Renault Thalia 1999 – 2008

Model Thalia se vyráběl dlouhých devět let. Motoristy lákal na příznivou cenu a velký zavazadelník, jízdní vlastnosti však jeho silným stránkám nepatří.

Automobilka Renault uvedla od Clia odvozený sedan Thalia už v roce 1999. Vyráběl se v Turecku, kde se také začal jako na prvním trhu prodávat. Následující rok se vůz dostal i na vybrané trhy východoevropské trhy a to pod různými jmény. Někde se nabízel jako Thalia, jinde pod jménem Clio Classic, nebo Clio Symbol.

V České republice rozšířil Renault Thalia nabídku malých vozidel v roce 2000. O dva roky později prošel faceliftem a pod jeho kapotu se nastěhoval velmi úsporný turbodiesel 1.5 dCi/48 kW. Do té doby se auto vyrábělo jen s benzinovou čtrnáctistovkou.

Drobnou úpravou prošel malý sedan ještě v roce 2006. Rok 2008 ale znamenal ukončení jeho výroby. V turecké továrně se totiž začala vyrábět Thalia druhé generace.

Bariérovým testem Euro NCAP Thalia nikdy neprošla. Můžeme však použít výsledky Renaultu Clio, z něhož vychází. Clio absolvovalo nárazovou zkoušku v roce 2000 a za ochranu posádky dostalo čtyři hvězdičky z pěti možných.

Za volantem

Vzhledem k vnějším rozměrům vůz nabídne slušný vnitřní prostor. Pořád ale jde o malý automobil a tak nečekejte žádné zázraky. Třeba cestující na zadních sedadlech nebudou mít v oblasti kolen zrovna moc místa.

Zavazadelník o objemu 510 litrů vypadá náramně dobře, počítejte ale s horším přístupem k věcem, které zapadnou hluboko až k sedadlům. Ta totiž nelze sklopit.

Palubní desku tvoří tvrdé plasty se slabší povrchovou úpravou. Ne každému budou vyhovovat sedadla postrádající boční vedení těla.

Thalia má jako další renaulty vynikající brzdy. Pochválit ale nemůžeme nepřesné řazení a ani řízení nepatří k nejlepším. Měkký podvozek zajistí solidní cestovní komfort. Stojí ale i za velkými náklony karoserie v zatáčkách. Jízdní vlastnosti vozu jsou jasně podprůměrem. Při vyhýbacím manévru opouští jízdní stopu příliš brzo.

Všechny nabízené pohonné jednotky platí za úsporné. O turbodieselech to pak platí dvojnásob. Vznětové agregáty ale často trápí drahé vstřikovače systému common rail a oprava se potom vyšplhá do závratných výšin. Vhodnější pohonnou jednotku pro Thalii představuje benzinová čtrnáctistovka. Především silnější šestnáctiventilovou můžeme doporučit.

Časté závady

Kromě zmiňovaných vstřikovačů se nezřídka vyskytují zvlněné brzdové kotouče či vůle na přední nápravě. Motory mnohdy trápí únik oleje, běžný problém představuje odchlipování těsnění čelního skla.

Motorizace

Benzinové motory: 1.2 16V/55 kW, 1.4/55 kW, 1.4 16V/72 kW.

Dieselové motory: 1.5 dCi/48 kW.

KLADY
výborné brzdy
dobrá antikorozní ochrana
velký zavazadelník
příznivé ceny ojetin

ZÁPORY
vůle v řazení
podprůměrné jízdní vlastnosti
problematické vstřikovače dieselu

Milan Jirouš

4.9.2009 7:11| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist