Renault Laguna (1994 – 2000)

Francouzské automobily byly vždy synonymem pohodlí. Platí to i pro první generaci modelu Laguna, který si komfortem získal přízeň mnoha řidičů.

První generace Renaultu Laguna byla představena v roce 1993 a následující rok přišla na trh v provedení liftback. V roce 1995 byla nabídka rozšířena o prostorné kombi a základní výbava dostala airbag spolujezdce.

Po dalších třech letech výroby prošla modelová řada faceliftem a pod kapotu se poprvé nastěhoval turbodiesel 1.9 dTi s přímým vstřikem paliva. Standardní výbava opět doznala změn, nově dostala boční airbagy.

Vůz v témže roce prošel bariérovým testem Euro NCAP. Za ochranu posádky při nárazu získal ale jenom tři hvězdičky z pěti možných, navíc mu byla jedna dodatečně škrtnuta. Výroba byla ukončena v roce 2000, kdy vstoupila na trh designově hodně odvážná Laguna druhé generace.

Renault Laguna fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Laguna fotogalerie

Za volantem

Naším tipem jsou automobily vyrobené po faceliftu v roce 1998. Poznáte je podle čiré optiky světlometů. Dostaly modernější šestnáctiventilové motory a turbodiesel s přímým vstřikem. Doporučit ale můžeme především zážehový agregát 1.8 16V pracující s výkonem 88 kW.

Kladem vozu je jako u jiných renaultů výborný nástup brzd, velký vnitřní prostor a opravdu vysoký cestovní komfort. Pohodlná sedadla si vás hned získají a měkce naladěný podvozek vyžehlí nejednu nerovnost.

Nepříjemné je však povrzávání plastů v interiéru, které některé ojeté laguny trápí. Pochvalu si nezaslouží ani vůle v řazení vznikající opotřebením a nižší spolehlivost.

Časté závady

Mnoho vozů trápí koroze, která zejména starší automobily napadá téměř všude. Důkladně prověřte hlavně prahy, podvozek, lemy blatníků a výfuk. Běžné jsou úniky motorového a převodového oleje, vůle na přední nápravě či poruchy ventilátoru.

Vyskytuje se také zadrhávání stěračů, setkat se můžete s porouchaným alternátorem nebo startérem. Podle statistik německé TÜV se jedná o podprůměrně spolehlivý automobil a podle toho je třeba k němu přistupovat. Pozor si dejte na stav vznětových motorů, které nepatří k nejlepším, i když agregát 1.9 dTi tak špatný není.

Motorizace

Benzinové motory: 1.6 16V/79 kW, 1.8/66 kW, 1.8 16V/88 kW, 2.0/83 či 84 kW, 2.0 16V/102 kW, 3.0 V6/123 a 126 kW, 3.0 V6 24V/140 kW.
Dieselové motory: 2.2 D/61 kW, 2.2 DT/83 kW a 1.9 dTi/72 a 79 kW.

KLADY
velmi komfortní odpružení
prostorný interiér
nabídka ojetin
zavazadelník kombi 520 litrů

ZÁPORY
vůle v řazení
nižší spolehlivost
slabá antikorozní ochrana
vrzání v interiéru

Milan Jirouš

17.10.2008 5:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist