Reportáž: Rally Krumlov 2013

Rally Český Krumlov 2013 je minulostí. My jsme se na populární jihočeské soutěži byli podívat a kromě fotek přinášíme i několik poznámek.

Nejprve pár slov k výsledkům. Na prvním místě skončil Václav PechMini S2000, na druhém místě dokončil soutěž Roman Kresta se Škodou Fabia S2000 (pro řadu diváků favorit na vítěze, jako multišamipon krumlovské rally). Bronzovou příčku obsadil Jaromír Tarabus, také se speciálem značky Škoda.

Velké uznání zaslouží Vojtěch Štajf, který uzavřel soutěž na celkovém šestém místě, nicméně pokud se podíváme na přehled posádek podle aut, uvidíme, že Vojtanen, jak si tento pilot říká od svých účastí v severských rally, byl první s produkčním vozem. Jeho Subaru Impreza STI bylo hned v závěsu za speciály S2000. A podobný obdiv by měl patřit Janu Černému, který jel s předokolkou Peugeot 208 R2. A teď pár poznámek k rally jako takové.Celá soutěž byla evidentně pod vlivem tragických událostí z loňského roku, kdy na českých soutěžích zemřelo několik lidí. A nutno říct, že se toto do Rally Krumlov promítlo dost neblaze. O čem mluvím?

O takzvané bezpečnosti. Nebo spíše hysterii, která panovala mezi pořadateli. Kdesi za kopcem jelo auto a cestičce, která vedla k diváckému místu, pořadatelé šíleli, aby se někomu nic nestalo. Nijak nezlehčuji situaci, to v žádném případě, byl jsem na místě se svým dítětem a to poslední, co bych v tuto chvíli chtěl, bylo riskovat. Ale to, co se dělo v Krumlově, bylo opravdu přitažené za vlasy.

Divácká místa byla atraktivní asi jako pohled na našeho prezidenta, když je nakažen virózou. V podstatě diváci stáli tak daleko, že neviděli téměř nic. Pokud něco zabije českou rally, tak to nebude Miloš Zeman se svými výroky a zákazech sportu, ale budou to sami pořadatelé tím, že z rally udělají nezáživnou turistickou akci ve stylu „jdi někam dlouho pešky lesem a pak se podívej na pětivteřinový průjezd auta kdesi v dálce a  šlapej zase zpátky.“


Kdesi v dálce je (snad) závodní auto. Bez dalekohledu se na rally neobejdete.

Na startu bylo také poměrně málo posádek. Za to ale mohou možná sami jezdci, pokud vzpomeneme na nedávno aféru s podvody ohledně licencí, tak je tady dost jezdců, kteří dostali zákaz startu za své podvody, a  ti prostě na Rally Krumlov chyběli. Kdyby nic jiného, tak do počtu určitě.

Z plánu velké reportáže se tak vlastně stalo jen cestování mezi nudnými rychlostními zkouškami, rezignace fotografovat stále dokola ta samá auta v řídkém startovním poli, bezduché procházení malým a  poloprázdným servisem a spekulování nad tím, jaké by to bylo „kdyby…“


Václav Pech se svými Mini S2000 pokořil šampiona Romana Krestu. Zaslouženě.

Abych ale zakončil tento text pozitivně (i když by se to nemuselo zdát, taky rally miluji a je to pro mne nejoblíbenější, nejen motoristický, sport), tak připomenu skvělý výkon Václava Pecha a maximální nasazení jezdců v kategorii historických vozidel. Tam se bylo na co dívat, „staré“ ikony a za jejich volanty nadšenci, kteří „do toho šli naplno“ a bavili nejen sebe, ale i diváky. Takhle by měla rally vypadat!

26.5.2013 12:35| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist