Renault Fuego slaví 40. narozeniny. Pohledné kupé to dotáhlo až do Ameriky

Pohledné francouzské kupé přitahovalo pozornost i u nás. Neříkejte, že jste po něm také netoužili.
renault_fuego_gts_1-1100x618.jpgCelá galerie 11 Zdroj: Renault

V březnu roku 1980 uvolnily modely Renault 15 a Renault 17 místo pro novou řadu nazvanou Fuego. Tyto vozy používaly platformu limuzíny Renault 18, kterou měly nahradit, a chtěly se uvést jako kupé určené pro masový trh.

U modelu Fuego nebyl pro označování poprvé použit systém číslic následujících za písmenem R a při propagaci těchto vozů byl kladen důraz na jejich mezinárodní charakter a dynamičnost. Jejich design vynikal originalitou a snažil se evokovat rychlost, dlouhé dveře usnadňovaly přístup cestujících k zadním sedadlům.

Renault Fuego si chtěl získat všechny části veřejnosti bez ohledu na různé finanční možnosti jednotlivých segmentů, a proto byla tato řada tak široká, a to od základní verze TL až po model Turbo a zahrnovala různá provedení jako GTL, TS, GTS, TX a GTX.

Fuego bylo nabízeno s motorem o objemu od 1 400 až do 2 000 cm3 a nechybělo ani provedení Turbo Diesel. Vlajkovou lodí byl model GTS, kterého bylo za pět let vyrobeno nejvíce z celkového počtu 226 000 automobilů Renault Fuego.

Čtěte také: Busík slavík narozeniny. Před 70. lety vznikl nejdéle vyráběný užitkový vůz světa

Od roku 1982 byl Renault Fuego na základě smluv mezi automobilkami Renault a AMC prodáván na trhu USA. Tato verze má charakteristické nárazníky podle amerických standardů, světla a ukazatele zatáčení, ale také specifickou výbavu obsahující hliníková kola s pneumatikami Michelin TRX, elektricky ovládané plátěné střešní okno, centrální zamykání, klimatizaci a nádherné čalounění sedadel.

Renault Fuego z roku 1982 dodnes drží některá zajímavá technická prvenství. Byl prvním automobilem s centrálním zamykáním a jako první ze všech měl také ovládací prvky audiosystému umístěné na volantu.

16.4.2020 12:04| autor: Tomáš Malík | zdroj: Renault

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist