Renault Mégane 2.0 TCe

Vypadá pěkně, má rychlý motor je praktický a pro potenciální majitele má připraveno ještě jedno překvapení.

Na úvod

V modelové řadě nového Renaultu Mégane samozřejmě nechybí ani stylově pojatá karosářská varianta kupé. Ve své třídě rozhodně nemá patřit k tomu usedlejšímu, co můžeme vídat na našich silnicích. Sebevědomou tvář podtrhují dvě stříbrně lakované mřížky kolem průduchů pod předními světly, které kupé jednoznačně odlišují od ostatních karosářských variant, ale i konkurence. A nutno dodat, že Mégane na silnicích překvapivě budí mezi kolemjdoucími určitou dávku pozornosti. Pokud patříte mezi řidiče, kteří se chtějí za volantem zabavit, asi vás bude logicky zajímat nějaká silnější motorizace. Jestliže tedy pomineme variantu Sport, která se v prodeji objeví už zanedlouho, pak Renault nabízí ještě přeplňovaný dvoulitr s výkonem 180 koní a 300 Nm točivého momentu.

Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Megane fotogalerie

Technika

A nebudeme dlouho jen chodit kolem, pojďme si rovnou říct, jestli vás tedy tohle kupé s takovým motorem dokáže zabavit. Co v tomhle autě funguje dobře, je podvozek. Je naladěn tak, aby byl dost pevný v zatáčkách a přitom rozumně poddajný ve městě a především na dlažbě. Nerovnosti žehlí tím správným způsobem, který obdivujete třeba na moderních Fordech. Ano, tak dobrý se mi opravdu zdál. Při přejezdu příčných nerovností je sice trochu hlučnější a vy si možná budete říkat, že spasování dílů v interiéru mohla být věnována větší péče, ale není to tak špatné, abyste s Méganem nemohli šťastně žít. Horších výsledků se dočkáte i u výrazně dražších aut. Šestistupňová převodovka má ale na dnešní dobu hodně dlouhý chod a stejně tak o přesnosti slyšela jen z vyprávění. A ty pedály. Jsou natolik lehce ovladatelné, že si připadáte spíše jako za volanem Clia s dvanáctistovkou pod kapotou. Jsou tak lehké, že vlastně máte pocit, že jen naprázdno šlapete do vzduchu. Dobrou pozici jsem si za volantem relativně nižšího kupé našel, i když to chvíli trvalo. Naštěstí je možné volant přitáhnout ve vodorovné ose opravdu daleko od přístrojovky, takže snad i dlouháni se tu poskládají poměrně pohodlně.

Na silnici

Když už jsme u toho prostoru, tak jen zmíním, že na zadní sedačky se přes sklápěné přední, které mají paměť polohy, lze usadit poměrně pohodlně. Na zadních místech vás ale překvapí především samotný prostor. S tímhle autem se ve čtyřech opravdu dá cestovat na dlouhé vzdálenosti. Horší to asi bude s prostorem na zavazadla. Kufr má relativně užší nakládací otvor a ani jeho objem vás nijak neoslní. Zato odlišením se od konkurence vás asi překvapí provedení interiéru. Je prostě jiný, než na co jste zvyklí od němců nebo japonců. Já osobně jsem se tu cítil velmi příjemně. Z provedení středového panelu s ovládáním klimatizace by si mohli brát příklad jiní a stejně tak z tvaru a vzhledu volantu. Horší to už je s ovládáním navigace systémem podobným iDrivu v BMW, který bohužel ani na poměry téhle značky není tak dotažený, jak by mohl. Pokud si ho ale pořídíte, na některé trochu krkolomné cesty dobrání se konkrétní funkce si zvyknete. Pod volantem, vedle ručičky otáčkoměru, která začíná na nule, stejně, jako u Alfy-Romeo zcela dole, najdeme digitální ukazatel rychlosti, který někomu může sednout, někomu ne. Je bíle podsvícen, stejně, jako zbytek ovladačů a rozhodně to celé na pohled nevypadá špatně. A sedačky nabízí rozumnou boční oporu, i když tu nečekejte Recara z Fordu Focus RS.

Prostor a výbava

No a motor? Ten je minimálně dobrý. Sice cítíte nástup turbodmychadla kolem hranice 2500 otáček, ale i pod ní, díky rozumné váze a dostatečnému objemu motoru, s ním je Mégane slušně živý. Na dálnici díky točivému momentu nemusíte zase tak často podřazovat z šestky, těch 300 Nm tu je opravdu cítit. No a když podřadíte, dočkáte se výraznějšího zrychlení, které ale doprovází absolutně nudný zvuk motoru s určitými ne zrovna pěknými zvuky po puštění plynu při přeřazování. Tenhle motor vás jednoduše rozhodně nemotivuje držet ho u šesti tisícové hranice u omezovače. Je to vlastně jeden z nejnudněji se tvářících rychlých motorů, jaký jsem v poslední době řídil. Megane s ním je ale na stovce za 7,8 s a jeho maximálka leží u 230 km/h.

Verdikt

Říkal jsem si, že na trhu je rozhodně více charismatičtějších aut. Jenže pak jsem se podíval na cenu. Tohle auto s tímhle motorem totiž může být vaše za 479.900 Korun v druhé nejvyšší výbavě. Když budete potřebovat bi-xenony, parkovací asisten, metalický lak a sedmnáctipalcové ráfky, připlatíte si zhruba 60 tisíc navíc. A konkurence? Ta se pro tenhle Mégane hledá poměrně těžko. Za 550 tisíc dostanete v základní výbavě Volkswagen Golf se čtrnáctistovkou s kompresorem a turbem. Jenže motor Golfu má o 20 koní méně a především výrazně nižší točivý momentem s maximem u 240 Nm. Tedy z pohledu dynamičnosti to je v porovnání s naším Méganem nižší liga. Na druhé straně tu pak čeká velmi dobrý Golf GTI, ale ten už stojí skoro 700 tisíc nebo Ford Focus ST, který je ještě o dalších 50 tisíc dražší. Na ně si ale brousí zuby Mégane Sport. Takže mégane coupé s tímhle přeplňovaným dvoulitrem je zřejmě za danou cenu asi nejsilnější hatchback s dobrým podvozkem a pěkně vypadající karoserií, jaký si můžete pořídit. A v ten moment prostě musíte zapomenout na některé jeho zápory. Dokáže vás zabavit, dokáže být rychlý, vypadá dobře a vy k tomu budete žít s vědomím, že jste opravdu slušně ušetřili.

Měření a technické údaje

Naměřené hodnoty
0-100 km/h (s)7,8
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníturbodmychadlo
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1998
Vrtání x zdvih (mm)82,7 x 93
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)132 kW / 180 koní při 5500 ot./min.
Točivý moment (Nm)300 Nm při 2250 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)136
Nejvyšší rychlost (km/h)230
Spotřeba paliva (l/100 km)10,2 / 6,1 / 7,6
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4299
Šířka (mm)1804
Výška (mm)1423
Rozvor náprav (mm)2640
Provozní hmotnost (kg)1320
Celková hmotnost (kg)1830
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)695
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1300
Zavazadlový prostor (l)344
Ceny
Základní cena modelu474 900
23.11.2009 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist