Renault Mégane RS: exkrál Ringu se hlásí o trůn na prvním videu, pomůže i Akrapovič

Seatu titul nejrychlejší předokolky na Ringu zřejmě dlouho nevydrží. Už 16. června představí Renaultsport svou odpověď na Leon Cupra a jeho 7:58,44 min.

Pokud v souboji koncernů VW a Renault-Nissan o titul nejrychlejšího sériového vozu s pohonem předních kol na Nordschleife někdo stoprocentně vyhraje, pak to jsou bezpochyby zákazníci. Přestože si obě značky za ostřejší a dynamicky vylepšené modely nechají pochopitelně připlatit, na trh se díky podobným bitvám dostávají stále silnější, rychlejší a v poměru cena/výkon i levnější stroje.

Jak už bylo řečeno, tím, kdo se musí aktuálně klanět, je Renault. Jeho dosud nejrychlejší Mégane RS Trophy obkroužil jedno kolo za 8 minut a 7,97 sekundy, zatímco Leon Cupra zvládl tu samou trať za neuvěřitelných 7:58,44 min., čímž se Seat jako vůbec první značka dostala pod osm minut.

Krédo francouzského týmu je prakticky stejné – „Under 8“, tedy doslovně „pod osm“, ačkoli asi není těžké domyslet si, že se sportovní centrála v Dieppe časem sedm padesát devět rozhodně nespokojí. Cílem je opětovná dominance a čas odplaty se blíží.

Na Nürburgringu již byly zaznamenány testovací prototypy přepracovaného Méganu RS, které mají dopomoci rekordu několika obvyklými a ověřenými triky. Vůz podle prvních fotek dostal větší a odolnější brzdový systém, nová a nepochybujeme, že i lehčí jsou také kola a Renault si navíc nechal v Michelinu na zakázku vyrobit pneumatiky.

K partnerům francouzského kosočtverce se při tomto projektu stala značka Öhlins vyrábějící špičkové tlumiče a jak už jste v úvodu jistě zaznamenali, účastní se jej rovněž společnost Akrapovič. Tu momentálně slušně vytěžuje BMW a její modely divize M GmbH, její lidé si ale evidentně našli čas také na návrh a výrobu výfukového systému i pro chystané rekordní auto Renaultu.

Jestli chtěli konstruktéři vylepšit také zvuk přeplňovaného dvoulitru, můžeme jen hádat, předpokládáme ale, že tady šlo primárně o jakoukoli možnost navýšit výkon. O kolik se přehoupne ve srovnání s 265 koni dosavadního sériového modelu, autoři zatím neprozradili, každopádně na původní hodnotě auto téměř jistě nezůstane.

Projekt by měl být uzavřen 16. června, nedokážeme vám však říci, jestli právě v ten den proběhne inkriminovaný pokus anebo to má být zkrátka jen poslední den zkoušek a termín zveřejnění výsledku. Máme za to, že jde spíše o druhou možnost, Renault totiž musí počítat s tím, že jeho pilotům nebude přát počasí.

2.5.2014 10:29| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist