Renault Initiale Paris: nový Espace i luxusní značka už v příštím roce

Koncern Renault-Nissan reaguje na úspěch PSA a jeho Citroënů DS. Řadu luxusně vybavených modelů Initiale Paris uvede na trh už v příštím roce.

Nové jméno Initiale Paris se objeví na sériových vozech francouzské značky Renault už v příštím roce. Automobilka prozatím nespecifikovala, jestli se bude jednat pouze o nejvyšší výbavový stupeň s luxusnější výbavou a kvalitnějšími materiály v kabině, anebo dojde i k odlišení designu tak, jako to předvádí konkurenční koncern PSA v případě Citroënů DS a v omezené míře zřejmě předvedou také chystané Fordy Vignale, každopádně prvním „prémiovým modelem“ bude nástupce v současnosti největšího MPV Espace.

S ohledem na chystanou premiéru a uvedení v roce 2014 je zřejmé, že pátá generace Renaultu Espace musí být v tuto chvíli téměř hotová a 4,85 metru dlouhý koncept Initiale Paris spíše v předstihu ukazuje, co přijde, než že by měl za úkol zkoumat nálady potenciální klientely na tento druh designu.

Pochopitelně v prodeji se asi jen stěží objeví s dvaadvacetipalcovými koly, prosklenou střechou překrytou kusem hliníku s vyfrézovanou mapou Paříže, případně audio-systémem Bose s třiadvaceti reproduktory včetně dvou subwooferů, na druhou stranu to ale můžeme považovat za signál, že velká kola, kus skla místo plechu nad hlavami posádky či lepší audio od zmiňované firmy jsou téměř jistou věcí.

Stejně tak je asi téměř jisté, že se pod kapotou nového vanu (a souběžně s tím také u dalších modelů) objeví nový malý diesel s dvojicí nestejně velkých turbodmychadel, jehož objem sice neznáme, víme však, že vyprodukuje 130 koní, 400 newtonmetrů (přičemž 90 procent z této hodnoty je dostupných při 1500 ot./min.) a bude spojen se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Pokud máte pocit, že to na sedmisedadlový „minibus“ není zrovna moc, máte zčásti pravdu, Francouzi se nicméně chlubí, že Initiale Paris je až o 250 kg lehčí než současný srovnatelně velký Grand Escpace – jinak řečeno, hmotnost předprodukční studie by měl být kolem 1650 kg.


Dalším autem v pořadí, které přijme druhé jméno Initiale Paris, je aktuální Clio, které svým sourozencům (tedy těm novým i modernizovaným) udalo stylistický směr a v krátkém časovém sledu by měl následovat také čerstvě faceliftovaný Mégane. Jestli se luxusněji pojaté Renaulty uchytí? Předpovědět něco takového může být docela ošidné, nicméně na příkladu poměrně úspěšné značky DS je zřejmé, že podceňovat podobným typ expanze se konkurenci nemusí vyplatit.

12.9.2013 11:09| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist