Renault Mégane Trophy

Speciální verze s ještě pevnějším podvozkem, citlivějším řízením a poprvé u Renaultu i vypínatelným ESP.

Nová omezená edice Méganu slibuje jít v důrazu na sportovní jízdu ještě dál než klasický Mégane Sport, což mimo jiné dokazuje i tím, že jako jedno z mála francouzských aut nabízí možnost vypnout ESP.

Stabilizační systém je u výchozího Méganu Sport také vypínatelný, ale jen do rychlosti 50 km/h. U Trophy nezasahuje elektronika ani nad touto hranicí, ale na druhou stranu zůstává v pohotovosti pro případ, že by došlo ve smyku k silnému brzdění. V takovém případě se ESP opět aktivuje a snaží se smyk srovnat.

Podle prvních zpráv je ale hranice, kdy k tomu dochází, posunutá přiměřeně vysoko.

Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Megane fotogalerie

Trophy má stejný přeplňovaný dvoulitr s výkonem 225 koní jako Mégane Sport. Stejná je i šestistupňová ručně řazená převodovka a tak se provedené změny soustřeďují hlavně na podvozek, interiér a vnější vzhled.

Nádrž má objem 60 litrů a Renault do ní schvaluje i 95oktanový benzín, i když s 98 oktany se bude motor jistě cítit lépe.

Oproti základnímu modelu má Trophy vpředu i vzadu pevnější pružiny (vpředu o 22%, vzadu o 77%), což podle Renaultu vede ke snížení příčného naklánění o 10%, ale i k nežádoucím podélným pohybům karosérie při zrychlování a brzdění.

 

Došlo i k výměně klasických brzdových kotoučů za vrtané koutouče Brembo, vpředu se čtyřpístkovými a vzadu s jednopístkovými třmeny. Pro lepší pocit v brzdovém pedálu zvětšil Renault průměr brzdového válce o 10%. Nový válec se objeví i v Méganu Sport.

Vedle vrtaných kotoučů přispívájí ke snížení neodpružených hmot i nové osmnáctipalcové ráfky, které jsou o celkem 6 kg lehčí (1,5 kg na kolo).

Pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx mají na všech kolech stejný rozměr 235/40.

Řízení s elektrickým posilovačem, na které mířila u Méganu v minulosti část kritiky, má být u Trophy citlivější tím, že předchozí elastický spoj mezi volantem a hřebenem řízení nahrazuje kovovým dílem. Nové řešení se v těchto měsících navíc objeví i ve všech ostatních modelech řady Mégane.

Interiér se od klasické verze liší větším důrazem na karbonové díly a modrými švy na volantu, řadicí páce, sedadlech a bezpečnostních pásech. Výbava zahrnuje všechny hlavní položky a ve Trophy navíc obsahuje audiosystém s CD měničem na šest disků.

Mégane Trophy se nabízí pouze v jediné barvě laku s názvem šedá Makaha, kombinované s grafitovým zbarvením osmnáctipalcových kol, které mají pro Trophy nový design.

V minulém roce prodal Renault 2700 kusů Méganu Sport. Mégane Trophy se bude vyrábět na stejné lince v závodu v Dieppe, která má denní kapacitu třiceti vozů.

redakce autoweb.cz

Měření a technické údaje

Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modelu30 900 eur (cca. 960 000 Kč)
30.3.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist