Renault Mégane RS bude silnější

Francouzi pracují na odstranění největší slabosti svého výborného ostrého hatchbacku: kvůli výkonové převaze soupeřů vypadá na papíře pomalejší než ve skutečnosti je.

Renault neudělal šťastné rozhodnutí, když vybavil svůj Mégane RS jen 250 koni. Při svém příchodu na trh byl jinak skvělý hatchback od začátku výrazně překonán svým hlavním soupeřem, Focusem RS. Renaultu nechybí rychlost, ale jeho marketingový potenciál je zbytečně nižší. Ve Francii pracují na nápravě a chybějících padesát koní hledají.

Nejde jen o Ford, Mégane zaostává i za Golfem R a plánovaná Astra OPC by měla mít rovněž tři stovky koňských sil. Upravené Mégany v současnosti testují na Nürburgringu, řešení je tedy blízko. Pokud Renaultu podaří překlenout celou mezeru a posílit auto na tři sta koní, bude to úspěch. Pravděpodobněji se dočkáme skromnějších čísel, i menší zlepšení pomůže. Například dvacetikoňová ztráta by byla daleko snesitelnější než současných padesát koní, které vypadají na papíře přímo hrozivě.Zbytek auta čekají jen malé změny. Podvozek by měl porci výkonu navíc zvládnout a přední závěsy jsou na vysoké dávky točivého momentu dobře připravené. Problém nemá ani mechanický samosvorný diferenciál. Pochází totiž z nabídky Nissanu pro Severní Ameriku a je dimenzovaný na mnohem větší síly. Testovací prototypy mají jiné nárazníky s dalšími otvory pro chlazení brzd. Zda jde skutečně jen o úpravu chlazení, nebo potkaly brzdový systém nějaké větší úpravy nevíme.

Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Megane fotogalerie

A nevíme ještě jednu věc. Totiž jestli se bude silnější auto prodávat jako dražší alternativa ke standardnímu RS 250, nebo jej jednoduše nahradí. Vsázíme na první možnost, protože i „obyčejný“ RenaultSport je velmi rychlý stroj. Každopárně by měla i případná další verze sjíždět přímo z linky ve Španělsku jako ostatní mégany. Renault sem výrobu RS přestěhoval ze specializované továrny v Dieppe kvůli snížení nákladů.

autoweb.cz

23.7.2010 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist