Renault Laguna (1994 – 2000)

Francouzské automobily byly vždy synonymem pohodlí. Platí to i pro první generaci modelu Laguna, který si komfortem získal přízeň mnoha řidičů.

První generace Renaultu Laguna byla představena v roce 1993 a následující rok přišla na trh v provedení liftback. V roce 1995 byla nabídka rozšířena o prostorné kombi a základní výbava dostala airbag spolujezdce.

Po dalších třech letech výroby prošla modelová řada faceliftem a pod kapotu se poprvé nastěhoval turbodiesel 1.9 dTi s přímým vstřikem paliva. Standardní výbava opět doznala změn, nově dostala boční airbagy.

Vůz v témže roce prošel bariérovým testem Euro NCAP. Za ochranu posádky při nárazu získal ale jenom tři hvězdičky z pěti možných, navíc mu byla jedna dodatečně škrtnuta. Výroba byla ukončena v roce 2000, kdy vstoupila na trh designově hodně odvážná Laguna druhé generace.

Renault Laguna fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Laguna fotogalerie

Za volantem

Naším tipem jsou automobily vyrobené po faceliftu v roce 1998. Poznáte je podle čiré optiky světlometů. Dostaly modernější šestnáctiventilové motory a turbodiesel s přímým vstřikem. Doporučit ale můžeme především zážehový agregát 1.8 16V pracující s výkonem 88 kW.

Kladem vozu je jako u jiných renaultů výborný nástup brzd, velký vnitřní prostor a opravdu vysoký cestovní komfort. Pohodlná sedadla si vás hned získají a měkce naladěný podvozek vyžehlí nejednu nerovnost.

Nepříjemné je však povrzávání plastů v interiéru, které některé ojeté laguny trápí. Pochvalu si nezaslouží ani vůle v řazení vznikající opotřebením a nižší spolehlivost.

Časté závady

Mnoho vozů trápí koroze, která zejména starší automobily napadá téměř všude. Důkladně prověřte hlavně prahy, podvozek, lemy blatníků a výfuk. Běžné jsou úniky motorového a převodového oleje, vůle na přední nápravě či poruchy ventilátoru.

Vyskytuje se také zadrhávání stěračů, setkat se můžete s porouchaným alternátorem nebo startérem. Podle statistik německé TÜV se jedná o podprůměrně spolehlivý automobil a podle toho je třeba k němu přistupovat. Pozor si dejte na stav vznětových motorů, které nepatří k nejlepším, i když agregát 1.9 dTi tak špatný není.

Motorizace

Benzinové motory: 1.6 16V/79 kW, 1.8/66 kW, 1.8 16V/88 kW, 2.0/83 či 84 kW, 2.0 16V/102 kW, 3.0 V6/123 a 126 kW, 3.0 V6 24V/140 kW.
Dieselové motory: 2.2 D/61 kW, 2.2 DT/83 kW a 1.9 dTi/72 a 79 kW.

KLADY
velmi komfortní odpružení
prostorný interiér
nabídka ojetin
zavazadelník kombi 520 litrů

ZÁPORY
vůle v řazení
nižší spolehlivost
slabá antikorozní ochrana
vrzání v interiéru

Milan Jirouš

17.10.2008 5:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist