Renault Koleos na českém trhu: první dojmy

Francouzský výrobce aut se rozhodl získat s novým Koleosem trh ve čtyřiceti zemích, do Česka dorazil právě teď. S agresivní cenovou politikou.

Pokud si vzpomenete, tak svou premiéru se i odbyl Renault Koleospřed třemi lety a tak je teď optimální doba na facelift. Tady je … Při pohledu zepředu se dá jednoznačně mluvit o nové tváři – agresivnější tvar světlometů, upravená maska chladiče, směrové ukazatele integrované do zpětných zrcátek. Zezadu vypadá nový Koleos jako ten starý, tedy je to původní záď prvního Koleosu, aby bylo jasno.

Jasná je i volba motorizací, kterou automobilka pro své zákazníky připravila. V Evropě se u tohoto typu vozidla nevyplatí improvizovat a hledat novátorská řešení, a tak je jasnou sázkou na jistotu diesel. Jistě, žádné překvapení, historie napovídá, že tohle je správná volba. V případě nového Renaultu Koleos jde o dvoulitrový čtyřválec naladěný na dva výkonové stupně. Turbodiesel 2.0 dCi má výkon 150 koní a točivý moment 320 Nm v nižší specifikace, silnější z dvojice pak nabízí 175 koní a 360 Nm.

Automobil stojí na podvozku z Nissanu X-Trail a to je dobrá zpráva pro všechny potencionální zájemce o offroadovou jízdu. Standardně pracuje Koleos jako předokolka, při startu a prokluzování kol se připojí v automatickém režimu i zadní náprava a při pomalé jízdě ostřejší terénem lze pohon všech kol spojit „natvrdo“ v poměru 50:50. Pak je, i díky asistentu pro sjíždění kopců, Koleos slušným partnerem i mimo zpevněné komunikace a limitující jsou jenom pneumatiky. Bez nadsázky, protože třeba nájezdové úhly (sedmadvacet stupňů vpředu a jednatřicet vzadu) a světlá výška 20,6 centimetrů lze považovat za velice slušné parametry. Kromě asistence pro sjíždění kopců, tedy systému kontroly rychlosti v prudkém klesání – abychom mluvili přesně technickou terminologií automobilky Renault, je zde asistence pro rozjezd do kopce, a řada dalších prvků aktivní ochrany a bezpečnosti. Nejinak je tomu i u ochrany pasivní, Koleos je vůz, který dokáže své figuríny při nárazových testech NCAP plně ochránit. Výbava jako taková je vůbec široká, projděte si ceník a uvidíte, za zmínku stojí rozhodně navigační systém Tom Tom Carminat, bezklíčový přístup s kartou, dešťový s světelný senzor, tempomat s omezovačem rychlosti nebo audio soustava od Bose.

O pohonu všech kol už zde padla krátká zmínka a tak se sluší doplnit, že Renault Koleos lze koupit i jako předokolku a tím se také můžeme pomalu posunout k cenám, za které Renault svůj crossover na našem trhu nabízí. Máme zde akční slevu, díky které stojí Renault Koleos s pohonem předních kol, výbavou Expression a slabším motorem 499 900 Kč, přičemž rozhodně nejde o konečnou částku, v rámci značkového financování je zde ještě třicetitisícová sleva, díky které se s Koleosem dostanete na startovní metu 469 900 Kč. Základní čtyřkolka je ve výbavě Black Edition (ta nabízí kromě jiného dvoubarevná sedmnáctipalcová kola, tmavý interiér a bohatou výbavu) a stojí 609 900 Kč s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou, šestistupňový automat se o čtyřicet tisíc prodraží, jsme totiž na 649 900 Kč. Na korunu stejně stojí Black Edition se silnějším motorem.

Bose Edition je ta honosnější z výbav, chybí varianta s pohonem přední nápravy a nejdostupnější exemplář je 679 900. To je stopadesátikoňová alternativa s manuálem. Automat stojí stejně jako v předchozím případě čtyřicet tisíc korun a dostaneme-li se s ním na 719 900 Kč, tak stejně ohodnocená je i verze s manuálem a výkonnější pohonnou jednotkou.

24.10.2011 6:30| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist