Renault Scénic (1997 – 2003)

Renault modelem Scénic založil novou automobilovou třídu, zkrátka předběhl dobu. Nepřekvapí tedy, že i dnes je o Scénic první generace na trhu velký zájem.

Francouzská automobilka trefila hřebíček na hlavičku, když přišla v roce 1997 s „em-pé-véčkem“ Mégane Scénic. Vůz ihned zaujal a Renault tak získal náskok, který další automobilky doháněly několik let.

Už po dvou letech výroby prošel model faceliftem a změny doznalo i označení. Z názvu zmizelo jméno modelu, z něhož si vůz půjčil některé díly. Od této chvíle je to už jen Renault Scénic.

V roce 2000 přišel na trh vůz s pohonem všech kol. Prodával se s přídomkem RX4 a kromě jiného těžil i z vyššího podvozku a slušivých ochranných plastů okolo karoserie.

Ve výrobě se první řada Scénicu udržela do roku 2003. Tehdy vstoupila na trh pod stejným názvem druhá generace.

Renault Scénic fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Scenic fotogalerie

Za volantem

Interiér vozu nabídne mnoho prostoru všem cestujícím. Potěší také velké množství odkládacích míst a různých schránek. Najdeme je třeba v podlaze, pod sedadly nebo ve výplních dveří. Nechybí držáky nápojů a cestující sedící vzadu mají k dispozici dva výklopné stolky upevněné na opěradlech předních sedadel.

Samotné sedačky jsou typicky francouzské – tedy měkké a pohodlné. Totéž platí i o podvozku a tak si celá posádka může užívat komfortní jízdy.

Zavazadelník nabídne základní objem 400 litrů, výklopnými dveřmi je k nákladu dobrý přístup a v případě nutnosti lze prostor pro zavazadla snadno rozšířit. Jednotlivá sedadla druhé řady se totiž dají posouvat, odklápět či zcela vyjmout.

Automobil nabídne vzhledem k vyšší stavbě karoserie dobré jízdní vlastnosti. Vhodným motorem je pro něj zážehový šestnáctiventil 1.6 o výkonu 79 kW, který automobilka nabízela od roku 1998. Je dostatečně čilý a pracuje s příznivou spotřebou, což už tolik neplatí pro silnější dvoulitr, který by byl po výkonové stránce zcela vyhovující. Pokud hledáte turbodiesel, doporučujeme 1.9 dCi případně 1.9 dTi. Starším vznětovým agregátů se raději vyhněte. Modernější pohonné jednotky jsou tišší, úspornější a spolehlivější.

Časté závady

Scénic první generace často trápí poruchy klimatizace, vůle v zavěšení kol, opotřebená ložiska zadních kol nebo netěsné vodní čerpadlo. Vznětové motory 1.9 D a 1.9 TD se mnohdy potýkají s prasklou hlavou válců či jejím těsněním. Všechny agregáty mívají problémy s únikem motorového oleje, výjimkou není ani únik oleje z převodovky. Provedení RX4 může mít špatnou viskózní spojku a horní uložení zadních tlumičů.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4/55 kW, 1.4 16V/70 kW, 1.6/68 kW, 1.6 16V/79 kW, 2.0/84 kW, 2.0 16V/103 kW
Dieselové motory: 1.9 D/47 kW, 1.9 TD/66 kW, 1.9 dTi/62 a 72 kW, 1.9 dCi/77 kW

KLADY
nízká spotřeba dieselů dTi a dCi
prostornost a variabilita interiéru
množství odkládacích míst
bohatá výbava

ZÁPORY
vyšší spotřeba motorů 2.0
nepřesné řazení
nižší kvalita dílenského zpracování
zastaralé diesely 1.9 D a 1.9 TD

Milan Jirouš

29.8.2008 5:52| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist