Reportáž: Jak se jezdí ve Finsku

27 fotografiíreportáž

Země proslulá rally a plejádou známých jezdců, jak se v ní ale jezdí? Nejen pohledem automobilového nadšence, ale optikou běžného motoristy.

Diskuze

7 komentářů

    MK

    Když jsem byl ve Finsku, tak opravdu Fini byli klidní a mírní, jenže čas od času jim „hrábne“ a člověk nechápe, jak je to mohlo napadnout. Jinak cestování po Finsku je skvělý zážitek. Ta příroda je naprosto dokonalá 🙂

    spooon

    autorovi děkuji za zajímavý článek, v mnohém poučný

    ari

    Není nic divnýho na tom, že to v zimě klouže, ani, že je potřeba hodně selskýho rozumu a ani to, že je sem tam potřeba lovit auto ze smyku. Na to nemusím jezdit do Finska, stačí v zimě zajet k nám do hor.

    Olda

    Bože můj, v té Bohem zapomenuté díře jsem jako student protrpěl rok života a celou dobu jsem si tehdy říkal, že by bylo hezké mít s sebou auto (ve Finsku vycházely poněkud draze). Místní cestování je vzhledem k šíleným vzdálenostem dost problematické i rámci měst, která jsou rozlezlá do šířky na mnoho kilometrů (na pěší chůzi téměř zapomeňte).

    Ohledně amerik – je to finská specialita, mají jich per capita snad nejvíc v Evropě a zbožňují je, je to nějaký kulturní relikt z před-krizové (tj. zde přes-osmdesátkové) doby. Jeden z mých učitelů měl nádherného, značně poladěného Chargera ’69. S těmito auty jezdí zajímavý druh drag-races á la prší – opět aby nerozhodovaly investice do motoru, každý jezdec si stanoví svůj par na čtvr míli, kterou pak nesmí zajet rychleji. Kdo se přiblíží nejvíc, ten vyhrál.

    širo

    Dobrý článek, a pro autora ohledně toho silničáři nezaspávají mám trochu návrh. Zkuste si u nás v ČR něco o tomhle problému zjistit. Všude se píše o zaspávání, ale jak to skutečně chodí? Jsem silničář již několik let a není to o nás ale vedení. Vše záleží na dispečerech a pokud dispečer dostane příkaz ( jak říkáme od kancelářských krys) že se má šetřit posyp. materiály apod. , tak se nedivte jak to u nás vypadá. Na druhou stranu je to vše o řidičích, pokud vidím že je to třeba namrzlé tak jedu jak člověk ne jak prase, což u nás asi nejde.

    Vita

    Když se nadává na silničáře, myslí se sbor jako celek. A to že ryba smrdí od hlavy, je stará známá pravda. To že vy jako dělník máte minimální odpovědnost, je snad každému jasné.

    karhu

    V JKL jsem před léty byl několikrát. Jako chodec si vzpomínám, že když jsem byl na přechodu, tak mi snad nikdy nezastavilo auto, aby mě pustilo přejít. Pak mi utkvělo v paměti, že kromě hlavních tahů městem se silnice nesolí a minimálně štěrkují, takže nevzniká ta špinavá břečka jako u nás. Řidiči tam na takto (ne)ošetřených silnicích dokáží bez problémů jezdit a navíc procházka po bílém městě je skutečně zážitkem. Auto jsem bohužel k dispozici neměl, ale asi by mě štvaly nižší rychlostní limity mimo město. Docela zajímavým přístupem je vypočítávání výše pokuty podle příjmu přestupce. To by u nás možná platilo na některé arogantní zbohatlíky.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist