Reportáž: Na amatérském závodě v Sosnové u České Lípy

Tak jako už mnohokrát v minulosti jsme sebrali svých pár švestek (rozumějte testovacích auta, fotoaparáty a videotechniku) a vyrazili jsme na populární závodní okruh na severu Čech.

Poslední květnovou sobotu se na okruhu v Sosnové konal v pořadí již druhý letošní amatérský závod AmaterCup. Podnik asi netřeba představovat, určitě si ho pamatujete jako našeho partnera z ankety Internetové auto roku. Tohle byl tedy druhý díl, první proběhl zhruba před měsícem v jihočeském Písku, a tak, jako tradičně, se ráno v depu sjela velmi pestrá škála „závodních“ aut.


Tedy zcela běžné a civilní vozy, ale také třeba ty slušně upravené. Pokud bychom měli nastínit spektrum podle značek, tak určitě můžeme jmenovat domácí značku Škoda, japonské automobilky prezentovaly Subaru, Mitsubishi, Nissan, Honda a Toyota, německou provenienci klasicky zastupovala BMW nejrůznějších modelových řad, ročníků a motorizací s převahou řady 3. Nechyběl zástupce z USA, „pod francouzskou vlajkou“ jezdily Renaulty a Citroeny, takzvaná lehká auta byla zastoupena značkami Caterham a Kaipan.

A tak dále a tak dále… I my jsme dorazili na místo trojkovým BMW, ovšem s nejmenším naftovým motorem a pohonem všech kol, a trápit tohle auto v závodě se nemám nechtělo, nebylo by to vhodné, takže ano, dali jsme si pár koleček, ale na start měřených jízd jsme se nešikovali.

Ona i naše mise byla tentokrát trochu jiná, Hugo točil reportáž zaměřenou na jednoho konkrétního jezdce – chystáme totiž malou edici jakýchsi medailonků lidí, kterým auta nějak změnila život a tohle byla právě jedna z možností, jak se s člověkem, kterému auta otočila život naruby, dalo potkat.

Zpátky ale k akci a závodu, po dopoledni volných jízd a tréninku došlo na měřené jízdy, profesionální časomíra postupně změřila všechny jezdce a pak ještě jednou. Závěrem už pak vyhlášení výsledků a stupně vítězů.

A tak jako vždy prohlásíme, že nezáleží na tom, jestli vyhrála Honda, Škoda, jak se porovnala Subaru WRX STI a Mitsubishi Lancer Evo a jestli byl lepší jezdec v Nissanu 350Z nebo BMW M3. Nejdůležitější myšlenkou, která určitě došla naplnění, bylo zajezdit si a zazávodit v autech v bezpečí uzavřené závodní trati. Příští měsíc se – budete-li mít zájem a podobné choutky jako my – potkáme na závodním okruhu ve Vysokém Mýtě.

3.6.2014 2:20| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist