Reportáž: V Sosnové s Klubem sportovních aut

Podzimní víkend? Můžete pouštět draka, hrabat listí nebo jít na houby. My jsme naložili sadu pneumatik a vyrazili na okruhový den. Zase...

Dobrá, obviňte mne z toho, že mám až moc rád a autasportovní jízdu, a mne nezbude nic jiného, než se přiznat. Víkend nabídl opět možnost svezení a já jsem nemohl odolat. V Sosnové u České Lípy pořádal akci Klub sportovních aut a počasí přálo, takže nebyl důvod nevyrazit.

Ehm, to počasí… Už od rána byla města zahalena inverzí a je pravda, že když jsem vyjel z Prahy, bílé temno, které zahalovalo silnice, se mne drželo až do Lípy. Což bylo skvělé, protože pokud byla ve vzduchu enormní vlhkost, pak byla i na asfaltu závodní dráhy a ta nádherně klouzala.Jak to na takové akci bývá, sešla se na parkovišti u okruhu zajímavá směsice aut. Ne, nebyl tam žádný přetlak, ale pár jich tady bylo. Pár předokolek (vlastně si vzpomínám jen na Clio RS), pak zadokolky a auta s pohonem všech kol. Ta vyjela na dráhu jako první – ne, první jsem si všiml KTM X Bow – ale pak už to byly samé imprezy, které trať „sušily.“ Opravdu nádherně to klouzalo.


Mitsubishi nebo Subaru? Je to asi jedno, pokud obě auta patří do jednoho týmu.

Já jsem dorazil na „cestovních“ pneumatikách Michelin a tak jsem musel plivnout do dlaní, zakleknout ke zvedákům a začít měnit gumy. Protože jsme na to byli dva, výměna byla hotova za pár minut. Zpátky ale k plejádě aut. O Renaultu už jsem mluvil a o KTM také, Subaru Impreza – byly zde pokud vím první generace, pak jsem viděl dva zástupce mladší linie (2003 a dál) a nějaké hatchbacky, jeden z nich jezdil na naftu. Proč ne, i dieselová Impreza umí nabídnout parádní jízdu, jak její majitel na dráze dokazoval. BMW? Byla tady, ať už totálně „překopané“ driftovací speciály, nebo sériová auta. BMW M3 s osmiválcem i předposlední generace, Z4 M kabrio a … Porsche. Slušná řádka a nešlo jen o 911.Ale zpátky k ježdění. Nebudu vás zdržovat dlouhými výklady. Já jsem si to užil. Konečně jsem po letech hledání našel optimální obutí za optimální cenu, pneumatiky MaxSportPneu fungovaly tak, jak měly, nádherně držely a pokud jsem přidal na dynamice, tak ztrácely přilnavost všechny čtyři najednou. Udělal jsem při výběru sice malou chybu se směsí, volil jsem měkkou na zadek a střední na přední nápravu, lepší by bylo mít medium vzadu a vepředu tvrdou pryž. Ale co, pokud neřeším větší opotřebení (které nebylo zase takové, jaké jsem čekal), tak já si nemohu stěžovat.


Auto opravdového nadšence. Má šrámy, které neznamenají důvod přestat jezdit.

V prostorech restaurace kromě jídla probíhala různá školení. Jedno na téma právní poradny a řešení situací s policí, druhá se týkala driftování. Ten, kdo chtěl poznat teorii jízdy bokem, mohl, příležitost na to tedy byla. Stejně také možnost přenést teorii do praxe, kdy pak instruktor sedal k jednotlivým jezdcům, pokud měli zájem, a učil je přímo na závodní dráze.


Žádný učený z nebe nespadl a při tréninku to občas nevyšlo. Každému z nás.

A to je asi tak všechno, pokud bych chtěl ukončit článek lakonickým způsobem. Prostě příjemný den na nádherně uklouzané dráze, která začala postupem dne osychat a rychlosti aut se tak zvyšovaly. Já jsem si dal, nějakých pět, šest jízd, každou s podobným scénářem. Dvě kola na zahřátí, deset, patnáct ostrých a když jsem měl pocit, že „teď už to mám v ruce,“ tak jsem radši z okruhu vypadl. Zavčasu, abych nedostal výchovnou ránu od pneumatik nebo svodidel. Dvě kola na vychlazení a zpátky do depa. A  odpoledne domů.

DOPORUČUJEME: Pojeďte s námi testovat zimní pneumatiky Michelin!

Při představě, že jsem mohl sedět doma, u televize, hrabat listí na zahradě nebo se zhnuseně dívat z okna na depresivní podzimní počasí (v  Sosnové bylo nádherné polojasno), to by ztraceně příjemně strávený den. V listopadu, jak už jsem se díval do kalendáře, jsou tady další okruhové dny, paráda, s příchodem konce roku řidičská sezóna samozřejmě nekončí. Třeba se na některém potkáme.

Filip Rakovan

21.10.2012 10:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist