Reportáž: 43. AvD Oldtimer Grand Prix Nürburgring (2015)

Pokud máte blízko k veteránům anebo upřednostňujete mladší youngtimery, jsou akce, na kterých byste neměli chybět, jako byla třeba i tato pořádaná německým automotoklubem.
reportaz-43-avd-oldtimer-grand-prix-nuerburgring-2015-1100x618.jpgCelá galerie 210 Zdroj: archiv redakce

Nejstarší německý automotoklub AvD (Automobilclub von Deutschland, založený roku 1899 jako Deutscher Automobilclub – DAC) se ve veteránském hnutí angažuje dost intenzivně, asi nejviditelnějším příkladem je právě tradiční AvD Oldtimer Grand Prix na Nürburgringu.

Na slavnou Severní smyčku se historická vozidla podívají oficiálně jen v pátek, kdy se jede čtyřhodinový vytrvalostní závod pro vozy z let 1947 až 1976. Zbytek víkendového programu se odehrává na tzv. Grand Prix Strecke, v současné verzi dlouhé „pouhých“ 5,148 km a postavené v 80. letech jako bezpečnější náhrada Nordschleife, především pro formuli 1. Mimochodem, v případě potřeby je dokonce možno obě tratě spojit a projíždět je společně, což se ovšem děje dost zřídka.

Skupina nejstarších vozů – včetně závodního Renaultu z roku 1907 a Locomobile 1916 – se přesto na Nordschleife vydala taky, ale takříkajíc „mimo soutěž“, po skončení druhé (nedělní) jízdy a bez oficiálního měření časů. Jejich řidiči si tak alespoň vynahradili to, že v rámci víkendového programu už jejich stroje jely pouze jízdu pravidelnosti a nikoliv regulérní závod, jak tomu bylo ještě před dvěma lety.

Na druhou stranu tato změna měla i pozitivní dopad – startovní pole nejstarší kategorie se podstatně rozšířilo a rozpětí objemů motorů tak sahalo od méně než litru až po 8600 cm3 zmíněného Locomobilu.

AvD Oldtimer Grand Prix se koná každoročně a většina vypsaných kategorií zůstává stejná, ostatně bývají součástí různých pohárů a trofejí (např. FIA Masters Historic Formula One Championship). Nicméně i každoroční účastník uvidí vždy něco nového, například prezentace historických vozů sponzorských značek, mezi něž letos vedle Jaguaru a Opelu patřila i Škoda.

K vidění v depu a při ukázkové jízdě tak byly nejen „civilní“ vozy od několika předválečných přes „sedan“ 1200, Felicii či kupé 110R až po Garde/Rapid, ale také ostré závodní náčiní v podobě 130 RS a 130 LR. Největší údiv vzbuzující placaté „eRko“ Škoda 200 RS byla ovšem replika. Jaguar předvedl nejen F-TYPE Project 7, ale také zcela nový sedan XF. 

Za zmínku stojí ještě připomenutí 50letého výročí Alfy GTA a promyšlené rozhodnutí pořadatelů protáhnout sobotní program až do půl desáté večer, což s sebou přineslo divácky velmi atraktivní závod třídy dvousedadlových závodních vozu a strojů GT do roku výroby 1961 v nastupujícím šeru s rozsvícenými světly.

O ostatních účastnících více řeknou fotografie v galerii. Kromě závodních vozů bylo samozřejmě k vidění i mnoho „civilních“ veteránů i moderních klasiků, z nichž značky Ferrari, Maserati, Alfa Romeo a Porsche mají vždy vyhrazená klubová parkoviště uvnitř areálu. 

text: Martin Svítil, foto: Petr Svítil


3.10.2015 10:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist