Renault: naše ojetiny budou dražší

Francouzská automobilka usiluje o to, aby si její produkty lépe držely cenu na trhu ojetin.

Renault podniká opatření vedoucí ke zvýšení zůstatkové hodnoty svých aut. V rámci tohoto programu snižuje počet vozů, které prodává se slevou půjčovnám, a dealeři dostávají méně předváděcích kusů.

Šéf prodeje u Renaultu Patrick Blain vysvětluje, že tato auta se velmi rychle dostávají na trh ojetin, což se projeví na vývoji cen ojetých a následně i nových exemplářů daného modelu. Jinými slovy, když vznikne převis nabídky rok či dva starých clií, průměrná cena ojetiny klesá a zákazníci Renaultu pak odmítají platit požadovanou sumu s tím, že během krátké doby hodnota jejich nového vozu klesne o značné procento.

Renault touto novou strategií vysvětluje propad prodejů: v roce 2006 prodal v Evropě 1 691 585 vozidel, což je o 8,7% méně než v předchozím období.

Podle Blaina pomohlo zůstatkové hodnotě renaultů i zlepšení kvality. Zatímco podle EurotaxGlass činila ještě v září 2005 průměrná hodnoty tři roky starého Clia se sto tisíci najetými kilometry 39% původní ceny, nyní by to mělo být 45%.

Soukromí zákazníci často nevěnují těmto věcem mnoho pozornosti, ale velmi důležití firemní odběratelé bedlivě sledují, jak velkou část ze své investice dostanou při dalším prodeji zpět.

Ani dalším automobilkám není zůstatková hodnota jejich produktů lhostejná. Prezident General Motors Europe Carl-Peter Forster v rozhovoru pro list Automotive News prozradil, že jeho firma omezila prodej autopůjčovnám o 50 000 vozů během dvou let. Plán na zvýšení zůstatkové hodnoty připravuje rovněž Peugeot.

autoweb.cz

24.1.2007 2:07

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist