Renault Mégane GT: civilizovanější dvojče Renaultsportu

Sportovní model vyplňuje mezeru v modelové řadě Mégane; k dostání bude i jako diesel.

Na vrcholu potravního řetězce řady Mégane stojí model Renaultsport 2.0 o výkonu 225 koní. Je to extrémní hot hatch, který vám na plný plyn trhá volant z rukou a v pružném zrychlení nechá za sebou dokonce i Ford Focus ST. Tak divoké auto nemusí být každému po chuti, uvědomili si u Renaultu, a připravili něco mezi. Podobně poskládaná je třeba i nabídka SEATu, kde mezeru mezi velkosériovými modely a ultimativními vozy Cupra vyplňuje řada FR.

Na rozdíl od špičkového RS je nový Mégane GT nabízen jak s benzínovým, tak s naftovým motorem, přičemž oba mají shodný objem dva litry a přeplňování turbodmychadlem. První z nich dává 165 koní, druhý o patnáct méně. V případě točivého momentu je však poměr sil obrácený, diesel se svými 340 newtonmetry překonává voňavějšího sourozence o 70 Nm. Zrychlení na stovku trvá 8,3, respektive 8,7 sekundy.

Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Megane fotogalerie

Podvozek na míru

Odpružení je o 24 procent tužší ve všech rozích a světlá výška poklesla o 10 mm, takže auto bude jistější než trochu rozbředlý standardní Mégane, ale snad si odpustí nesmlouvavou prkennost modelu RS. Nové tlumiče by měly zabránit kymácení karoserie na vertikálních nerovnostech, zatímco s náklony v zatáčkách budou bojovat pevnější stabilizátory. Zesílení ramen zadní nápravy naznačuje, že podvozkoví inženýři přistoupili k ladění zodpovědně a nespokojili se s obligátním řešením „strčíme tam tvrdší pružiny.“ Elektrický posilovač řízení  – nejslabší článek všech méganů včetně RS – má novou kalibraci, která prý zajistí lepší spojení se silnicí. A stabilizační systém ESP by měl být trochu shovívavější.

Dvouhlavňový kulomet

Úpravy interiéru i exteriéru jsou naprosto předvídatelné. Sedadla s výraznějšími bočnicemi, kůží potažený volant, nějaký ten spoiler nebo nástavec prahů… Z obvyklého arzenálu sportovních doplňků se ale vymyká dvojice na střed umístěných koncovek výfuku, lemovaná plátem chromovaného kovu.

Mégane RS by podle všeho měl být k dostáni i v Česku, ale spekulovat dnes o ceně by bylo předčasné. Doufejme, že bude rozumnější než v případě Clia RS a Méganu RS, za které tuzemský importér žádá dost nerealistické sumy.

autoweb.cz

28.11.2006 9:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist