autoweb.cz > Renault > Renault Twingo > Renault Twingo (2014) na českém trhu: První dojmy
Renault Twingo (2014) na českém trhu: První dojmy
Nové Twingo je na českém trhu a – čistě osobně – mu předpovídám úspěch. Nelze samozřejmě mluvit o úspěchu ve vysokých absolutních číslech, protože se pohybujeme v teritoriu malých aut, které není v ČR nijak rozšířené.
Jde o nějaký cca tříprocentní podíl, kde navíc vládne logicky pevnou rukou Škoda Citigo, nicméně nové Twingo je tady v plné síle a jako jeden ze zakladatelů rodu nabízí, mým pohledem, po dvaceti letech na trhu, velmi chytrá řešení.
Tím prvním, jak víme, je pohon zadních kol, kdy motory – aktuálně tříválce s výkonem 70 a 90 koní, jsou začleněny do zadní nápravy typu De Dion. Přední kola tak mají více místa k manévrování (viz skvělý poloměr otáčení) a lze je vytočit do úhlu 45 stupňů, což je vzhledem k předchůdci s třicetistupňovými možnostmi více než zásadní pokrok. Přesahy vozu jsou díky architektuře minimální – skvělé pro parkování, rozvor se ale historicky protáhl. Výborný je podle mne vzhled.
Nejde o žádné retro, přesto tady máme zřetelný odkaz směrem k Renaultu 5, boční silueta akcentuje sportovní, nebo spíše mrštný potenciál auta, je tady pár zadních dveří pro lepší nastupování, a možnosti personalizace, ať už co do vzhledu vnějšku nebo vybavení kabiny. Spárováním chytrého telefonu se systémem můžete na displeji svého mobilu vidět otáčkoměr, navigaci či další nastavení vozu.
Anebo jsou v kabině různé chytré přihrádky, kde tu před spolujezdcem můžete vyjmout a hodit přes rameno jako tašku. Pojďme na ceny, litrová jednotka 1,0 SCe s výkonem 70 koní stojí ve výbavě Life 214900 Kč, lepší výbava Zen přijde na 229900 Kč a vrcholem je motorizace 0,9 litru s 90 koní a cenou 284900 Kč.
První představení proběhlo v rámci statické prezentace, na jízdní seznámení si musíme počkat na redakční test, naplánovaný na polovinu října 2014.