Renault Laguna 1.9 dCi, 2000-2005

Pokud se nechcete zařadit mezi spousty téměř identických německých sedanů, představuje Laguna dobrou volbu. Svým nezaměnitelným designem se vymyká jakýmkoli měřítkům své doby a dokáže zaujmout na první pohled.

Historie Laguny se začala psát v roce 1994, kdy nahradila Renault 21. Současný model se objevil v roce 2000. Jedná se o klasického příslušníka vozů střední třídy a přímého konkurenta VW Passatu, Peugeotu 406 (resp. 407) nebo Fordu Mondeo. Z hlediska prodejnosti je Laguna velice úspěšným modelem a i na trhu ojetin je velice žádaná: je těsně za hranicí 10 nejpoptávanějších vozů. „Obliba Laguny je jednoznačně způsobena jejím designem,“ říká Tomáš Lachout z AAA AUTO. A nelze než souhlasit, protože práce Patricka LeQémenta se z běžné konfekce střední třídy skutečně vymyká.

Závodníka nečekejte

Testovaný vůz, zapůjčený právě společností AAA AUTO, měl najeto přes 120 000 kilometrů – a samozřejmě to bylo znát. Turbodiesel 1.9 dCi (79 kW) není žádný rychlík a dá se bez uzardění tvrdit, že několik koní navíc by poměrně těžkému vozu skutečně prospělo. Ani chod motoru nebyl příliš kultivovaný a postrádal dostatečný zátah v nižších otáčkách. Agregát byl také překvapivě hlučný, zejména ve světle některých testů které Lagunu chválily za nízkou hladinu vnitřního hluku. Spotřeba se pohybuje mezi 6 až 7 litry. Na motoru byl patrný mírný únik oleje přes turbo a známou slabinou je poruchovost snímače teploty a tlaku nasávaného vzduchu.

Pohodlný podvozek a skvělé brzdy

Ani jízdní vlastnosti nejsou nijak oslnivé. Při prudším průjezdu zatáčkou nepůsobí vůz příliš jistě, k čemuž ještě přispívá měkce nastavený podvozek. Na druhou stranu je ve voze příjemné překonávat příčné nerovnosti, které podvozek skvěle absorbuje. Slabinou vozu bylo ochozené řazení, které šlo nepřesně a ztuha. Na uvolněné řadící páce se velmi špatně poznalo, jestli je zařazen rychlostní stupeň nebo neutrál. Velkým pozitivem Laguny byly skvěle fungující, přesné a citlivé brzdy. Tady je ovšem třeba dávat pozor a dobře zkoušet, protože u některých ojetých Lagun se lze často setkat s opakem: pokud se s tímto vozem, který není koncipován pro sportovní jízdu, jezdí příliš ostře, brzy dojde ke zvlnění nepříliš odolných brzdových kotoučů a tím i samozřejmě k výraznému snížení účinnosti brzd.

Jako v bavlnce

Interiér vozu je komfortní. Měkká a velice pohodlná sedadla mají dobré boční vedení, skvěle se hodí na dlouhé cesty, cestující na zadních sedadlech mají dostatek místa pro nohy a jediným nedostatkem prostorného vozu je málo místa na hlavu pro vyšší cestující na předních sedadlech. Karoserie se totiž v tomto místě mírně zužuje a v tomto případě je prostor podřízen designu.

Dobrá ergonomie ovládání

Ovládací panely vozu jsou jednoduché a dobře dostupné. Kuriozitou je ovládání startéru. Namísto klíčku má Laguna kartu, která se zasunuje do středového panelu a motor se poté startuje tlačítkem „Start-Stop“ pod volantem. Karta navíc slouží jako dálkové ovládání centrálního zamykání. Elegantní řešení je ovšem malinko nepraktické: při vyjímání karty ze středového panelu se při použití větší síly karta občas rozdělí na dvě části. Uvnitř je totiž ukrytý klasický klíček pro případ, že by elektronika neposlouchala. Rozměrný a dobře přístupný kufr poskytuje 430 litrů nákladového prostoru. Design přístrojové desky už dnes působí poněkud lacině. Plasty jsou šedivé a unylé, rozměrný kryt autorádia působí starobyle a nepatřičně.

Bezpečnost především

Laguna je bezpochyby velice bezpečný vůz. Je vybavena 8 airbagy, má robustní konstrukci a v crashtestech EuroNCAP získala nejvyšší možný dosažitelný výsledek při čelním i bočním nárazu.

A právě bezpečnost, design, pohodlí a nízká cena jako ojetiny jsou charakteristiky, které řadí tento vůz na špičku prodejů ojetých vozů střední třídy v celé Evropě. Rodiny a lidé ze střední a starší generace v něm najdou stylový, komfortní, dostupný a nenáročný automobil.

autoweb.cz

7.12.2005 11:36

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist