Renault Mégane II (2002 – 2008)

Mégane II v provedení hatchback mnohé motoristy šokoval odvážnými tvary. Sedan a kombi ale padne do oka většině motoristů. Zejména kombi se na trhu ojetin daří.

RADOSTI
Velice úsporný turbodiesel 1.5 dCi, mnoho karosářských variant, množství odkládacích prostor, kombi s velkou nabídkou místa pro posádku i zavazadla, výkonné brzdy.

STAROSTI
Nižší spolehlivost, tvar zádě hatchbacku nepadne do oka každému a navíc jej některé myčky dobře neumyjí, „letecká“ parkovací brzda ve verzi Sport je nevhodná, nízká odolnost čalounění, větší kroucení karoserie kupé-kabrioletu.

Druhá generace Renaultu Mégane znamenala pro mnohé motoristy pořádný šok. Hatchback s hrbem na zádi totiž řadě z nich vůbec do oka nepadl, a situace se nezměnila ani dnes, kdy se s těmito vozy setkáváme už jen na trhu ojetin.

Navíc tvar zádě je i značně nepraktický, protože omezuje využitelnost zavazadelníku. Dokonce působí potíže některým mycím linkám, které zakulacené zadní okno po stranách neumyjí.

Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Megane fotogalerie

Prodejům vozu na trhu ojetin neprospívá ani značně pošramocená pověst plynoucí z vyšší poruchovosti. V řeči čísel to znamená v případě nejmladších vozů 110. místo ze 127 hodnocených ve statistikách TÜV. V dalších věkových skupinách je na tom tento francouz podobně a vždy se řadí k nejporuchovějším automobilům.Takto o něm nemluví jen německé statistiky, ale i automechanici a prodejci ojetin v České republice. To samozřejmě ovlivňuje cenu automobilu na trhu, z čehož mohou zájemci o ojetinu těžit.

Není se tedy čemu divit, že k vyhledávaným vozidlům patří druhá generace Mégane Grandtour. Prostorné kombi s úsporným turbodieselem seženete za skutečně zajímavé ceny. Motoristé si tento rodinný automobil pořizují i z důvodu dobrých výsledků v nárazových testech Euro NCAP. Za ochranu posádky totiž získal v roce 2002 plný počet hvězdiček.

Kromě prostornosti kombi si motoristé cení také řady odkládacích prostor. V interiéru najdeme například schránky v podlaze, jakými jsou běžně vybavovány jen vozy kategorie MPV.


Sedan a kombi tedy opravdu potěší. Proti hatchbacku mají totiž prodloužený rozvor. Ano, tušíte správně. Zatímco v těchto vozech najdete dostatek prostoru v podélném i příčném směru jak vpředu, tak na zadních sedadlech, hatchback mnoho místa cestujícím vzadu nenabízí.Pro všechny karosářské varianty pak platí, že řidičům vyšších postav moc vyhovovat nebudou. Sedačka je dost vysoko i ve své nejnižší poloze. Figurant o výšce 193 cm se už dotýkal hlavou stropu. Lidé do 190 cm by ale neměli mít problémy, jen si musejí zvyknout na vyšší posez za volantem.

Řada motoristů hodnotí jako nevzhlednou palubní desku z tvrdých plastů, pochvalná slova si u většiny z nich nevysloužilo ani užití startovací karty na místo klasického klíčku. Řešení je to poruchové a karta navíc v porovnání s typickým zavíracím autoklíčem neskladná.


Z hlediska nabídky místa pro zavazadla hatchback s objemem zavazadelníku 330 litrů zrovna neoslní. Avšak ostatní karosářské varianty jsou na tom dobře. Sedan i kombi převezou shodně 520 litrů nákladu a kupé-kabriolet zvládne při natažené střeše odvézt 490 litrů.Podvozek není naladěn příliš měkce, přesto nerovnosti tlumí solidně. Za sucha zajistí vozu celkem slušné jízdní vlastnosti, ale za ztížených adhezních podmínek je chování vozu v porovnání s konkurenty podprůměrné.

Kdo chce pořídit vůz se zážehovým motorem, měl by vsadit na šestnáctistovku, která má dost sil a nezaskočí nadměrnou spotřebou. Čtrnáctistovka ve všech jízdních režimech ochotou neoplývá a dvoulitr je náročnější na spotřebu.


Do vozidla se dostalo také několik turbodieselů, zejména jednotky 1.5 dCi jsou oblíbené. Důvod? Extrémní úspora paliva. V průměru lze jezdit za 4,5 litru nafty i s kombíkem! Jenže jde o velice poruchové motory, a tak je lepší hledat jinde. Dobrou volbou je 1.9 dCi, zle si zatím nevede ani konstrukčně mladší dvoulitr.

Pozor zejména na malé turbodiesely 1.5 dCi. Často jim odcházejí vstřikovače common railu, známé jsou potíže se vstřikovacím čerpadlem a objevují se i problémy s mazáním. U vznětových devatenáctistovek někdy odejde turbo, které lze pořídit repasované přibližně za 10 000 korun.„Můžete se setkat s mlžením světlometů, což je následek průniku vlhkosti. Nepříjemný problém představuje uvolňování bočních oken,“ vysvětluje Martin Seidl, manažer skladových zásob Auto ESA. Známé jsou také různé poruchy elektroniky. Odcházejí čtečky startovacích karet, někdy zlobí elektrické stahování oken, stěrače či ventilace.

„Antikorozní ochrana karoserie je velice dobrá. Před koupí vozu ale prověřte výfuk, který korozi podléhá. Stejně jako u jiných vozidel i zde se můžete setkat s vůlemi na přední nápravě, některé vozy trápí skřípání brzd,“ pokračuje ve výčtu možných potíží zástupce Auto ESA.


Objevují se také poruchy převodovek, proto prověřte řazení všech rychlostních stupňů i zpátečky. U automatické převodovky se nezřídka vyskytují problémy s čidlem tlaku oleje. U kupé-kabrioletu pozor na těsnění střechy a funkčnost jejího stahování. Stává se, že následkem kroucení nezapadá střecha správně do svých zámků.

Ve zpětném zrcátku
2002 – uveden tří a pětidveřový hatchback se zážehovými motory 1.4 16V/72 kW, 1.6 16V/83 kW, 2.0 16V/100 kW a turbodiesely 1.5 dCi/60 kW, 1.9 dCi/85 a 88 kW.
2003 – na trh přichází sedan a kombi, nové motory 1.4 16V/60 kW a 1.5 dCi/74 kW.
2004 – uvedena sportovně laděná verze Mégane Sport s přeplňovaným motorem 2.0 T/165 kW, nabídka rozřízena také o přeplňovaný motor 2.0 T/120 kW.
2005 – nově 1.5 dCi/63 a 78 kW, 1.9 dCi/81 a 96 kW, 2.0 dCi/110 kW.
2006 – facelift modelu.
2007 – výkon zážehové šestnáctistovky snížen na 82 kW.
2008 – ukončení výroby a nahrazení třetí generací Renaultu Mégane.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Renault Mégane 2. generace v roce 2002.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných (33 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (11 bodů)

Kupé-kabrilet absolvoval rariérový test Euro NCAP v roce 2004.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných (34 bodů)
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 3 hvězdičky z 5 možných (30 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (11 bodů)

Milan Jirouš

9.12.2012 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist