Renault Twingo (2014) se představuje na nové sadě fotek v rámci „evropské tour“

Uvedení nového Twinga na evropské trhy zřejmě pozdržuje čekání na premiéru sesterského Smartu ForFour, nové fotky Renaultu by však mohly být signálem, že je už za dveřmi.

Třetí generace městského mini Twingo má sice svou ženevskou premiéru dávno za sebou, Renault jej však na trh zatím nevypustil. Netušíme, jestli nám Francouzi svým aktuálním počinem chtěli zkrátit čekání na den D anebo prostě potřebovali ukázat Twingo v jeho přirozeném prostředí, každopádně nechali svou novinku nafotit v některých evropských velkoměstech a teď se chlubí výsledkem.

Pokud k Twingu modelového roku 2014 nehledáte žádné zásadní či nové informace, skočte rovnou do galerie a podívejte se, jestli mu to v uličkách Londýna, Paříže, Milána, Mnichova či Amsterdamu sluší, pro pořádek však pro ty ostatní bleskovou sumarizaci nabízíme.

Nejnovější verze francouzského vozu byla ve srovnání s předchůdcem zkrácena o deset centimetrů a nyní měří na délku pouze 3,59 metru, konstruktéři však o dvaadvacet centimetrů prodloužili kabinu a tvrdí, že posádka nebude v interiéru strádat, ale naopak třeba na zadních sedadlech dostane o 13,6 cm více místa v podélném směru pro kolena. O nárůst místa uvnitř se postaral rovněž o třináct centimetrů prodloužený rozvor, takže Twingo může poprvé nabídnout své posádce dva páry dveří.

Základní objem zavazadlového prostoru má skromných 219 litru, sklopením zadních sedadel dělených v poměru 50:50 se však může zvětšit na 980 litrů. Renault navíc slibuje, že do interiéru bude možné naložit po složení opěradla přední sedačky předměty (a podle fotek i postavy) o délce/výšce až 220 centimetrů, což demonstruje i na svých nových snímcích.

Pokud jde o neobvyklosti či schopnosti řešit konstrukci jinak, Twingo výše uvedeným nekončí. K jeho zvláštnostem patří také koncepce pohonu. Malý Renault má motor uložený vzadu a poháněná kola zadní nápravy. Na podrobné parametry dynamiky budeme muset ještě chvíli počkat, víme ale, že vůz může mít jeden ze dvou chystaných tříválců. Základní 1.0 SCe mobilizuje 70 koní a 91 newtonmetrů, spolupracuje s pětistupňovým manuálem a se systémem stop-start vykazuje normovanou průměrnou spotřebu 4,2 l na 100 km.

Více šťávy by měl jízdě dodat tříválec o objemu 0,9 litru s turbodmychadlem, který produkuje 90 koní a 135 newtonmetrů. Výrobce opět ve spojení se standardním manuálem uvádí spotřebu 4,3 litru na sto kilometrů. Kolik budou Francouzi za Twingo vyvinuté ve spolupráci s koncernem Daimler a jeho značkou Smart požadovat, je tuto chvíli věcí neznámou, předpokládá se ale, že nejpozději na pařížském autosalonu padnou v souvislosti s tímto autem i poslední tabu.

15.7.2014 10:09| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist