Renntech C74 Konzept

Upravený Mercedes-Benz C 63 AMG je silnější než SL 65 AMG. 613 koní vám zajistí definitivní převahu nad sousedovým BMW, ať už má M3 nebo M5.

Mercedes-Benz je při dolaďování svých motorů konzervativní. Raději vymění pár koní za lepší průběh točivého momentu. Souhlasíme – obětovaný výkon nám nechybí. Ve Stuttgartu se totiž nikdy nebáli kompenzovat nižší litrový výkon trochou objemu navíc. Jenže při pohledu do specifikací C 63 AMG by člověku bylo ztracených koní skoro líto. Naštěstí je tu Renntech C74 Konzept.

Malý sedan s obrovským motorem má zjevně na víc než na 487 koní, které navíc dostane jen s příplatovým paketem. Co na tom, že konkurence ledva vyšplhala na 450 koní. Líbilo by se vám mít pod kontrolou stejný potenciál, jako nabízejí modely 65 AMG? Společnost RENNtech pomůže vašemu C 63 AMG k 613 koním, a to bez přeplňování a dalších špinavých triků.

Osmiválec pod kapotou má v podání Mercedesu značné rezervy, jak nakonec ukazuje i verze použitá v SLS. Ta vládne 571 koňským silám a přesto nikdo ve Stuttgartu nezešedivěl obavami z její nespolehlivosti. Nová řídicí jednotka, sání se sportovními filtry, jiné vačky, upravené hlavy a celá hromada dalších úprav dostanou výkon vašeho supersedanu tam, kam patří.

Motor má dokonce o koně víc než přeplňovaný dvanáctiválec v S 65 AMG: 613 (451 kW) proti 612 koním (450 kW). Se 752 newtonmetry osmiválec od Renntechu na rovnou tisícovku většího kolegy s logem Mercedes nestačí, ale to by neměl být velký problém. Třída C je poměrně malé a lehké auto, kdežto velký dvanáctiválec dostanete výhradně do mercedesů SL, S nebo CL. Motor 63 AMG má navíc sedmistupňovou převodovku, kdežto 65 AMG musí vystači s pěti rychlostmi.

C74 Konzept je jedním z nejrychlejších mercedesů současnosti. Čtvrtmíli zvládne za 11,4 sekundy, v cíli pojede 203 kilometrů za hodinu. Po šestnácti stech etrech (míle), bude na tachometru svítit číslo 298 a o kus dál se pohyb ručičky zastaví na 328 kilometrech v hodině.

Aby se auto udrželo na silnici, má nový bodykit. Je kompletně karbonový. Na první pohled zaujmou vytažené blatníky a širší rozchod kol – ta zadní jedou na 74 palců od sebe, proto si auto říká C74. Důležitější je ovšem fakt, že vzrostl přítlak ve vysokých rychlostech. Jistě nechcete na první delší rovince odstartovat. Na druhém konci auta, totiž vespod, Renntech zapracoval také. Nastavení je kompletně nové, tradiční stabilizátory dokonce vyklidily pole karbonovým. Jiné jsou také brzdy a na závěr vám ladiči namontují samosvor se stoprocentní svorností.

Pokud máte zájem, můžete volat do Renntechu. C74 Konzept sice vznikl jako exponát na výstavu SEMA v Las Vegas, ale balík úprav už najdete i v nabídce. Cena začíná na 11 950 dolarech, v přepočtu 211 tisících korun. Věc má jediný háček: Renntech sídlí v Lake Park na Floridě a jediného evropského dealera najdete na jihu Velké Británie nedaleko Portsmouthu. Ale možná by se malý výlet vyplatil.

20.10.2010 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist