Renault Koleos 2.0 dCi 4×4 AT

22 fotografiíRenault Koleos

Facelift francouzského SUV nám dal příležitost představit auto, na které naše rubrika redakčních testů neměla dosud štěstí.

Diskuze

18 komentářů

    mso

    Mohli by ste to porovnat s Captivou co ste mali v teste? totiz su velmi podobne cenovo, pohonom, motorom a aut. prevodovky, co je podla vas lepsia volba? totiz porovnanie v teste pojednavalo skor on mensich SUV, ja by som koleos radil skor k tym stredne velkym

    vzteklej pes

    Podle mě je Captiva lepší. Nevypadá totiž tak hnusně. A neni to Renault.

    Mikey

    Tento Renault je jen pro opravdové fanoušky značky. Za trochu vyšší cenu (o 10.000,-) je tu Subaru Forester byť s benzinem a automatem v nejvyšší výbavě XS a to už je trochu jiná káva. Kdo chce diesel, ten je v základu za 709.000,- a manuálem. Pořád ale i Forester v \“holátku\“ považuji za lepší volbu než tento Renault. Nebo je tu Yeti, (byť není se zmíněnou konkurencí příliš srovnatelný), ale ten bude za podobnou cenu v \“plné palbě.\“ Na závěr jsou tu vcelku povedení Korejci. Tento Renault to nebude mít na našem trhu lehké. Navíc,prodeje bude srážet příliš ambiciózní cena, (v kontextu renomé automobilky u nás). Jak už jsem zmínil, pro mně by jasnou volbou v této cenové kategorii byl Forester.

    fanda

    Článek je vcelku objektivní a vyjadřuje rozporuplné názory na Koleos.Jsem majitelem více než 1a 1/2 roku a jsem s vozem spokojen,až na tu spotřebu.Renaulty mám rád.Prvního jsemsi koupil v r.1977(R 16-ojetinu.Renault je Renault.Zajímali by mě názory ostatních majitelů.Koleosů.A zásadně nehaním auta jiných zn.!F.

    Koleos

    Som spokojný majiteľ Koleosu. V čase. keď som zvažoval kúpu 4×4, vyberal som medzi Scout, Yeti, Qashqai, X-Trail, ASX, ix35 a Sportage.
    A samozrejme prečítal aj množstvo recenzií na Koleos. Pominúc design, ktorý je pre väčšinu rozporuplný, technické parametre a jazdné vlastnosti boli v recenziách väčšinou pozitívne.
    O to viac som zostal zarazený po prečítaní tejto \“objektívnej recenzie\“. Čitateľom odporúčam vyhľadať si na webe iné recenzie a zrovnať ich s touto a potom si urobiť názor. Napríklad http://www.novinky.cz/auto/testy/166696-test-renault-koleos-2-0-dci-ma-v-sobe-japonske-geny.html alebo http://auto.sme.sk/c/4216563/testovali-sme-renault-koleos-stihol-zmeskany-vlak.html alebo http://www.autoweb.cz/renaul-koleos-20-dci/.

    V tejto recenzií autor podsúva množstvo poloprávda a negatív. Za všetky vyberám len dve.

    – Navigácia : Integrovaná navigácia TomTom patrí k tomu lepšiemu čo je na trhu.(nezmieňujem sa o systémoch s online pripojením na dátovývý server s okamžitou aktualizácou). To, že navigácia nebola aktualizovaná nie je chyba navigácie, ale používateľa, že si zabudol prečítať manuál, alebo zaujatosťou?.
    – 4×4 : Koleos má predný pohon s pripojiteľnou zadnou nápravou. Zadná náprava pripája priebežne (napr. Yeti), alebo po pretočení predných kolies o niekoľko stupňov (Nissan, Koleos). Verdikt autora je, že systém Nissan-u je zlý.
    Možnosť \“uzamknutia\“ v pomere 50:50 je určená len do náročnejšieho terénu. S možnosťou vypnutia ESP tak umožňuje zvládnuť to, čo by inak 4×4 bez uzávierky nezvládlo.
    Pevné \“uzamknutie\“ prerozdelenia náhonu medzi nápravy v pomere 50:50 len do rýchlosti 40km/hod. má svoje pevné fyzikálne danosti. Je možné, že autor motoristických testov o nich nevie?
    Ako som zmienil, Koleos má systém 4×4 z NIssan X-Trail. A v inej recenzií na tomto webe bol tento systém chválený a dokonca zrovnávaný s Freelanderom!

    Jsem majitelem Koleosu 2.0 DCI v plné výbavě vč. automatu od června 2011, najeto 11 tis.km Jsem překvapen co všechno může Koleos dělat na D1, jak se třepe v nízkých otáčkách, kde to všude klepe a jak se kroutí karoserie … asi jsem idiot, když jsem si toho nevšiml za tu dobu. Nevím proč jsem jej tedy vlastně upřednostnil před vozy s vůbec neovladatelným haldexem, který však prediktivně připojí zadní nápravu 100,3 m před příjezdem ke kluzkému povrchu, mají zav. prostor dle složení sedadel, nastavení podlážky a rolety ve výši očí od 1,26 do 12,7 m3. Také disponují plnohodnotnou rezervou ve spreji \“simply glue\“… Stydím se za to, že jsem zaplatil téměř 800 klacků za takovou kraksnu, ale slibuji, že to více již neudělám a zařadím se k uniformním zákaznikům špičkových vozů německého automobilového průmyslu a přestanu jezdit po D1 v pravém pruhu tlačený kamiony, protože automat řadí úplně nepoužitelně s takovou prodlevou, že si na každé pumpě cestou skočím i na kafe. Tak přísahám..

    kolouš

    Souhlasím s tím,žejsi IDIOT.To je ale vše ,cose k Tvému příspěvku dá slušného říci.Jsi zřejmě \“odborník\“!!!Možná tak na jízdu s koňským potahem,ale to by jsi musel mít vedle sebe zkušeného kočího.Koňům zdar!Kolouš

    kolouš

    Souhlasím s tím,žejsi IDIOT.To je ale vše ,cose k Tvému příspěvku dá slušného říci.Jsi zřejmě \“odborník\“!!!Možná tak na jízdu s koňským potahem,ale to by jsi musel mít vedle sebe zkušeného kočího.Zkus si nechat vyvážit kola,nebo si je nahusti!!Kolouš.

    levap.kesip

    Prosím o upřesnění, že jsi odsouhlasil mou duševní úroveň to je jasné, ale tím to končí a není jasné co míníš k vozu Renault KOLEOS. Já to ještě jednou zopakuji, bez ironie, a to že jsem spokojeným majitelem KOLEOSu, bez pocitu negativ psaných v předměntném testu. Vůz jedzí špičkově bez jakýchkoliv problémů a sebemenšího narušení komfortu. Naopak je více obdivován i příznivci tzv. prémiových značek. Vadímí podjatost testů možná takto psaných i na objednávku. P.s. kola mých vozů jsou v té nejlepší péči.

    levap.kesip

    Prosím o upřesnění, že jsi odsouhlasil mou duševní úroveň to je jasné, ale tím to končí a není jasné co míníš k vozu Renault KOLEOS. Já to ještě jednou zopakuji, bez ironie, a to že jsem spokojeným majitelem KOLEOSu, bez pocitu negativ psaných v předměntném testu. Vůz jedzí špičkově bez jakýchkoliv problémů a sebemenšího narušení komfortu. Naopak je více obdivován i příznivci tzv. prémiových značek. Vadímí podjatost testů možná takto psaných i na objednávku. P.s. kola mých vozů jsou v té nejlepší péči.

    Petr

    Jsem taky majitelem Koloušea tak mohu posoudit co je pravda/nepravda ne těch recenzí okolo koleose.
    Jedni haní tamto a druzí zase ono ,ale věčinou jsou to prkotiny které uživatel použije občas nebo vůbec.Co se tyče pohonu 4×4 (nejezdím v terénu)na běžné komunikaci v kopcích na sněhu/blátě a polní cesta v(Jeseníkách) jsem nadmíru spokojen, zatím jsem nepozoroval žádné vrzání,klepání nebo něco podobného o proti testovaného vozu Yeti\“možná náhoda\“.
    Spotřeba na to auto+kde ho používám je v pruměru 7,3L/100km.

    kiki

    Zas jeden \“objektivní\“ testovač, vězící v zadnici německému koncernu VW. Prostě jak to nemá made in D, je to špatný! Naštěstí existují i lidé rozumní a tomuhle blábolu se zasmějou. Určitě není Kolouch dokonalý, ale to ty německé kraksny taky nejsou. Ať si každý vybere podle svého vkusu a kapsy. Porovnávat může každý až podle vlastních zkušenností. Já Koloucha ještě nemám, ale kdybych měl možnost ho koupit za rozumnou cenu, určitě bych mu dal přednost před jinými SUV, protože se mi líbí. Každý to máme jinak! Naštěstí. A ty pitomce, kteří vykřikují, že je Renault krám a při tom nesedili v ničem jiném, než v ojeté feldě, ty bych nakopal do rozkroku 🙂

    Venca

    Rozhoduju se jakou 4kolku koupit. Koleose jsem měl taky jako alternativu. Po přečtení téhle recenze, už to není alternativa, ale favorit. Jednak proto, že těch recenzí jsem na netu četl víc a hovoří jinak a pak hlavně proto, že tu autor něco plácnul o VW. Kamarád měl 4×4 od této značky. Spočítal, že v průměru každých 1000km, byl 2x v servisu a po té, co ho přivlekli z Itálie na laně, to hodil do strže. Pardon, prodal jistému bazaru. Chápu ale záměr téhle \“recenze\“. Ať si kdo chce co chce říká o Renaultech, v poměru užitná hodnota/cena nic lepšího u nás na trhu není. A když koukám na silnice, co jich jezdí, musí konkurence jen skřípat zubama. A vážení další autoprodejci, dokud nezměníte cenovou politiku a bude stejně vybavený Renault stát půlku jakéhokoliv jiného auta, ať už bylo vyrobeno kdekoliv, je pro mě a pro spoustu motoristů volba jasná. Je mi jedno, v čem jezdím. Ale není mi jedno, jakou to má výbavu a kolik za to mám zaplatit!! Možná že půjdu do nějakého korejce (i když je to od designu až po hotový produkt stejně dělaný v Evropě), ale určitě si nekoupím nic, pod čím je podepsaný VW, ať už si to vychvaluje kdo chce a jak chce.

    Koloseum

    Jo jo, vybíral jsem SUV a po zvážení pro a proti jsem si koupil Renault Koles 2,0 cdi. VW a vše od kncernu již nikdy do mé garáže, Korejci jsou naleštěná bída. Tak jen Renault a Volvo s Chevroletem zůstaly ve výběru. Nelituji svého rothodnutí a užívám si naprostého komfortu a pohodlý … prostě Koleos se snadno ovládá včetně ovladačů a tolik pro hlupáky nepochopeným tempomatem …

    Man

    Za tu dobu mám najeto 116 tis. km. Je to dvoulitrový diesel 4×4 s automatem. Za tu dobu jsem měnil 1x destičky brzd a 1x pneu. Teď budu dávat třetí gumy. Na motoru, elektronice ani kdekoliv jinde nebyla třeba žádná oprava. Spotřeba okolo 8 lt / 100 km… někdy více, když se vypaluje PDF filtr. To je zařízení bohužel u většiny dieselů jezdících kratší štreky pro zlost. Jak u minulých Lagun, tak i u Kolouchu jsem musel po vyčerpání počtu nedokončených vypalovacích procesů zajet do servisu. Kde to za hodinu na PC vypálili. Auto pohodlné, bez vibrací, směrově stabilní, tiché, prostorné a hodně pohodlné. Je trapné zmiňovat zážitek z jízdy po tankodromu D1, tam v pravém pruhu rampluje naprosto každé auto !! Tolik tedy pár vět od velmi spokojeného majitele Renoldu Koleos.

    Laďa

    Měl jsem Koleose 5 let, kolem 150 000 km., bez sebemenší závady, kromě běžného servisu, klidné, silné, terénní, protože jako myslivec jsem jezdil i do lesa a po poli, Jezdil jsem i dlouhé trasy, Řecko Pelopones až pod Klamatu, bez sebemebších potíží, bez únavy, tedy jako s tou běžnou, když jedete skoro 2500 km. skoro v kuse. Divím se , jak múžou recenze o  autech dělat lidi, kteří najezdí 50 km a hned o tom autě vědí všechno.

    Laďa

    Po zkušenostech s Renaulty, měl jsem Scenic dti, Scenic RX 4, Scenic dci II., pokračuji zase v Renaultech a s novým Kadjarem mám najeto necelých 6 000 km a  jeví se zase jako velmi zdařilý, mám jej v  1,6 4×4 a  první dojmy, ale po  pár tisících km.,ne po necelé stovce, jsou dosti příznivé.

    Spokojny majitel

    Renault Koleos
    SMe si kupili pred 4 rokmi ako druhe auto na dlhsie cestovanie.
    Jedina vec co tomu autu mozem vytknut je velmi neprakticky dekel batozinoveho priestoru.
    Auto je na dialnici pri rychlosti okolo160 stabilne a ni3 je nachylne na bocny vietor. Vnutorny priestor je dostatpcne velky pre cestovanie 4 silnejsich dospelych. S porovnqnim s yety alebo iny jemu podobmym SUV ma koleos vyssie podvozok a lepsie sprevodovany motor. Dokaze na prvom rychlodtnom stupni pomalu jazdu bez nutnosti neustale stlacat spojku. Je to velka vyhoda na dialniciach pri pomalom posuve v zapche. Alebo aj vv preplnenej mestskej premavke. Spotreba je velmi zavisla na style jazdy. Da sa jazdit za 5 litrov ale aj za 8. Taky rozumny priemer je 6,2 litra.
    Doposial som nemql ziadne problemy s mojim koleosom.
    Ako som cital niektory pisatelia v tejto diskuii mali problemy. Ono…. niekedy mam auto tolko vela chyb ze je lepsie vymenit majitela 🙂
    Som rad se renault na buduci rok prrdstavy v europe novy koleos.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist