Renault Mégane Coupé 2.0 TCe Privilege

S touto motorizací nabízí třídveřová verze nového Mégane jeden z nejlepších poměrů rychlosti a ceny na trhu.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Upřímně řečeno, bez dvoulitrového turbomotoru by tenhle nový Mégane Coupé nebyl moc zajímavým autem. Jenže to by bylo stejné jako tvrdit, že špagety carbonara by bez opečené pancetty byly příšerně fádní. Asi byly, ale ta slanina do nich prostě patří. Ať se k třídveřovému Renaultu Mégane stavíte ze kterékoli strany, nakonec stejně skončíte u toho, že je skvělé dostat tolik motoru za tak málo peněz.

Kolik přesně? Dva litry a jedno turbo k tomu. Čtyřválec má původ v jednotce, kterou vyvinula divize Renaultsport pro Mégane Sport. Přestože tato inkarnace postrádá nejen syrový charakter a oslnivé parametry ostré verze, ale bohužel také chuť do života v poslední třetině otáčkoměru, všechno vynahradí tím, jak nenuceně proměňuje točivý moment v akceleraci kdekoli mezi dvěma a pěti tisíci otáček. Odstupňování převodovky je tak dlouhé, že na čtyřku se můžete šourat městem i přijít o řidičák na dálnici. Což je dobře, protože kvalita samotného řazení je přinejlepším snesitelná.

Když uvážíte, že nejde o pravý sportovní model, ale civilní provedení pro běžnou klientelu Renaultu, sotva můžete této motorizaci zazlívat nedostatek charakteru. Tím spíš, že Škodovka neváhá montovat nudnější motor do něčeho, co se jmenuje RS.

Ve srovnání s pětidveřovým hatchbackem sedí Mégane Coupé o 12 mm blíž k silnici, na tužším odpružení a tlumení. A dá se s ním jezdit způsobem, jaký u žádného dosavadního ne-RS Méganu nebyl možný. Rád zatáčí, nelibuje si v nedotáčivosti, netahá za ruce, když na výjezdu ze zatáčky prudce přidáte plyn.

Pokud jde o dílenské zpracování kabiny, objektivní schopnosti na silnici i subjektivní požitek z jízdy, nehraje tohle auto stejný level jako Volkswagen Scirocco, ale na rozdíl od mnoha jiných francouzských aut svým jízdním projevem nenaštve ani náruživého řidiče.

Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Megane fotogalerie

Takže tu máme Renault Mégane, který dobře vypadá, obstojně jezdí a má hodně zajímavý motor. Háček bude tedy v ceně, není-liž pravda? Není. Cena je ve skutečnosti na novém Méganu to úplně nejlepší. Za 494 900 Kč dostanete model Privilége s hromadou airbagů, tempomatem, modrým chrupem a bezklíčovou kartou, která umí nejen auto odemknout, když vezmete za kliku, ale také ho zamknout, jakmile se vzdálíte. Není tedy nutné mačkat tlačítko nebo obsesivně hladit kliku jako u podobných systémů jiných značek. Když si na kartu zvyknete, což nebude trvat dlouho, přijde vám jakýkoli jiný systém zbytečně zdlouhavý a otravný.

Pokud vám pořád ještě nedochází, jak výhodná je to nabídka, zkusím to takhle: popsaný Renault Mégane Coupé je ještě o nějaké drobné levnější než o třídu menší, motoricky slabší a dynamicky výrazně méně schopná Alfa Romeo MiTo, kterou jsme tady měli nedávno.

Verdikt
Nestává se často, abychom tady doporučovali běžné modely Renaultu, ale kdybych se zrovna teď chystal koupit „obyčejné“ auto za půl milionu, byl by nový Mégane Coupé na seznamu favoritů hodně vysoko. No, to možná ne, ale už to, že někdo tak rozmlsaný jako já je ochoten o něm vážně uvažovat, se dá vyložit jako obrovský posun vpřed.

Jirka Červenka, iMOTOR

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyRenault Mégane Coupé 2.0 TCe
0-100 km/h (s)7,8
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobezolovnatý benzín, o.č. 95
RozvodDOHC, 16 ventilů
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1998
Vrtání x zdvih (mm)82,7 x 93,0
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)132/180 v 5500 ot./min.
Točivý moment (Nm)300 v 2250 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)136 koní na tunu
Nejvyšší rychlost (km/h)230
Spotřeba paliva (l/100 km)10,2/6,1/7,6 l/100 km
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4299
Šířka (mm)1804
Výška (mm)1423
Rozvor náprav (mm)2640
Provozní hmotnost (kg)1320
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)695
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1300
Zavazadlový prostor (l)344/991
Ceny
Základní cena modelu479 900 Kč
Cena testovaného vozu543 400 Kč
4.3.2009 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist