Renault oficiálně představil nový R26

"Nový vůz je evolucí, ne revolucí."

Renault dnes tradičně v Monte Carlu představil vůz, se kterým plánuje obhájit tituly z loňské sezóny. Během akce se na voze pyšně leskla jednička patřící mistrům světa. Renault se při tvorbě letošního modelu řídil svou filozofií a pokračoval ve vývojovém programu vylepšováním stávajících technických řešení, namísto vymýšlení nových. „R26 je dalším vývojovým stupněm našeho konceptu posledních let, žádná revoluce,“ prohlásil v Monaku šéfdesignér Tim Densham. FOTOGALERIE 1 FOTOGALERIE 2 Díky kontinuitě ve vývoji je o síle nového R26 přesvědčen i technický ředitel Renaultu Bob Bell. „R25 nemělo žádné závažné nedostatky, což ukázal i zisk titulu. Vůz, jenž byl rychlý loni, bude rychlý i letos.“  První návrhy nového vozu se objevily v říjnu 2004, konkrétní design se pak rodil od dubna 2005. Práce na motoru RS26 V8 začaly již v září 2004.   Oproti svému předchůdci ubral nový model tradičně na váze, zároveň představil bohatší aerodynamické řešení. „Aerodynamika je kompletně nová. Nejvýraznější jsou užší bočnice, protože osmiválce nepotřebují tak velké chladiče.“  S použitím nového motoru V8 se Renault jako poslední mezi týmy formule 1 rozhodl pro sedmistupňovou převodovku vyrobenou z titanu. Dosavadní vozy si až do konce loňské sezóny vystačily jen se šesti rychlostmi. „Osmiválec má menší kroutící moment, sedm rychlostí nám tak umožní lépe využít sílu nového motoru,“ vysvětlil Bell.  Renault v minulosti experimentoval s úhlem umístění jednotlivých válců v motoru, pro letošní sezónu musel z loňských 72 stupňů zvýšit úhel na předepsaných 90.  Charakteristika osmiválcových motorů v praxi znamená, že budou agregáty pracovat při vyšších otáčkách. „Průměrné otáčky během jednoho kola budou o 400 až 500 otáček za minutu vyšší,“ prozradil Léon Taillieu, vedoucí vývoje motorů Renault. Stejně jako loni hodlá stáj auto neustále vylepšovat a to až do poslední Grand Prix. „Před prvním závodem dostane vůz aerodynamický update. Auto, které pojede v Bahrajnu, se bude od toho testovaného výrazně lišit,“ slíbil Bell.

Martin Ševčík

31.1.2006 5:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist