Renault Mégane RS: exkrál Ringu se hlásí o trůn na prvním videu, pomůže i Akrapovič

Seatu titul nejrychlejší předokolky na Ringu zřejmě dlouho nevydrží. Už 16. června představí Renaultsport svou odpověď na Leon Cupra a jeho 7:58,44 min.
renault-megane-rs-exkral-ringu-se-hlasi-o-trun-na-prvnim-videu-pomuze-i-akrapovic-1100x618.jpgCelá galerie 3 Zdroj: archiv redakce

Pokud v souboji koncernů VW a Renault-Nissan o titul nejrychlejšího sériového vozu s pohonem předních kol na Nordschleife někdo stoprocentně vyhraje, pak to jsou bezpochyby zákazníci. Přestože si obě značky za ostřejší a dynamicky vylepšené modely nechají pochopitelně připlatit, na trh se díky podobným bitvám dostávají stále silnější, rychlejší a v poměru cena/výkon i levnější stroje.

Jak už bylo řečeno, tím, kdo se musí aktuálně klanět, je Renault. Jeho dosud nejrychlejší Mégane RS Trophy obkroužil jedno kolo za 8 minut a 7,97 sekundy, zatímco Leon Cupra zvládl tu samou trať za neuvěřitelných 7:58,44 min., čímž se Seat jako vůbec první značka dostala pod osm minut.

Krédo francouzského týmu je prakticky stejné – „Under 8“, tedy doslovně „pod osm“, ačkoli asi není těžké domyslet si, že se sportovní centrála v Dieppe časem sedm padesát devět rozhodně nespokojí. Cílem je opětovná dominance a čas odplaty se blíží.

Na Nürburgringu již byly zaznamenány testovací prototypy přepracovaného Méganu RS, které mají dopomoci rekordu několika obvyklými a ověřenými triky. Vůz podle prvních fotek dostal větší a odolnější brzdový systém, nová a nepochybujeme, že i lehčí jsou také kola a Renault si navíc nechal v Michelinu na zakázku vyrobit pneumatiky.

K partnerům francouzského kosočtverce se při tomto projektu stala značka Öhlins vyrábějící špičkové tlumiče a jak už jste v úvodu jistě zaznamenali, účastní se jej rovněž společnost Akrapovič. Tu momentálně slušně vytěžuje BMW a její modely divize M GmbH, její lidé si ale evidentně našli čas také na návrh a výrobu výfukového systému i pro chystané rekordní auto Renaultu.

Jestli chtěli konstruktéři vylepšit také zvuk přeplňovaného dvoulitru, můžeme jen hádat, předpokládáme ale, že tady šlo primárně o jakoukoli možnost navýšit výkon. O kolik se přehoupne ve srovnání s 265 koni dosavadního sériového modelu, autoři zatím neprozradili, každopádně na původní hodnotě auto téměř jistě nezůstane.

Projekt by měl být uzavřen 16. června, nedokážeme vám však říci, jestli právě v ten den proběhne inkriminovaný pokus anebo to má být zkrátka jen poslední den zkoušek a termín zveřejnění výsledku. Máme za to, že jde spíše o druhou možnost, Renault totiž musí počítat s tím, že jeho pilotům nebude přát počasí.

2.5.2014 10:29| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist