Renault Koleos 2.0 dCi 4×4 aut. (2014)
31 fotografiíRenault Koleos
Francouzskému SUV umíráček ještě nezvoní, Renault však už vymetá sklady a v nabídce ponechal jen pár ne zrovna levných verzí. Jak obstála ta nejdražší z nich ve zkoušce časem?
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
31 fotografiíRenault Koleos
Francouzskému SUV umíráček ještě nezvoní, Renault však už vymetá sklady a v nabídce ponechal jen pár ne zrovna levných verzí. Jak obstála ta nejdražší z nich ve zkoušce časem?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
za vybavené 4×4 v dieselu už jednou Renaultu stačilo 599000, cca před třemi lety. Ovšem už tehdy bylo vidět, že snaha Renaultu mít SUV i za cenu přebalení korejce nebyl šťastný krok. Stačilo držet se toho, co uměli, MPV a „nějak“ tam dostat připojitelný pohon zadních kol. Zkušenosti s tím měli, dodnes ceněné Scenic RX4. Bohužel pro R jednou zase zvítězilo finanční oddělení nad technickým.
no jasně že ne, opraveno, díky
Je to takové zvláštní auto. Má podvozek z Nissanu a ten 4×4 umí. Je pravda trochu měkčí, ale ruku na srdce, kdo jezdí s SUV jako se sporťákem a kdo opravdu jezdí v těžkém terénu. Takže na normální ježdění to auto vyhovuje velmi dobře. Kdy se opravdu 4×4 hodí? Prakticky jen v zimě a tam se i uzamčení náhonu na všechna 4 kola, které Koleos má, občas hodí. Když už se musí někam do terénu, Koleos je tam ve svém segmentu nadprůměrný, ale žádný klasický terénní automobil to není a tak ani nebyl zamýšlen. Když jsem jej viděl poprvé, nelíbil se mi. Když jsem s ním jel poprvé, nekonalo se žádné nadšení. Poté co jsem s ním v zimě absolvoval přes 1400 km na jeden zátah, změnil jsem na to auto názor. Je pohodlné, má spoustu šikovných vychytávek, na některé si ovšem musí člověk zvyknout. Udržet spotřebu pod 8 l/km nafty není problém ani při střídavé jízdě ve městě a po dálnici (když se s ním jezdí tak nějak normálně). Je to vlastně takový osobák vhodný i do maličko těžšího terénu, kde klasický kombík 4 x 4 už nemůže. Ale kdyby u Renaultu zase začali dělat Espace 4×4, to by bylo opravdu praktické auto.
Ano, dotykovou obrazovku nechci ani omylem, proto má Renault ovládání u řidiče pod řadičkou ještě jednu variantu, tempomat je naprosto famózní, hluk při rychlosti 170km/h je v nižších pásmech než u jiných SUV, spotřeba je záležitost velice „osobní“. U mého 2,0 dci mám při zapnutý klimě 7,2 l ve městě, mimo město 7,0 l. Ozvučení BOSE patří k nejlepšímu co se u SUV nabízí …. Není prostě Koleos holobyt, ale velice vybavený auto s nejlepším pohonem 4×4 a s výměnou roz. řetězu ve 300 000km …Výběru zdar !!!
Mam presne model, o kterem je clanek a jsem max spokojeny. Pri razantni jizde spotreba kolem 8l. Je pravda, ze automat podrazuje pri prudkem seslapnuti plynu s prodlevou, ale to delaji vsechny automaty. Rucne taky nezaradite za pul vteriny. Veskere hodnoceni je subjektivni a jestli autor testoval Mercedes a pak sel do Renaultu… A ty cudliky na volbu tempomatu a pohon kol – kdyz clovek pred jizdou nechlasta, da se to v pohode.
Naprosty souhlas