti

    1, pardon za tykačku

    2, kamery by byly všude zbytečné, kdyby se dodržovala rychlost

    3, kdyby se dodržovala rychlost tak by kamery před školou mohly být snad už jedině kvůli pedofilům

    4, vy zřejmě také nerozumíte psanému textu, protože jsem psal, že na stěny nejsou prachy a druhým způsobem, jak lze snížit hluk je snížit rychlost

    5, nejde "jen" o ohrožení, jde o hluk

    Michal

    Stěny sice možná nákladné jsou, ale ono to jaksi souvisí. Kdyby tady dálnice nebyly 2 – 3x dražší než v Německu, hned by na protihlukové stěny bylo, kdyby se zbytečně nekupovalo tolik značek, taky by to bylo o něčem jiném, (stačí jet z Říčan do Prahy přes Uhříněves) a uvidíte.. Vyhazují se peníze za nesmyslné ohraničující obludy, které se vydávají za větší bezpečnost silničního provozu atd.Vím, že na kdyby se nehraje, ale tak to podle mně je.

    Jak mi zodpovědní vysvětlí, že dálniční známka je rok od roku dražší a žádný výrazný efekt na kvalitu dálniční sítě to vliv v podstatě nemá? Dobře, existuje D5 a dálnice do Ostravy. Nezdá se vám to trochu málo?

    M.K.

    Pláčete sice hezky, ale na špatném hrobě, jak by řekl pan Holzmann. 🙂 Tady argumentačně neuspějete. Dotyčný ukázal, jak moc je mimo tím přirovnáním s pekárnou. Jako by si neuvědomoval, že za tu silnici platí taky a na rozdíl od té pekárny nemá možnost volby…

    CD

    Není to trochu mimo?

    Pokud by se na zmíněných místech značky odstranily, tak by tam byla nejvyšší povolená rychlost 50km/h (rychlost ve městě – nejedná se o silnice pro motorová vozidla).

    Pouhé sundání značky max 80 nebo silnice pro motorová vozidla by se dosáhlo stejného efektu (tedy snížení rychlosti).

    wrx

    20 procent statniho rozpoctu se pry rozkrade. Tedy jestli dobre pocitam, dela to nejakych 200 miliard. Ze nemame dost penez? ale no tak…

    pes

    beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    Vítek

    Ale tak fajn, někdo svou rychlostí ojrožuje ostatní, ale proč má platit ten, který krátkodobě zvýšil rychlost, aby naopak jel bezpečněji- třeba takový kamion vedle tebe co se na tebe tlačí a není to zrovna příjemné. Za ním třeba jet nemůžeš z důvodu padajícího bordelu a tak ho předjedeš a v úsekovim měření pojedeš o 11km víc…a kdo to zaplatí?Ty…

    Spapanek

    Máte naprostou pravdu človíčku.

    Pokud jdu do obchodu a rohlík stojí 2,50, tak dám dvě padesát a odejdu s rohlíkem. A nebo neodejdu. Protože mi to příjde moc. Co kdyby jeden rohlík stál stovku? Taky byste si ho koupil? Možná máte dost peněz a neznáte jejich cenu takže ano. Já ne. Ale to se pořád bavíme o něčem, bez čeho se dá v poklidu žít. Koupím si holt chleba nebo budu bez pečiva. Ale co jiný příklad (než se dostanem k realitě)? Co kdyby dálniční známka stála na rok dvacet tisíc? A vy budete autem potřebovat jet z Plzně do Olomouce.. Koupíte si potichu předraženou známku, pojedete někudy, kudy nevede dálnice nebo s tím budete mít chuť něco dělat a i když si tu známku koupíte, tak budete protestovat že je to nesmyslně drahé? A dostáváme se k realitě. Třicítka je fajn rychlost a místy má opodstatnění. Ale co když bude všude? Na všech silnicích a dálnicích? Budete mít chuť ji dodržovat? Ono je to vlastně jedno, protože budete muset. Jsou to totiž PRAVIDLA. A vás přece nezajímá kdo a proč je stvořil. Jsou to PRAVIDLA. A kamery? Nejde o to, že jsou na rychlostních silnicích. Jde o to, že jsou na rychlostních silnicích, kde je uměle snížena rychlost na nesmyslnou hodnotu. A protože tam je zaručen nejvyšší zisk. To že je stejná rychlost někde v nebezpečných úsecích, u škol a kýhovýra kde, to už nikoho nezajímá, protože si většina (pozor, důležité slovo => většina

    roseti

    a k těm cyklistům a autobusům. když na dvoupruhovce bude málo aut a pojede všechno plynule, tak i autobus projede plynule. jestliže ale banda pohodlných lidí, který jedou autem tu komunikaci ucpou, tak ani autobus neprojede. rozdíl mezi šedesáti auty a jedním autobusem, který převeze 60 lidí je ten, že 60 aut zabírá plochu 600metrů čtverečních pokud stojí na místě. za jízdy padesátkou je to přibližně až 3600 metrů čtverečních. autobus přitom zabírá kolem 40m^2 v klidu (150m^2 za jízdy). to znamená, že autobus má mnohem vyšší přepravní kapacitu než auta. a autobusy jezdí alespoň obsazeny a ne jako je zvykem jeden člověk, jedno auto. a právě proto je potřeba preferovat hromadnou dopravu ať už je to autobus tramvaj nebo metro. protože neni fér, aby šedesát lidí v šedesáti dopravních prostředcích (autech) zablokovalo cestu jedinýmu dopravnímu prostředku (autobusu) se šedesáti lidma na palubě. a proto se zřídí BUSpruh. do kterého může taxi a cyklisté. a z vlastní zkušenosti jedu raději prázdným buspruhem, kde mě občas mine autobus, který se mnou počítá než abych jel v dvoupruhu zasekaným autem, kde lidi s cyklistou za zády opravdu nepočítají.

    Tomas Dajc

    60 lidi je tak prepravni kapacita zajezdaku, ne MHD. jezdis busem, vis jak ty busy ve spicce vypadaj? nejsem dobytek a proto pojedu radsi autem, nez si pripadat jako dobytek v preplnenem MHD. Pruhy by byly opodstatney pokud by to vyvazovala kvalita MHD, jenze to by ty busy musely jezdit co 3-5min na tech frekventovanych trasach.

    roseti

    přepravní kapacita zájedního autobusu, kde nikdo nestojí je 42 míst k sedění. Obsaditelnost (sezení / stání) 28–32 / 71

    Andrew

    To je možná proto, že na dopravě stojí a padá celá současná lidská civilizace. Nenapadlo vás to někdy? Že doprava je ten největší základ ze všech, který umožnil v posledních desetiletích takový raketový rozvoj a bez níž bychom byli dále jen banda křováků? Vzpomeňte si na to až půjdete do svého oblíbeného supermarketu kupovat své oblíbené sušenky z druhého konce světa, posadíte se na prdel ve svém době z materiálů z druhého konce republiky a budete se dívat na televizi, která opět pochází tisíce kilometrů od vás. A ráno se nezapomeňte vydat 20 km pěšky do práce, protože nepotřebujete auto, MHD ani kolo – vždyť přeci doprava je zbytečná. Tak možná proto se všechno podřizuje dopravě. A je to naprosto normální.

    Paco

    Andrew, silniční doprava je dnes samoúčelným odvětvím, jehož bossové (majitelé dopravních společností a vůdci zájmových uskupení) dokážou ve 100% případů prosadit své zájmy, Je to na úkor zájmů nás všech. Nikdo nepotřebuje oblíbené sušenky z druhého konce světa. Dokonce ani z Číny. To je právě silniční lobby, která naprosto zbytečně prosazuje dopravu z jednoho konce světa na druhý, což produkty strašně prodražuje, zbavuje práce místní lidi, škodí životnímu prostředí a radikalizuje odpůrce aut. Navíc se autodopravci už definitivně staly otroky globálního kapitálu, takže už ani nejsou schopni rozlišit, co je jejich vlastní zájem a v čem jsou závislí na rozhodnutí jejich otrokářů. Je to na blití…

    anndy

    Asi potrebuju tie "susenky", ked sa predavaju, cize ludia ich kupuju, nie?

    Ja nekupujem, co nepotrebujem, alebo nechcem.

    Tomas

    Vis co to je konzumni spolecnost? Tebe si to uplne omotalo kolem prstu a pekne to s tebou vyjebava

    Jirka HK

    Pane, vy jste se asi zbláznil, vy auto nemáte??? O zásadních věcech rozhodují diletanti, nemáme vlády odborníků, jak se kdysi proklamovalo, ale debilů na všech významných postech!!!

    Shady

    mi nejde vyhledat. Alespon ne pod názvem Protestní jízda – silnice zpět autům.

    Je to opravdu správně ten název? Případně dá se najít podle něčeho jiného?

    Luky

    Hledat jsem nezkoušel, ale co třeba podle jména zakladatele?

    Jan Schermer

    Protestni jizda byla "Udalost". Skupina se jmenuje Ovce.eu. Je na ni odkaz na webu 🙂

    Paco

    Každý má právo protestovat, a když jsem se dostal v sobotu večer do zorganizované zácpy na magistrále, nehoukal jsem ani nehrozil na účastníky protestu. Že ale Honza protestuje také proti vyhrazeným autobusovým pruhům a zužování čtyřproudek v místech přechodů prochodce svědčí o tom, že to má v hlavě naprosto vypatlané. Pro jeho neschopnost rozlišovat mezi prospěšnými a hloupými opatřeními, kterou dává takto veřejně najevo, by měly autority nařídit přezkoumání jeho duševního stavu a nejlépe by mu měly na doživotí zabavit vůdčí list (ŘP).

    awe_cz

    Beeeee….

    Tomas Dajc

    Chudacku, ani podepsat se neumis.

    Muzes nam to klidne prijit vysvetlit jak to vlastne myslis.

    nebo si dale delej beeeee ovecko;)

    email je uveden, narozdil od tebe;)

    Tomas Dajc

    chybicka, email to neukazalo, tak tady ho mas, dajcik@gmail.com

    Subaru4ever

    A do Gulagu byste ho poslat nechtěl? Případně jeho příbuzné vyházet ze škol a zaměstnání?

    Subaru4ever

    To ze slušnosti …

    Subaru4ever

    jumping.joker@seznam.cz

    F40

    Stalo se dnes.Hory sněhu na parkovištích,není kde pořádně zaparkovat a tak si nějaký chlapík dovolil před obchodem asi na pět minut zastavit v zákazu stání.No a kde se vzali,tu se vzali pomocníci a ochránci se zapnutým majákem-asi aby si dodali sebevědomí- a už to začali ostře řešit.Zajimavé je,že když na přetížené křižovatce nejdou semafory,tak po nich není ani vidu ani slechu,zato vás ale kdykoliv a kdekoliv buzerují kvůli kdejaké peečoviny.No ale co,můžeme jim být prý vděční za naše životy,jak pravil veliký načelník LEOŠ.

    da_bomb

    Nechal bych iniciátora akce bydlet týden u magistrály před 50kou a po, hlavně v létě, s otevřeným oknem.Pak by se možná šel za tenhle protest dotyčným obyvatelům ještě omluvit.

    Nemyslím, že zrovna snížení rychlosti je až taková tragédie, v Praze nebydlím, takže nevím o kolik dýl se tam teď projede…

    V dalších bodech s nimi ale souhlasím.

    pes

    když se mi to u magistrály nebo jinde nelíbí, přestěhuju se jinam.

    Taky sem se přestěhoval z paneláku a sídliště, abych měl větší klid.

    da_bomb

    No a v principu budu stejná ovce, na které "demonstranti" apelujou…Nebo ne?

    majkl

    tvoje volba že tam bydlíš.. tys věděl že jdeš bydlet vedle hlavní příjezdovky do prahy, tak jsi musel počítat s hlukem! jestli ne, tak se odstěhuj na samotu u lesa..

    da_bomb

    Myslím, že tam už ti obyvatelé řeší velké překračování hlukových limitů dost dlouho, takže to asi nebudou zrovna lidi co tam bydlí pár let.Proč by se měli kvůli ignorantovi co musí jet 70, protože prostě chce!, stěhovat jinam??Navíc se jim znehodnocuje cena nemovitostí, proti čemuž bych se taky bránil.

    Takže pořád si stojím za tím, že by se k nim mohli okolojedoucí chovat ohleduplněji a holt jet šnečích 50, místo 70.

    alan

    pokus o vtip, ktery nevysel?

    kdyz bydlim u tripoude komunikace, tak musim pocitat s tim, ze budu muset snaset vyssi hladinu hluku a totez plati o emisich. s tim se musi pocitat, doprava je jeden ze zakladnich potreb cloveka a prevazne tech, kteri plati dane (hlavne spotrebni napriklad prave na benzinu)

    btw emise: vetsina aut dosahuje nejnizsi spotreby/vypousti nejmene skodlivin/je nejeefektivnejsich pri rychlosti 90km/h. takze tim, ze se nam podari omezit produkci hluku ovsem vyvazi vyssi emise.

    co na to ROSETI?

    navic, to, zda-li doslo ke snizeni hluku je sporne, protoze zatim nevim o zadne studii, ktera by to dokazovala, a mereni, ktere provelda jedna televize ukazalo snizeni do 3dB, tedy na hranici rozpoznavacich schopnosti bezneho cloveka.

    nize v diskuzi jsem uvedl odkaz zajimavy clanek

    da_bomb

    Pořád nechápu logiku – bydlíš u magistrály, buď zticha.Kdo tam bydlí např. 15 let, zticha rozhodně být nemusí, podle mě.

    O emisích nebyla řeč, krom toho diesly mají nejnižší spotřebu okolo 50-70 km/h, benzíny těch 70(slabší)-90(silnější) km/h.

    Snížení hluku o 3 dB se jeví pro člověka jako snížení hluku o polovinu.

    Příklady s poslechem zde: http://hluk.eps.cz/index.php?section=hluk&page=hluk-z-motoru-a-pneumatik

    A doporučuji zjistit si, co je to vlastně ten dB.

    Studiji úrovně hluku můžete provést osobně – stoupnout si 20 metrů od úseku, kde se jezdí plynule 50 km/h, pustit ze vzdálenosti 1 m rádio na poloviční hlasitost a poslouchat ho, pak to samé udělat u úseku, kde se jezdí 70 km/h 🙂

    Článek z D-Fensu jsem přečetl, jsou tam zajímavá fakta (když vypustím bláboly typu rodících se mutantů vlivem hluku – každý kdo zažil nějakou dobu ve zvětšené hlukové zátěži ví, jak nepříznivě to na zdraví působí).Čekal bych, že Mgr. Rajchrtová bude vědět, jakou úlevu snížení o 4-6 dB pomocí zábran přinese.Za to, že tohle řešení zavrhla, by ji měli místní…víte co.Vidíte tedy, že nejde až tak o šikanu motoristů, ale nečekaně jde o co?Ano, jak jinak, o politiku.

    Lancer

    Ja tady teda nechci dělat nějakou reklamu, ale v ČR existuje strana, která podporuje automobilovou dopravu. Dokonce navrhují zvýšení maximální rychlosti na některých dálnicích na 160 km/h a jsou proti zásahům Bruselských byrokratů do našich životů – Strana Svobodných Občanů. Doporučuji projít alespoň zkrácený program. Web je http://www.svobodni.cz.

    Jinak doufám, že podobných akcí bude víc!

    M.K.

    Pohled na dopravu je jen jeden z důvodů, proč Svobodné volím, ale je to pro mě kriterium důležité, neboť se mě dotýká každý den…

    BeNiSh

    jen at sou za lepsiho pocasi, at muzu pak dostat prislibene ucasti =)

    Hans

    je od toho, že můžeme vyjádřit svůj vlastní názor! ať se to někomu líbí, nebo ne…

    alan

    trochu se divím, že tu ještě není uveden odkaz na následující stránku, kde je celkem zdařile rozebrán důvod omezení rychlosti včetně uvedení konkrétních zodpovědných osob

    http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010011201

    o vyjádření bych poprosil hlavně páně rosetiho

    Zbynda

    Spíš je to podle mě o tom donutit více lidí jezdit hromadnou dopravou nebo jak pražáci říkají "sockou". Každej si jen vozí zadek v autě, v pětimetrovém autě sedí jen řidič a proč? Protože chce ukázat, že na to má a "sockou" nepojede ani zadarmo. Město je pak ucpané, každý hrozně spěchá. Kdyby radši většina jezdila hromadnou dopravou nebo si pořídili malé autíčko, bylo by v Praze hned dýchatelněji. Kdo má potřebu machrovat, koupí si Smarta, rozumný si koupí např. Twingo a chudší Sparka, kde je problém??? V penězích minimálně… je to o obsahu makovic na krku!!

    opas

    Hele já Smarta mám a co? Padesátka mě sere taky.

    Popovídáme si o malých autech, jo?

    Smart je malý a dvoumístný, a z toho plyne co? Víc než jednoho dalšího člověka neodvezeš, nemluvě o minimálním zavazadlovém protoru. Kam dáš dítě, kam kočárek, tchyni, atd…

    Já mám Smarta na ježdění do práce, obvykle jedu sám s notebookem,kolega se případně taky vejde. Vyhovuje mi to tak, Smart je do Prahy fakt bezva a najezdím v něm tak 90% cest, ale když někomu pro provoz rodiny vyhovuje jedno větší auto, tak proč bys měl mít dvě – velký a malý?

    Zdenek

    Mn osobně se taky těžko dodržuje jezdit "50" na silnici na kraji města, která svádí jet "100", ale jednou je tam značka maximálně "50", tak nepřemýšlím a jedu tou padesátkou. Pravidla silničního provozu jsou od toho aby se účastníci silničního provozu navzájem nepozabíjeli. Nevím o co protestujícím "řidičům" jde? Jestliže začne každej kecat do tvorby a dodržování zákonů, tak se demokracie mění v anarchii. Všem účastníkům této demonstarční jízdy bych napařil pokutu za porušení plynulosti dopravy a ještě bych jim auťáky řádně proklepnul po technické stránce a povinné výbavy.

    tom

    No já teda u řízení raději přemýšlím. Je to tak lepší…

    Pepa

    Dal bych vám tam třicítku prasata, ať se z toho poserete…

    Fox

    Hele roseti já se ti přiznám, mám auto vyloženě jen pro zábavu(ano baví mě řídit a jezdím sám). Za půl roku mám nájezd 30t km, auto má LPG, není hlučné, je staré 16 let, jo a je to velký kombík. Jeden kilometr mě stojí neCELOU korunu(bez amortizace). Opravdu myslíš že mě přesvědčíš jezdit něčím jiným než autem? Pokud bych používal MHD tak by to bylo pro mě dražší, časově naprosto neúnosné, nachodil bych zbytečně denně o 8km víc než teď a to ani nemluvím o neuvěřitelném komfortu. Sebou neustále vozím 18 kg fotovýbavy a občas vezmu na výlet i větší teleskop takže do auta se vejdou pouze dva lidé.

    Tobě nevadí neustále zvětšující se omezení pro řidiče protože jsi asi auto neřídil. Tak co ti sakra dává právo ostatním do toho tak kecat? Vždyť ani neuznáš to že se můžeš mýlit a neustále někomu něco vnucuješ. Co ti dává právo se takhle chovat? To máš nějakou duševní vadu? Mě tohle zajímá, mám kolem sebevíc lidí jako jsi ty a mám dojem že z toho zcvoknu.

    PS>Omlouvám se za tykání, ale tobě vykat doopravdy nebudu.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist