Na vlastní kůži: závodili jsme – a bourali – v seriálu FIA GT!
9 fotografiíreportáž
Náš redaktor rozbil kvůli vlastní řidičské chybě drahý závodní speciál o svodidla. Tak proč se sakra tváří, jako by se nic nestalo?
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
9 fotografiíreportáž
Náš redaktor rozbil kvůli vlastní řidičské chybě drahý závodní speciál o svodidla. Tak proč se sakra tváří, jako by se nic nestalo?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Pánové, jestli chcete hrát OPRAVDU něco realistického a ne nějakou hru pro děti, zkuste Live For Speed. http://www.liveforspeed.com(videa na youtube). Že jste hráli tohle, tím bych se ani moc nechlubil:)
Doporučuji věnovat pozornost těm malým černým breberkám mezi obrázky. Zjistil bys, že článek není o nějaké konkrétní hře, nýbrž o simulátoru. A že Live for Speed je jedna z her, které je na tom simulátoru možné provozovat.
Presne, GTR je zajimave z toho hlediska, ze tam jsou realne auta a realne trate. Fyzikalni model je slabsi, i kdyz v modul Simulation to neni nejhorsi, nicmene stale tam nejde driftovat a auto se ve smyku nechova dobre. Nicmene celkove je simulace na velmi dobre urovni. Live For Speed je dle meho nazoru nejrealistictejsi, se simulatorem spolupracuje skutecne vyborne a svezeni je opravdovym zazitkem. Navic v teto hre neni problem si zadriftovat 🙂
Podle mě je v současnosti nejrealističtější hran rFactor. http://www.rfactor.net Navíc k ní jde stáhnout spousta rozšiřujících modů na http://www.rfactorcentral.com
mam pocit ze rfactor som mal raz nainstalovane, proti LFS je to cista arkada.. uz len tak hnusna grafika.. aj LFS ma este rezervy, ale maka sa natom, myslim ze to casom bude naozaj pecka.
este by ma zaujimalo ako dlho vie ten simulator pretazenie udrzat, neviem si to totiz predstavit.. kratky impulz 2g nieje ziadny problem, ale predstavit si 10s trvajucich 0,75g? 🙂
No, možná proto to stojí ten milion 😉
Z principu simulatoru je jasne, ze 2G udela jen formou impulsu. Princip simulace spociva v tom, ze na ridice pusobi sila ve stejnem smeru jako v realnem voze, pouze jeji velikost se muze lisit. Kazdopadne vetsina lidi ze simu vystupuje zpocena a s usmevem 🙂 Prijd se svest, pak budes moct zhodnotit
Jo a teď mě napadá, nevíte někdo proč mi padne hra windowsackym errorem při snaze vstoupit do garáže? 🙁 Rád bych si zkusil i něco víc než jen tréninkové jízdy 🙂
Predne bych overil, zdali mas nejnovejsi verzi (X)
Ucho – centrum rovnováhy
Klíčem k simulaci pohybu je lidské ucho, konkrétně jeho vestibulární systém. Ten je jak známo naplněn tekutinou. Náš mozek interpretuje pohyby této kapaliny jako rotaci nebo zrychlení, které očekáváme.
Trik je v tom, že náš mozek, pokud nemá k dispozici dostatek externích podnětů, není schopen poznat, zdali jen tak ležíte na zádech nebo akcelerujete s přetížením 1G. Proč se tedy v leže v noci necítíte, jako by jste se právě řítili autem? Právě kvůli vnějším vizuálním podnětům, vždyt obraz, zvuk a vibrace pomáhají vašemu mozku poznat, jestli právě ležíte nebo se řítíte do utažené zatáčky příliš rychle.
Simulátor využívá zemské gravitace k simulaci přetížení, které prožíváte při jízdě autem. Při akceleraci vás setrvačné síly tlačí do sedačky, při brždění jste těmi samými silami tlačeni dopředu na volant. A tak se chová i náš simulátor. Klidně vás maximálně nakloní dopředu při brždění, jelikož zpomalení, které prožíváte, vás tlačí vpřed. Simulátor pochopitelně počítá i s náklonem terénu, který ale vzhledem k simulovaným silám není hlavním zdrojem náklonů.
3 v 1
Jak již bylo zmíněno, mozek s pomocí vestibulárního systému nepozná, zdali ležíte nebo akcelerujete. Je potřeba působit na více smyslů, abychom mozek přesvědčili o tom co se skutečně děje. 301 zaměstná hned 3 z vašich smyslů: zrak, sluch a hmat. Při skutečném řízení taktéž používáte především tyto smysly, takže k dokonalé simulaci chybí jen vůně benzínu.
to je primo ze stranek 301.cz staci umet cist a mit zakladni znalosti fyziky. sila je jen jedna 🙂
Pořád bych viděl rozdíl v tom, že při jízdě autem působí na člověka stálé 1G směrem dolů a až k tomu se přidávají ostatní zrychlení, proto myslím že ten pocit přecejenom musí být jiný…ale pravda – ještě jsem ten simulátor nezkoušel…
Ano, Live for speed je nejlepší simulátor současnosti. Hraju ho na volantu Logitech G25 900°, řadička do H, 3 pedály a vyhrát už není tak jednoduché. Nejde o to, že nemáte k dispozici reálná auta, jde o fyzikální a grafický model, ten je vynikající.
grafika nic moc fyzikalni model nevim dobry a vyhrat? nevim ja se snazim zmatene dostat pod 1:24:89 a nejde to a až potkas D9 co jezdi za 1:23:XX tak pak rikej ze umis ridit:)
jinak aut to nenahradi nikdy….. (nebavim se o simulatoru ale o hrach jako takovych)
heh, ja nedam ani pod 1:30 😀 … ale v F1 dam 57,8s 🙂
předpokládám Blackwood s XFG 😀
jojo presne mam jen demo:)
jinak XRT s XFG jsem na 1:34:xx
"Ano, Live for speed je nejlepší simulátor současnosti."
Dle čeho soudíš? Z vlastního pocitu a vjemu? Ano, LFS dokáže skvěle imitovat rychlost a pocit z jízdy, ale jinak úplně mimo. Ve fyzice chybý spousta základních věcí a ty věci co tam jsou, jsou hodně okleštěné, aby se LFS hejbalo skoro na každém PC.
A GTR2? Těžiště vozu kdesi hluboko pod asfaltem? Co to je? Ano dosáhnuli tak zajímavého FFB ve volantu, ale auta skáčou po silnici jako kozy. S Porschákem přijedeš do zatáčky, dáš plnou brzdu, ve vhodný okmažik ji pustíš, zatočíš, dáš plný plyn a vyjedeš bez problémů ven.
Z her co se inzerují na 301.cz bych si zahrál jedině RBR, je to sice taky arkáda, ale lepší simulaci rally neznám.
prostě mi přijde LFS S2 mnohem lepší na pocit než třeba GTR2. A hlavně LFS lépe pracuje s volantem, mám za to, že reálněji. V GTR2 není tak dobré zpětná vazba (nejde o nárazy ale o pohyby volantu zvhledem k pohybům auta). V LFS třeba dobře poznáte, že jedete s předokolkou, zadokolkou… V GTR se všechna auta chovají stejně. rFactor je taky fajn, ale LFS mi přijde lepší.
aaa pan ma plnou naruc argumentu a neuvede zadny lepsi simulator? no ehm:))))))))))))))))) LFS se neblizi klasickemu autu ani na 70% ale tech 30% tam je a to podle me nema žadna jina hra….. a Richar Burns je dobra hra ve sve dobe jedna z nejlepsich ale je to arkada na dnesni dobu….
je to vaše life for speed. Richard Burns Rally, to je ten pravej masakr