Renault Twin’Run oficiálně. Má 320 koní a 950 kg

Moderní reinkarnace Renaultu 5 se konečně ukazuje. Co se skrývá uvnitř modrého diblíka? Přeplňovaný 3,5 litrový šestiválec se sekvenční převodovkou.

Už žádné dohady, zadokolka od Renaultu je skutečností a má pořádné svaly. Za přední sedadla se vešel 3,5 litrový šestiválec ze závodního Méganu Trophy, který v případě konceptu generuje výkon 320 koní při 6800 otáčkách, zatímco točivý moment 379 Nm přichází ve 4850 otáčkách. Ze závodního speciálu pochází i šestistupňová sekvenční převodovka SADEV, která veškerý výkon posílá skrze samosvorný diferenciál na zadní kola.

Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h během 4,5 sekundy a maximální rychlost 250 km/h. Za vším vězí doslova muší váha 950 kg s rozložením hmotnosti 43:57. Tím jsme sfoukli ty nejdůležitější fakta, pojďme se podívat na méně podstatné vlastnosti, které k působivým výkonům přispívají.Auto stojí na trubkovém rámu, většina panelů karoserie je z laminátu, ale střecha, přední splitter nebo podběhy jsou z karbonu. Některé prvky, které Renault použil u konceptu Twin’Run se mají objevit u sériového Twinga, ale to by mělo podle všeho disponovat pěticí dveří. Nejspíš si tedy vypůjčí jen základní siluetu a základní koncepci s pohonem zadních kol.

Modrá kapesní raketa je 3680 milimetrů dlouhá, 1750 mm široká, 1493 mm vysoká a stojí na osmnáctipalcových kolech s centrální maticí. Skrz ně můžete nahlédnout na brzdy o průměrech 356 mm vpředu a 328 mm vzadu do kterých se zakusují šestipístkové, respektive čtyřpístkové třmeny.

DOPORUČUJEME: První jízda – Renault Twingo Gordini

Kokpit je zpracovaný zcela v duchu závodního auta a omezuje se jen na ty nejnutnější prvky. Jejich výčet nám nezabere moc dlouho, najdete tu sedadla Sparco, jednoduchou přístrojovou desku s 5,5 palcovým displejem, těsně vedle volantu z alcantary už se nachází jen dvě páky ovládající převodovku a ruční brzdu. Aby měl řidič přehled o motoru, nechybí budíky s teplotou vody a oleje.

Závěrem snad jen dodáme, že světová premiéra se uskutečnila dnes v Monaku, kde se francouzský koncept prohnal po legendární trati. To ale rozhodně není poslední místo, kde se zrakům veřejnosti ukáže. V červenci má namířeno na festival v Goodwoodu.

24.5.2013 3:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist