Reportáž: Jak se renovují xenonové světlomety

9 fotografiíreportáž

Xenonové světlomety jsou jednou z nejpřínosnějších inovací za posledních několik let. Jejich životnost ale není nekonečná a čas od času je třeba nechat je zrenovovat. Jak se to dělá?

Diskuze

9 komentářů

    Lukáš

    Xenony nepovažuji za jednu z nejpřínosnějších inovací, ale za krátký výkřik do tmy. Už teď jsou na ústupu a za pár let je v nových autech neuvidíme vůbec. Budoucnost patří LEDkám.

    Petr K.

    Všechno je relativní. Z hlediska historie automobilu se může necelých 20let, kdy xenony reálně fungují, zdát jako nepodstatná drobnost. Jenže mě posledních 10 let svítí na cestu právě adaptivní xenony, a z toho pohledu je to oproti halogenům neskutečný pokrok. Kdykoliv dostanu do ruky auto s halogeny, mám pocit, že v noci jedu poslepu.
    Takže ano, xenony končí, na časové přímce vývoje automobilů moc místa nezaberou, ale reálně to byl první opravdu dostatečný světelný zdroj pro moderní automobily 21. století. A to je hodně podstatná role.

    Radim

    Jak říkal trumpeta „Lukáš“, nebýt xenonů tak tu byla 20 roků a pár let tma jak v pytli.

    Kalousek

    No to teda čučím jak mizerná může být kvalita xenonových reflektorů a jak nesmyslně drahá je pak jejich oprava

    Lukáš

    Brepto:-)

    Lukáš

    Presne, za par let se vysviti (pokud do te doby neprasknou), doma si vybojku nevymenis a jeste stoji desetinasobek halogenu. To je vazne vyhra…

    Mr.Zizu

    Xenony a popř.Bi-Xenony mi přijdou jako veliký přínos do aut. Stále mi však udivuje skutečnost, že když už tu s námi nějakou dobu jsou, jsou stále dost drahé. Za tu dobu, co se používají se již vývoj musel zaplatit. V současné době již přece mají své nástupce – LED, laser, tak by cena mohla jít dolů.

    Petr K.

    Cenu v tomhle případě definuje hlavně vysokonapěťová část, relativně složitý mechanický systém adaptace (ve srovnání s LED nebo halogeny) a povinné ostřikovače. To jsou věci, které s časem zůstávájí pořád na stejné úrovni, pokud jde o výrobní náklady. Samotné výbojky jsou dnes řádově lacinější, než byly v době uvedení xenonů na trh.
    No a samozřejmě je to i o tom, že i přes tuhle cenu si za ně spousta lidí s radostí připlatí, takže proč by šli s cenou dolů, když se to prodává i tak. 🙂

    Saimon

    Jestli si doma nedokážete vyměnit výbojku ve světle tak jste Vážně neschopný uživatel auta….Je to stejně náročné jako si vyměnit žárovku…
    Za pár let se vysvítí ? Na mém autě se vysvítili cca po 15-17 letech a vážně špatně to začalo svítit s nájezdem 300 tisíc kilometru.
    A i v případě vysvícených xenonu, to svítilo líp jak každé druhé auto s Halogeny…
    Nyní mám též nové xenony jak výbojky tak projektory a žádné auto s halogeny nesvítí dobře jako to moje.
    Respektive testovali jsme jedno auto s novými Bixenony VS 2 Octavia druhé generace (Jedna octavia druhé generace Xenony r.v. 2005, druhá Octavia Halogeny téměř nová r.v. 2014)
    Moje auto svítí víc.
    Co se týče drahé opravy. Zjistě si kolik stojí komplet nové Xenon světla třeba na starý bmw, mercedes, Audi, Passata, či Suberba.
    Jsou to částky 20 až 35 tisíc za světla na 15 let starý auto. Výměna komponentu u Sviť líp vychází podstatně lépe…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist